Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا ترقی در جلسه پرسش و پاسخ مجمع تشکل‌های دانشجویی با جریانات سیاسی مشهد با عنوان «بدون پرده» اظهار کرد: امروز برای وحدت و انسجام در مشهد حضور پیدا کردیم، تلاشم این است که با بالا بردن ظرفیت نیروهای سیاسی و تأثیرگذار در خراسان رضوی، یک ظرفیت منسجمی پدید بیاوریم تا در تحولات سیاسی استان اثر گذاشته و مطالبه گری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد با تأکید بر اینکه هیأت مؤسس سیاست باید از هدفی که دارد پاسداری کند، عنوان کرد: ممکن است ائتلاف‌ها در فرایند دموکراسی در صورت عدم پاسداری از اهداف خود منحرف شوند، ترکیب ائتلاف منعطف است تا بتواند بهترین ساختار را تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: احزاب از بین خودشان ۸ نماینده انتخاب می‌کنند تا در شورای مرکزی حضور پیدا کنند و زمانی که به مجمع تبدیل شود آن‌ها به عنوان عضو حضور پیدا می‌کنند، متخصصان و معتمدین محل هم همان‌گونه است.

ترقی ادامه داد: البته ما برای تمام این افراد ۱۱ شاخصه مانند انقلابی بودن، التزام به اسلام و روحیه کار جمعی داشتن در نظر گرفته‌ایم که هیأت مؤسس آن را بررسی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه در فرایند اصلح‌گزینی، برای بررسی نامزدهای مجلس شورای اسلامی  در دوره قبل، کمیته بررسی شاخص‌ها تشکیل و سپس به کمیته تطبیق ارجاع داده شدند، تشریح کرد: در شورای شهر با رقم بالایی حدود ۲۰۰ نفر از کاندیداها رو به رو هستیم که وارد سایت ائتلاف شدند؛ ۶ کمیته برای بررسی شاخص‌ها مانند کمیته‌های فردی و  داوری که رسیدگی به اعتراضات می‌کند ایجاد کردیم، کمیته فردی و داوری به ترتیب ۳۰ و پنج عضو دارد و ۱۲۰ نفر به کمیته تطبیق معرفی شدند.

سخنگو و نائب رییس ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد بیان کرد: شاخص‌ها را هیأت مؤسس به صورت پیش‌نویس تنظیم کرده و برای اصلاح به کمیته‌های تخصصی فرستادیم، در کمیته‌های فردی به دلیل اینکه تفاوت دیدگاه وجود دارد، فرد در کمیته تطبیق حضور پیدا کرده و مجدد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

وی متذکر شد: اعضای کمیته تطبیق از هشت متخصص و ٩ نفر پیشنهادی از ۴٣ نفر هستند.

ترقی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی برای هر کمیسیون سه برابر ظرفیت انتخاب کرده و سپس با تقلیل آن‌ها، هر کمیسیون را دارای متخصص می‌کنیم، ادامه داد: نمرات با ذکر فرد داور به معترضان داده می‌شود و اگر فرد در نمره‌دهی داور سوء نیتی ببیند، داور به کمیته تطبیق دعوت شده و دلایل خود را بیان می‌کند.

ترقی افزود: از آنجایی که دوز سیاسی افراد در این مرحله باید کمتر باشد، ضریب فرد متخصص ۲ و باقی ضریبشان یک است.

سخنگو و نائب رییس ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد اضافه کرد: در مجمع عمومی به هر فرد بنا به صلاح دید اجازه داده‌ایم تعدادی مشخص از افراد هم‌فکر خود را به مجمع بیاورد؛ برای مثال متخصصان ۲۰ نفر و تعداد نهایی این مجمع ۲۸۰ نفر است که از هر صنفی مانند ورزشکاران و فرهنگیان در این مجمع حضور دارند.

وی گفت: شورای مرکزی، این لیست ۴۵ نفره را به ۳۰ نفر تقلیل داده که آن ۳۰ نفر وارد مجمع عمومی می‌شوند، مجمع پس از بررسی، تلاش می‌کند همه اعضای کمیسیون‌ها در لیست حضور داشته باشند.

ترقی در خصوص امتیازات در نظر گرفته شده ائتلاف وحدت برای افرادی که به نفع لیست کنار می‌روند، متذکر شد: اولین امتیازی که به آن‌ها می‌دهیم حق انتخاب و رأی برای حضور افراد در لیست بوده و همچنین به عنوان مشاور، از طرح‌ها و خلاقیت‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که نظارت بر افراد چگونه است و چه ضمانت اجرایی برای پاسخگویی افراد به ائتلاف وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این خصوص ۲ کار انجام داده‌ایم، اول اینکه یک برنامه چهار ساله بر اساس آسیب‌شناسی از عملکرد پنج شورا برای مدیریت شهر ریخته شده است و این برنامه که چند بار به متخصصان داده شده باید در اولین جلسه شورا به تصویب برسد و ما هم طبق این برنامه نظارت می‌کنیم.

وی مورد دوم را ایجاد کمیته مطالبه‌گری و رساندن مطالبه از مردم به اعضای شورا اعلام و تکمیل کرد: نمی‌توان یقه فردی که در چند لیست دیگر وجود دارد را گرفت و مطالبه‌گری از او انجام داد، برخی از لیست‌ها از لیست ما نامزد دزدی می‌کنند!

نمی‌توان خواسته بالاتر از قانون از کاندیداها داشت

ترقی گفت: نمی‌توان خواسته بالاتر از قانون از نمایندگان داشت، ائتلاف تعهدی مبنی بر شفافیت مالی اعضای شورای شهر را از کاندیداها نگرفته است.

سخنگو و نائب رییس ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد در پاسخ به این سوال که با توجه به هدف جمهوری اسلامی، رشد سیاسی مردم چگونه رخ می‌دهد؟ بیان کرد: بنا نداریم انتخابات شورای شهر را سیاسی کنیم تا مردم از بعد سیاسی رشد کنند، اگر مردم به این بلوغ برسند که اعضا را با توجه به کارآمدی و تخصص انتخاب کنند، این بهترین گزینه برای انتخابات است، سعی کردیم این بعد را در مردم بپرورانیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا مطالبه‌گری باید از نمایندگان خودتان باشد؟ تشریح کرد: ما باید به عنوان ائتلاف از کسی که برایش هزینه کرده و به شورای شهر فرستادیم مطالبه کنیم، نمی‌شود از کسی غیر از این افراد مطالبه گری کرد!

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: تا به حال از اصلاح‌طلبان سوالی کرده‌اید!؟ این همه کار در شهر انجام شده است آیا تا به حال سوال کرده اید که شما اصلاح‌طلبان چه کرده‌اید؟ ما نمی‌گوییم همه افراد انقلابی شهر در این لیست هستند و حق وتو داشتن هیأت مؤسس را کلمه صحیحی نمی‌بینم، ائتلاف برنامه دارد و طبق برنامه عمل می‌کند.

انتهای پیام/ ٧٠٠۶٨

منبع: فارس

کلیدواژه: حمیدرضا ترقی انتخابات شورای شهر مشهد اصلح گزینی انتخابات ١۴٠٠ کمیته تطبیق مطالبه گری شورای شهر هیأت مؤسس حضور پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، فیلم‌های تبلیغاتی شامل برنامه ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات از پنجشنبه همزمان با آغاز مهلت تبلیغات رسمی به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.  

حجت الله دهدشت دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه آبادان، رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.
وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید کرد و افزود: صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدامی مناسب در خصوص تبلیغات نامزد‌های انتخابات انجام داد.
در دور دوم امکانات تبلیغاتی صداوسیما نیز همانند مرحله نخست رایگان است.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رقابت ۴ نامزد برای ۲ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود