Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های ماه خرداد و قدرشناسی از مجاهدت‌های شهیدان و ایثارگران والامقام اظهار کرد: با هدایت‌های امام راحل عظیم‌الشأن که در آستانه سالروز رحلت غمبار آن فرزانه روشن‌ضمیر هستیم، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مردم ما، از نظامی برخوردارند که بنای آن بر مردم‌سالاری دینی استوار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشتی انقلاب در تلاطم دریای مواج تحولات منطقه‌ای و جهانی، با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب امروز به ساحل امن آرامش رسیده، گفت: باید قدر کشور و نظام اسلامی را بدانیم و آنچه توانسته این آرامش را برای ما به ارمغان آورد؛ حفظ وحدت و انسجام ملی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه ماحصل خدمتگزاری مسؤولان، نتایجی ارزشمند برای آبادانی گیلان عزیز و مردم سربلند آن باشد، افزود: امروز جامعه نیازمند مدیریت باانگیزه، دلسوز، با اراده و آینده‌نگر است که با روحیه امید، بتواند برای عبور از مشکلات، برنامه‌ریزی و اقدام کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت دوازدهم تا آخرین روز فعالیت خود به دنبال تحقق شعار مهم امسال در پشتیبانی و مانع‌زدایی از مسیر رشد تولید خواهد بود، گفت: روند تکمیل پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی را به‌صورت هفتگی از مدیران مربوطه، پیگیری و گزارش دریافت می‌کنم.

وی حمایت از بخش خصوصی در همه حوزه‌ها به‌ویژه  فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در جهت افزایش اشتغال را رویکرد دولت عنوان کرد و افزود: افتتاح پروژه‌های مختلف در کشور آن‌هم در شرایط تحریم و جنگ تمام‌عیار اقتصادی، رویدادی بااهمیت و دارای معنای آشکاری است که مهم‌ترین آن‌ها، تداوم چرخه فعالیت‌های توسعه‌ای در ایران عزیز است.

زارع با اشاره به اینکه گیلان نیز به‌دفعات در زمره استان‌های دارای پروژه در بخش‌های مختلف زیرساختی و خدماتی بوده که با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسیده‌اند، گفت: در قالب پویش هر هفته الف ب ایران نیز شاهد افتتاح طرح‌های زیربنایی بزرگی بوده‌ایم و امروز نیز یک پروژه گردشگری در منطقه حیران شهرستان آستارا در گیلان، تقدیم مردم استان شد.

وی توجه به گردشگری و اشتغال‌زایی در این حوزه را به‌نوعی تلاش برای تحقق شعار سال دانست و افزود: یکی از مؤلفه‌هایی که منجر به افزایش رفاه مردم، تقویت اشتغال‌ و ‏خوداتکایی در محصولات و ارتقاء جایگاه ایران می‌شود، توسعه‌ صنعت گردشگری است.‏

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه گردشگری با توجه به ابعاد مختلف و فراوانی که دارد، می‌تواند یکی از ‏راه‌های اشتغال‌زایی سریع برای جوانان باشد، گفت: افتتاح طرح‌های گردشگری متنوع طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، جلوه‌های بارز تلاش مشترک دولتمردان و فعالان بخش خصوصی است.

وی تقویت زیرساخت‌های صنعت گردشگری را ازجمله تأکیدات همیشگی رئیس‌جمهوری عنوان و به اهتمام صورت گرفته برای گسترش فضای مجازی و اینترنت به‌عنوان یکی از لازمه‌های جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: امروز در حال شکل‌دهی زنجیره‌ای از خدمات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ارائه به گردشگرانی هستیم که گیلان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی در مسیر اجرای طرح واکسیناسیون ملی بیان کرد: اگرچه با شیوع کرونا، صنعت گردشگری به‌طورکلی دچار وقفه نسبی شده اما امیدواریم که با تولید انبوه واکسن داخلی و انجام واکسیناسیون گسترده، بار دیگر شرایطی ایمن برای رونق گردشگری و سفر فراهم شود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق و مدیریت آن و پیشگامی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص به‌ویژه تا پایان شهریورماه افزود: شرکت برق نسبت به ارزیابی و پایش مصرف ادارات، اقدام و در خصوص دستگاه‌های پرمصرف، ابتدا تذکر و در صورت عدم رعایت، قطعی برق را به مرحله اجرا گذارد.

وی با اشاره به تلاش برای عدم قطع برق مشترکان خانگی و ضرورت همراهی و همکاری مردم در مدیریت مصرف گفت: حفظ اشتغال و تولید همواره در اولویت است اما در برخی مقاطع ناگزیر به خاموشی واحدهای تولیدی بزرگ البته با اعلام زمان‌بندی و اطلاع‌رسانی دقیق به تولیدکنندگان هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برخی برنامه‌ها همچون استفاده از پنل‌های خورشیدی یا انرژی‌های جایگزین در دستگاه‌های اجرایی و اعلام آمادگی برای حمایت از طریق منابع استانی افزود: این اقدام به‌صورت مشابه در مراکز خدماتی یا مشترکان خانگی نیز می‌تواند به‌عنوان کاری ارزشمند ترویج و فرهنگ‌سازی شود.     

زارع با اشاره به مهم‌ترین رویداد سیاسی - اجتماعی پیش رو یعنی انتخابات تصریح کرد: انتخابات، مظهر اراده ملی و نمایش اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی است و به‌منظور حفظ سلامت مردم متناسب با شرایط کرونایی، تمهید مقدمات برگزاری شایسته این فرآیند پیش‌بینی و آمادگی لازم وجود دارد.

وی برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری را اولویت ستاد انتخابات کشور و نیز استان گیلان عنوان کرد و افزود: مجموعه ارکان دولت برای فراهم آوردن زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و نیز حراست و صیانت از آراء و حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان، تلاش می‌کنند و در این راستا سهل‌انگاری و مماشات پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اجرای مر قانون توسط همه مجریان، ناظران و عوامل انتخابات و رعایت انصاف و عدالت افزود: حفظ بی‌طرفی و پرهیز از هرگونه استفاده از زمان و وقت اداری، امکانات دولتی دستگاه‌ها، نهادهای انقلابی و مؤسسات عمومی له یا علیه کاندیدایی خاص، مورد تأکید است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق‌الناس بودن رأی مردم بیان کرد:  انتخابات یک روز است اما تأثیرات آن برای چند سال است، اشاره کرد و گفت: بسیاری از بدخواهان مردم و نظام به دنبال حضور حداقلی هستند اما همه موظف به بسترسازی برای افزایش مشارکت حداکثری هستیم.

وی جلب رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی را به‌عنوان وجهه همت حوزه مدیریتی مورد تأکید کرد و افزود: بی‌تردید این‌ها مؤلفه‌هایی هستند که برای تعالی کشور و گیلان عزیز به آن‌ها نیازمندیم.

۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر رأی اولی در گیلان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این نشست با تأکید بر حفظ آمادگی لازم در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای برگزاری انتخابات اظهار کرد: ۳ هزار و ۹۲ شعبه در سراسر استان پیش بینی شده که ۳۷۸ شعبه سیار است.

محمود قاسم نژاد با اشاره به تعداد یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۶۳۷ نفر واجد شرایط رأی دادن بیان کرد:  ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر رأی اولی در گیلان هستند که به منظور تسهیل در فرآیند رأی دادن، ۱۰ درصد از شعبات اخذ رأی در استان افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از دو هزار خبر از سوی فرمانداران و رصد و پایش مربوط به انتخابات انجام شده تصریح کرد: برای نخستین بار ساعت برگزاری انتخابات به دلیل شرایط کرونایی تغییر کرده و از ۷ صبح فرآیند برگزاری انتخابات آغاز شده و تا ساعت ۲ بامداد حسب نیاز می‌تواند تمدید شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه از تاریخ ۲۰ خرداد تبلیغات انتخاباتی در آستانه اشرفیه انجام می‌گیرد، گفت: از ۲۰ خرداد برای تبلیغات شوراها و برای ریاست جمهوری از تاریخ ۷ خرداد تا ۲۶ خرداد در نظر گرفته شده است.

قاسم نژاد با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی جهت برگزاری انتخابات رعایت می‌شود، افزود: هر گونه تجمع، سخنرانی و مناظره در اماکن سربسته ممنوع است و برگزاری مراسم سخنرانی نامزدها در فضای باز مطابق با شیوه نامه بهداشتی بلامانع است‌.

 

در این جلسه علاوه بر گزارش رئیس ستاد انتخابات گیلان، گزارش مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان در خصوص ضرورت مصرف بهینه برق ارائه شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ارسلان زارع استاندار گیلان نشست شورای اداری نماینده عالی دولت در گیلان استاندار گیلان برگزاری انتخابات دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعداد‌های سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی https://production.iycs.ir/ اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی