Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مولوی عبدالغنی دهانی روز جمعه در گفت‌وگوی اختصاص با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اداره امور کشور به دست مردم افتاد در حالیکه قبل از آن مردم هیچ نقشی در تعیین مسوولان و سرنوشتشان نداشتند و تمامی این مسوولان انتصابی بودند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری مردمی است که سرنوشتشان به دست خودشان رقم می‌خورد افزود: هر چند کشور به سمتی برود که حضور مردم در تعیین سرنوشتشان گسترده‌تر باشد نشان می‌دهد که این مردم به کشور و نظام شان وفادارتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت  سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دشمنان نظام درصدد این هستند که حضور مردم در انتخابات کم رنگ باشد خاطرنشان کرد: نظام ما یک نظام اسلامی است که می تواند یک رییس جمهوری شجاع در راس آن قرار گرفته و باعث پیشرفت جامعه شود.

وی با بیان اینکه با وجود ۴۲ سال از پیروزی انقلاب حضور مردم در انتخابات تاکنون پررنگ بوده و نشان می‌دهد که این مردم همواره پای آرمان‌های نظام و رهبری بوده و خواهند بود تصریح کرد: همگان در انتخابات باید به دنبال یک فرد توانمند و اصلح باشند و این مهم را به عنوان وظیفه خود در نظر گرفته و به آن اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا  انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. سیستان و بلوچستان با ۲۴ شهرستان و بیش از سه میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق کشور واقع شده است.

طبق آمار ارائه شده از سوی رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا استان ۲۱ هزارو ۱۱۶ نفر  بوده و ثبت‌نام داوطلبان نسبت به دوره قبل ۱۴.۶ درصد رشد داشته و از این تعداد ۸۶.۶ درصد مرد و ۱۳.۴ درصد زن هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان اهل سنت مشارکت انتخاباتی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان اهل سنت انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان اهل سنت مشارکت انتخاباتی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد