Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@15:22:36 GMT

تامین اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی برای رتبه‌بندی معلمان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۹۱۷۱

تامین اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی برای رتبه‌بندی معلمان

قاسمی‌پور گفت: در بودجه امسال اعتبار ۱۵هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: همزمان با پیگیری‌ها برای اجرای طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش، به دنبال اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که این طرح در سامانه بارگذاری شده و طی روزهای آینده برای رای‌گیری به صحن مجلس می‌رود، ابراز امیدواری کرد با توجه به تامین منابع اعتباری مورد نیاز، طرح یاد شده آراء نمایندگان را کسب کرده و به تصویب نهایی برسد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: البته ایرادها و اشکالاتی در این طرح وجود دارد که باید نسبت به رفع و اصلاح آن‌ها اقدام شده و طرح رتبه‌بندی معلمان به صورت جامع با هدف تحقق اهدافی که در آن دیده شده، اجرایی شود.

قاسمی‌پور تاکید کرد: درصورتی که به موازات اجرای طرح تامین نیروی انسانی و ساماندهی نیروها، طرح رتبه‌بندی معلمان نیز اجرایی شود، تحولات شگرفی در سیستم آموزش و پرورش کشور رقم خورده و بسترساز ارتقاء کیفیت آموزشی می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور رفع موانع پیش روی طرح رتبه‌بندی و اجرا در ۱۴۰۰، در بودجه سال جاری اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای آن دیده شده تا هر چه سریعتر محقق شده و اجرای آن بیش از این به طول نینجامد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تلاش اعضای کمیسیون برای تثبیت و تعیین تکلیف طرح‌ها و لوایح در دستور کار وکلای مردم در خانه ملت، افزود: با تغییر دولت‌ها پیگیری و اجرای مصوب با توقف همراه شده و به تعویق می‌افتند.

قاسمی‌پور درباره ماهیت اصلی طرح رتبه‌بندی معلمان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف این طرح بر خلاف اطلاعات و تصورات نادرستی که به فرهنگیان منتقل شده است، ارتقاء شان، منزلت و جایگاه معلمان است.

وی روزآمد کردن اطلاعات و اندوخته‌های فرهنگیان، به روزشدن اطلاعات آن‌ها در حوزه فناوریی و دانش روز، ایجاد انگیزه و تحقق عدالت آموزشی و به دنبال آن ارتقاء بالای کیفبت آموزشی را از مهمترین اهداف ترسیم شده در طرح رتبه‌بندی معلمان برشمرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه فرهنگیان دارای مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی شامل مفاد این طرح نمی‌شوند، افزود: در طرح معلمان در رتبه "مربی" شناخته می‌شوند و بر اساس فاکتورهایی مانند میزان تحصیلات، سطح دانش، اطلاعات و کیفیت آموزشی می‌توانند به رتبه "استاد" ارتقاء یافته و یا آنکه در رتبه مربی باقی بمانند.

انتهای پیام/*

 

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح رتبه بندی معلمان اجرای طرح قاسمی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد تحصیص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، مسلم فلاح زاده اظهار کرد: تأمین برق پایدار برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.

وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد شش پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از هفت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

فلاح زاده گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تأمین شده است.

کد خبر 747953

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد