Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:48:14 GMT

مرمت برج و باروی تاریخی بسطام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۸۶۹۸

مرمت برج و باروی تاریخی بسطام آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، حمیدرضا حسنی اظهار کرد: در راستای مرمت و سامان‌دهی ابنیه تاریخی شهرستان شاهرود، عملیات مرمت و ساماندهی برج و باروی تاریخی بسطام از محل اعتبارات استانی آغاز شد.

وی گفت: جمع‌آوری نخاله‌ها، پی‌بندی، مرمت و دوخت و دوز قسمت فرو ریخته، اجرای کاه‌گل حفاظتی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اقدامات مرمتی در این دوره است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود اضافه کرد: بر اساس روایت و کتب متعدد، ساخت اولیه شهر بسطام به دست یکی از استادکاران خسروپرویز به نام «وستام» در عهد ساسانی صورت گرفته و در دوران اسلامی بسط و گسترش شهر انجام شده و با توجه به حملات متعددی که به این نقطه توسط مغول شده، ضرورت شکل‌گیری چنین برج و بارویی را ایجاب می‌کرده است.

 حسنی گفت: مصالح اصلی این برج، خشت و گل چینه است و پلان برج و بارو، مربع‌مستطیل بوده و در سمت شمال شرقی دارای ارگ حکومتی بوده که اینک اثری از آن نیست.

به گزارش فارس، برج و باروی بسطام از یادگاران دوره صفویه و قاجار، با شماره ۳۹۴۷ در تاریخ ۱۰ مهرماه سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی برج مرمت رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود حمیدرضا حسنی شهر تاریخی بسطام شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی در تیرماه سال جاری در محل مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه با در بر گرفتن گروه‌های کالایی شامل تولید کنندگان و عرضه کنندگان سازهای موسیقی، آموزشگاه‌های موسیقی، مراکز پژوهشی حوزه موسیقی، ناشران موسیقی، استودیوهای ضبط صدا، استارتاپ‌های موسیقی، ناشران کتاب‌های موسیقی، عرضه کنندگان لوازم صوتی و صدابرداری و سایر حوزه‌های مرتبط، در تلاش است مرجع مهمی در فعالیت‌های صنفی این حوزه در سال باشد.

جلال ذکایی مدیر این نمایشگاه در این باره گفت: بدنبال برگزاری نخستین دوره نمایشگاه صنعت موسیقی که دی‌ماه سال گذشته برگزار شد، برنامه‌ریزی برای برپایی دومین دوره این نمایشگاه توسط گروه ترنج آغاز شد و مقرر گردید این نمایشگاه از تاریخ چهارم تا هفتم تیرماه جاری و همزمان با عید سعید غدیر در محل مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار شود.

او درباره انتخاب زمان نمایشگاه گفت: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده با اهالی موسیقی، پایان فصل بهار و آغاز فصل تابستان که با اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان نیز مصادف است، برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب شد. ضمن اینکه مصادف شدن نمایشگاه با عید سعید غدیر و نیز ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) را نیز باید به فال نیک گرفت و بدون تردید در افزایش حجم بازدیدها نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی از تاریخ ۴ تا ۷ تیر از ساعت ۱۴ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی