Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

وزیر علوم چندکارته شد

در نشست علنی روز سه‌شنبه چهارم خردادماه منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان از جمله سید مصطفی آقامیرسلیم و روح الله عباسپور حاضر شد و درباره اجرای طرح آمایش سرزمین و ساماندهی مراکز آموزش عالی که موجب افت فعالیت‌های علمی و کاهش دانشجویان دانشگاه‌های استان‌ها شده و همچنین درباره عدم بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های آموزش عالی برای رفع مشکلات و چالش‌های کشور توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این توضیحات نمایندگان قانع نشدند و وزیر علوم دو کارت زرد از مجلس دریافت کرد.

 

نحوه پاسخ‌دهی به امتحانات در لحظات بی‌برقی!

راهکاری وجود دارد که دانشجویان می‌توانند هر تعداد از سوالاتی که تا قطعی برق و اینترنت پاسخ داده‌اند به صورت اتوماتیک برای اساتید ارسال کنند. برای این کار اساتید باید هنگام طراحی سوالات آزمون، به گزینه ارسال اتوماتیک توجه کنند.  اگر مشکل قطعی برق یا اینترنت دانشجویان تا قبل از اتمام زمان امتحان رفع شود که دانشجویان مشکلی نخواهند داشت و پاسخ‌های خود را ارسال می‌کنند، اما اگر تا بعد از پایان زمان معین امتحان این مشکل رفع نشود سیستم به صورت اتوماتیک پاسخ‌های دانشجویان را ذخیره و برای استاد ارسال می‌کند.

مهلت ثبت‌نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تمدید شد

بنا بر اعلام مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت‌نام از داوطلبان آزمون دکتری تخصصی به منظور شرکت در مصاحبه تا روز شنبه هشتم خرداد ماه تمدید شد.

 

زمان ثبت‌نام مجدد آزمون فلوشیپ سال ۱۴۰۰ اعلام شد

 با توجه به تعویق زمان برگزاری آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۰ و تصویب رشته‌های جدید، داوطلبان می‌توانند از روز دوشنبه دهم خردادماه به مدت یک هفته تا ۱۷ خردادماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام جدید و یا ویرایش فرم ثبت نام قبلی خود اقدام کنند.

 

اصلاح مجدد زمان برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی

ویرایش مجدد تقویم آزمون‌های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۰ روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ۱۳ خرداد برگزار می‌شود

آزمون سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. شیوه برگزاری آزمون به صورت الکترونیک و در محل مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهد بود. زمان شروع آزمون تمامی حیطه‌ها ساعت ۹ صبح است و لازم است داوطلبان یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

 

مراکز مورد تایید برگزاری آزمون‌های زبان روسی و چینی اعلام شد

فهرست مراکز مورد تایید برگزاری آزمون‌های زبان روسی و چینی برای متقاضیان تحصیل با هزینه شخصی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ‏در خارج از کشور اعلام شد.

 

تقویم آزمون‌های زبان وزارت بهداشت اصلاح شد

تقویم آزمون‌های زبان انگلیسی وزارت بهداشت MHLE در سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط پاندمی بیماری کرونا و روند خروج کشور از پیک چهارم اعلام شده است. آزمون‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

برگزاری آزمون‌های پیش‌کارورزی و علوم پایه به شیوه الکترونیک

داوطلبان آزمون‌های میان دوره پیش‌کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی تا ۱۲ خرداد فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند. آزمون پیش کارورزی و علوم پایه دندانپزشکی ۸ و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ و آزمون علوم پایه پزشکی ساعت ۱۴ عصر جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

 

دسترسی به منایع پایگاه‌های اطلاعات علمی تا پایان خردادماه رایگان است

مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، به طور مجدد دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی، مقالات علمی فارسی، انگلیسی و عربی و نیز مقالات نشریات و کنفرانس‌ها در پایگاه‌های اطلاعات علمی خود را تا پایان خرداد ماه رایگان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصاحبه کنکور دکتری 1400 زمان برگزاری کنکور کارت زرد مجلس منصور غلامی آزمون زبان برگزاری آزمون علوم پزشکی آزمون های زبان علوم پایه وزیر علوم اعلام شد سال ۱۴۰۰ ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همایش علمی دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در محور‌های حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور، دانشگاه دوستدار خانواده برگزار شد.

در این همایش هفت نفر از پژوهشگران حوزه خانواده در موضوعاتی چون «اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی»، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «الگو‌ها و مدل‌های سطح حکمرانی سلامت خانواده»، «استاندارد‌های سلامت خانواده و رشد و تعالی خانواده»، «سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده» و «تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده» صحبت کردند.

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی