Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@03:39:23 GMT

محرومیت ایران از کمک مالی فیفا در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۹۳۹۴

محرومیت ایران از کمک مالی فیفا در دوران کرونا

آفتاب‌‌نیوز :

مهم‌ترین بخش منابع مالی فدراسیون فوتبال ایران به کمک‌ها و پاداش‌های فیفا و AFC بابت برنامه‌های اجرایی و مسابقات مختلف مربوط می‌شود که در چندین سال گذشته به علت تشدید تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران، از دسترس خارج شده است.

در واقع یکی از دلایل مهم ناکامی فدراسیون در همکاری با مارک ویلموتس و پرداخت نشدن دستمزد این سرمربی، موافقت نکردن بانک‌های سوئیسی برای همکاری با شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی ایرانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل همین مشکلات، از چندین سال قبل به این سمت، هیچ پولی به حساب‌های ایرانی منتقل نشده و یا حتی فدراسیون فوتبال نتوانسته این مبالغ را به حساب شخص سوم یا طلبکاران خود منتقل کند.

در گزارشی که اخیرا فدراسیون جهانی فوتبال از وضعیت کمک‌ها به فدراسیون‌های عضو ارائه کرده، فدراسیون فوتبال ایران در بدترین وضعیت از این حیث قرار گرفته است.

سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمدهای فوتبالی، فیفا اعلام کرد به هر یک از فدراسیون‌های عضو یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار (۳۵ میلیارد تومان) کمک خواهد کرد ولی همان زمان هم این سوال وجود داشت که آیا ایران می‌تواند - با وجود تحریم‌ها - از این مبالغ سهم ببرد یا خیر.

اکنون در گزارش فیفا اعلام شده که فدراسیون فوتبال فقط ۶ درصد از این حیث دریافتی داشته که معادل ۹۰ هزار دلار (۲ میلیارد تومان) است. این در حالی است که اکثر کشورها تا ۶۶ درصد از این کمک مالی بهره‌مند شده‌اند.

همچنین فدراسیون فوتبال از محل کمک‌های مالی پروژه فوروارد هم دریافتی چندان زیادی نداشته است. این فدراسیون از ۴ میلیون دلار (۹۳ میلیارد تومان) نخست فقط ۶۶ درصد معادل ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار (۶۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان) و از ۲ میلیون دلار دوم صرفا ۶ درصد معادل ۱۲۰ هزار دلار (۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) بهره‌مند شده است در حالی که اکثر کشورها تمام کمک مالی خود را دریافت کرده‌اند.

بر اساس گزارشی که فیفا چندین ماه قبل اعلام کرد، فدراسیون جهانی فوتبال مبلغی در حدود ۶.۳ میلیون دلار (۱۴۶ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان) به فدراسیون فوتبال ایران بدهکار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فیفا کرونا فدراسیون فدراسیون فوتبال هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!

 جرارد پیکه در مصاحبه‌ای مدعی شد که اگر بارسلونا نبود، او در سن ۳۰ سالگی بازنشسته می‌شد!

به گزارش "ورزش سه"، جرارد پیکه، اسطوره بارسلونا، در مصاحبه‌ای اطمینان داد که تنها عشق او به باشگاه بوده که او را در آخرین بخش از دوران حرفه‌ای نجات داده است. ستاره سابق ۳۷ ساله در نوامبر فصل گذشته به‌طور ناگهانی بازنشسته شد و از بسیاری از دستمزدهایش که از قراردادش باقی مانده بود صرف نظر کرد تا به وضعیت اقتصادی باشگاه کمک کند.

این مدافع میانی ۱۵ سال را در تیم اصلی بارسلونا گذراند. او در نوجوانی آکادمی را ترک کرد و به منچستر یونایتد پیوست. در سال ۲۰۰۸ پس از ۴ سال حضور در شیاطین سرخ به بارسا بازگشت. در این گفت‌وگو از او پرسیده شد که آیا پس از بازگشت به بارسلونا شانس رفتن به منچستر یونایتد یا منچستر سیتی را داشته و مایل به این انتقال بوده است یا خیر.

او پاسخ داد: «نه نه، واقعا نه. در دوران بازی‌ام، لحظه‌ای بود که اگر بارسلونا نبود فوتبال را رها می‌کردم. وقتی که ۳۰ ساله بودم اگر بارسلونا نبود فکر نمی‌کنم که می‌توانستم برای تیم دیگری بازی کنم. چون خسته بودم، قبل از آن یک دوران طولانی را گذرانده بودم و بارسلونا برایم همه چیز بود.

اگر پس از آن چهار یا پنج فصل بعد بازی کردم به این دلیل بود که در بارسلونا بودم و عشقم به این باشگاه حس عجیب و بی‌سابقه‌ای بود‌. در غیر این صورت مطمئن نیستم که می‌توانستم فوتبالم را ادامه دهم و قطعا بازنشسته می‌شدم.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • پیام تقدیر وحید شمسایی پس از قهرمانی در جام ملت‌ های آسیا
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است