Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@14:15:34 GMT

پاها در مورد سلامتی شما چه می گویند؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۶۹۷۱

پاها در مورد سلامتی شما چه می گویند؟

به گزارش اقتصادآنلاین، شرم‌آور است که اکثر ما پاهای خود را بی‌نقص می‌دانیم ... تا زمانی که آن‌ها شروع به آزار و اذیت کنند و تا آن زمان، معمولاً مشکل آن‌قدر پیشرفت کرده است که مراقبت‌های اساسی پا برای رفع مشکل کافی نیست.

گرفتگی پا:

گرفتگی پا یا به‌اصطلاح اسب‌های چارلی هنگامی اتفاق می‌افتد که عضلات ساق و پا به طور ناگهانی منقبض شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقباض‌ها می‌توانند یک اسپاسم عضلانی منفرد باشند یا به‌صورت موج‌هایی ایجاد شوند که به مدت طولانی باقی می‌مانند. گرفتگی عضلات پا اغلب با ورزش و کمبود آب بدن ایجاد می‌شود که هر دو مسئله جزئی هستند و می‌توانند به‌سرعت برطرف شوند. بااین‌وجود گرفتگی‌های مکرر پا می‌تواند نشانه کمبود کلسیم، پتاسیم یا منیزیم باشد.

زخمی که خوب نمی‌شود:

زخم مداوم در پایین پای شما می‌تواند نشانه دیابت باشد. افزایش قند خون باعث آسیب عصبی به پا می‌شود که ممکن است به دلیل احساس نکردن درد، خراش و بریدگی و زخم موردتوجه قرار نگیرند. برخی از افراد به دلیل محدودیت تحرک در خم شدن برای معاینه پا مشکل دارند که یک آینه دستی در این شرایط عالی عمل می‌کند. اگر متوجه زخم در پاها ، به‌ویژه در قسمت پایین آن شدید، حتی اگر علائم دیابت دیگری مانند افزایش تشنگی، تکرر ادرار یا خستگی را تجربه نکرده‌اید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

پاهای سرد:

آیا پاهای شما همیشه سرد است؟ سردی پا می‌تواند نشانه کم‌کاری تیروئید در زنان و یا نشانه گردش خون ضعیف در زنان و مردان باشد. بعضی اوقات فقط نیاز به جوراب‌های پشمی ضخیم و دمپایی دارید تا پاها را گرم نگه دارید. اما اگر مشکل همچنان ادامه داشت به پزشک مراجعه کرده و علائم خود را توضیح دهید.

بی‌حسی:

ازدست‌دادن احساس یا "سوزن و سوزن" شدن مداوم در هر دو پا می‌تواند نشانه آسیب به سیستم عصبی محیطی باشد که چنین آسیبی ممکن است نتیجه دیابت باشد.

مفاصل دردناک:

اگر مفاصل انگشت شما دائماً درد می‌کند یا متورم است، می‌تواند نشانه آرتریت روماتوئید یا یک بیماری تحلیل‌برنده مفاصل باشد. به طور معمول درد قبل از اوج گرفتن در مفاصل بزرگ‌تر از مفاصل کوچک‌تر شروع می‌شود.

انگشتان قرمز و آبی:

اگر انگشتان شما در هوای سرد مدام از سفید به آبی و سرانجام قرمز تغییر رنگ می‌دهند، می‌تواند نشانه‌ای از بیماری رینود باشد. برای اطمینان از اینکه این علائم نشانه بیماری زمینه‌ای خودایمنی نیستند، به پزشک مراجعه کنید

نحوه مراقبت بهتر از پاها:

*پاها را کاملاً بشویید و مرتباً آن‌ها را مرطوب کنید مسائل کوچکی مانند بو، باکتری، قارچ و خشکی را نباید نادیده گرفت و سعی کنید تاحدامکان از پاها مراقبت کنید.

*حداقل دو جفت "کفش کار" داشته باشید و آن‌ها را جایگزین کنید. این ازآن‌جهت مهم است که حداقل یک روز طول می‌کشد تا عرق کفش کاملاً خشک شود.

*کفش راحتی بپوشید که کف آن دارای قوس باشد. این قوس باعث کاهش احتمال ابتلا به صافی کف پا و مشکلات مربوط به پا می‌شود.

*جوراب‌های خود را بعد از هر بار پوشیدن بشویید.

*در صورت احساس گرفتگی مکرر پا، زخم‌هایی که بهبود نمی‌یابند، سرماخوردگی، بی‌حسی، درد مفاصل یا انگشتان قرمز و آبی فوراً به پزشک مراجعه کنید.

برای حفظ سلامتی پاهایتان با انجام هر کاری که می‌توانید کمی به آن‌ها عشق بورزید!

پربیننده ترین بهترین رژیم های لاغری مخصوص فصل بهار فیزیوتراپی برای درد مزمن یک خاصیت مهم برای زردچوبه آیا خون در مدفوع نوزاد جدی است؟ هر آنچه می خواهید درباره آریتمی بدانید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامت انتخابات ۱۴۰۰ تواند نشانه پزشک مراجعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day

روز جهانی سلامتی زنان World Women’s Wellness Day هر سال در آخرین جمعه ماه آوریل (۲۶ آوریل ۲۰۲۴ مصادف ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی سلامتی زنان یک رویداد بین‌المللی سالانه با هدف ارتقای سلامت و تندرستی زنان از طریق فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف است. سلامت زنان به شاخه‌ای از پزشکی اطلاق می‌شود که بر درمان و تشخیص بیماری‌ها و شرایطی تمرکز دارد که بر سلامت جسمی و عاطفی زنان تأثیر می‌گذارند و حوزه‌ها و تخصص‌های زیادی را در بر می‌گیرد که شامل موارد زیر است:

کنترل بارداری

عفونت‌های زنانه

سرطان سینه، سرطان تخمدان و سایر سرطان‌های زنانه

ماموگرافی

یائسگی و هورمون درمانی

پوکی استخوان

بارداری و زایمان

سلامت جنسی

زنان و بیماری قلبی

شرایط خوش‌خیم مؤثر بر عملکرد اندام‌های زنانه

تاریخ روز جهانی سلامتی زنان ۱۴۰۳

روز جهانی سلامتی زنان هر سال در آخرین جمعه ماه آوریل یعنی ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ مصادف هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این روز راهنمای نهایی برای ترویج سلامتی و شادی در زنان است.

تاریخچه روز جهانی سلامتی زنان

روز جهانی سلامتی زنان به‌طور رسمی در فوریه ۲۰۲۱ معرفی و آخرین جمعه هر ماه آوریل به‌عنوان راهنمای نهایی سلامت و شادی برای زنان اعلام شد. پس از آن از بیست‌ونهم تا سی‌ام آوریل ۲۰۲۱، اولین کنفرانس مجازی سلامتی و مراقبت از خود زنان به میزبانی رسانه تنوع زنان (Diversity Woman Media) برگزار شد و چالش‌های بی‌سابقه‌ای را برجسته کرد که زنان برای ایجاد تعادل بین شغل و زندگی‌شان به‌عنوان مادر، همسر، دختر و دوست با آن روبه‌رو هستند و بدون شک بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

این رسانه در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و یک مجله کسب‌وکار آمریکایی است که مقالات اصلی در مورد کارآفرینی، توسعه شغلی، فناوری، امور مالی، سلامت و تنوع را در رابطه با زنان در دنیای تجارت ارائه می‌دهد و داستان‌های موفقیت کسب‌وکار آن‌ها را برجسته می‌کند و در حال حاضر مجموعه‌ای از چهارشنبه‌های سلامت را با موضوعات مرتبط با سلامتی از جمله مدیریت استرس، سلامت جسمی و روانی، بهداشت خواب، تغذیه و تمرکز حواس اجرا می‌کند. مخاطبان آن نیز مردم سراسر جهان از هر نژاد، فرهنگ و پیشینه و مجرد یا متأهل هستند که داستان‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و در روزهای سخت به یکدیگر آرامش می‌دهند. آن‌ها به گفت‌وگو و بحث می‌نشینند و به دنبال امیدی بودند که مقاومت متزلزل‌شان نیاز دارد به گفت‌وگو و بحث می‌نشینند.

روز جهانی سلامتی زنان و کنفرانس مجازی آن، امتداد چهارشنبه‌های سلامتی رسانه تنوع زنان است که اطلاعاتی در مورد مراقبت از خود و سایر مسائل سلامتی را ارائه می‌دهد. در این روز زنان تشویق می‌شوند تا خود را در اولویت قرار دهند و بر سلامت و تندرستی خود تمرکز کنند. کنفرانس مجازی نیز شرایط تعامل زنان با رهبران، متخصصان و سایر منابع را فراهم می‌آورد تا به آن‌ها کمک کند زندگی خود را دوباره ارزیابی کنند. این امر بر سلامتی زنان تأثیر مثبت می‌گذارد.

هدف از برگزاری روز جهانی سلامتی زنان آشنایی آن‌ها با دانشی است که برای شادتر و سالم‌تر بودن نیاز دارند و توانمندسازی آن‌ها با ابزارهایی است که برای موفقیت در تمام جنبه‌های زندگی‌شان نیاز دارند. رسانه تنوع زنان سعی دارد با نشان دادن چگونگی در اولویت قرار دادن نیازهای خود به زنان، به آن‌ها کمک کند تا به بهترین شکل ممکن عمل کنند و در نتیجه مادران، همسران، شرکا، کارمندان و مردم شادتری باشند.

کد خبر 747873

دیگر خبرها

  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی از زبان همسر و کیلش
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی