Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:57:12 GMT

رشد چشمگیر طلاق همسران و ترک تحصیل فرزندان زندانیان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۹۴۲۲

رشد چشمگیر طلاق همسران و ترک تحصیل فرزندان زندانیان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دادستان عمومی و انقلاب زابل گفت: درصورت عدم حمایت از خانواده های زندانیان شاهد رشد چشمگیر طلاق همسران زندانیان، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری های اجتماعی و روانی، گرایش اعضای خانواده به مشاغل کاذب و تکدی گری خواهیم بود.

به گزارش ایسنا ایرج جهانتیغ  در جشن نسیم مهر که به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده های زندانیان برگزار شد افزود: اولین هدف و در واقع مهمترین هدف از تاسیس و فعالیت انجمن حمایت از زندانیان، حمایت از خانواده های مددجویان است، محور اصلی تمامی فعالیت های انجمن کمک به خانواده های زندانیان بوده و خانواده از تمامی فعالیت های انجمن به طور مستقیم یا غیرمستقیم متاثر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این نکته که اکثریت قریب به اتفاق خانواده های زندانیان که هیچ نقشی در ارتکاب جرم ازسوی فرد بزهکار نداشته اند در زمره اولین قربانیان جرم و جنایت در جامعه به حساب می آیند، افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته اکثر خانواده های زندانیان، نیازمند حمایت مبرم هستند و نهادهای حمایتی درحد بضاعت خود به این خانواده ها خدمات ارائه می کنند اما فقدان نظام جامع حمایتی و کمبود اعتبارات، شرایط دشواری را برای زندگی روزمره آنان به وجود آورده است؛ به نحوی که حتی در غالب موارد برای تامین حداقل نیازها دچار بحران های جدی می شوند، در حالی که باید دغدغه این خانواده ها صرفا حبس سرپرست خانواده باشد.

رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زابل اضافه کرد: درصورت عدم حمایت از این خانواده ها شاهد رشد چشمگیر طلاق همسران زندانیان، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری های اجتماعی و روانی، گرایش اعضای خانواده به مشاغل کاذب و تکدی گری خواهیم بود و تمام تلاش ما در انجمن در راستای جلوگیری از وقوع این وضعیت نهادینه شده تا ضمن تقویت بنیان خانواده های زندانیان با عملیاتی سازی برنامه های متنوع اعم از فرهنگی و آموزش های اجتماعی از ورود اعضای خانواده زندانیان به چرخه جرم جلوگیری کنیم.

جهانتیغ افزود: برچسب زندان و زندانی نوعی نگرش منفی را به همسران و فرزندان زندانیان به وجود آورده و تردیدهایی برای کمک به آنان را ایجاد می کند درحالی که مردم ما می بایست بدانند بر اساس آموزه های موکد اسلامی و با جست وجو در سیره عملی ائمه اطهار (ع) و اولیای عظام به خوبی می توان دریافت که خانواده های زندانیان از مصادیق بارز فقرا هستند که ضرورت حمایت از آنها بیش از سایر نیازمندان احساس می شود.

دادستان عمومی و انقلاب زابل گفت: مردم و مسئولان باید زمینه حمایت از زندانیان و حل مشکلات خانواده‌های آنها را که از اهداف انجمن است فراهم آورده و با انجمن همکاری کنند، چرا که خانواده زندانیان قربانیانی هستند که پس از به زندان افتادن سرپرست آنها، فرزندانشان از کمترین حمایت ها بهره مند می شوند و یکی از برنامه های ما در شهرستان توجه به مسائل اجتماعی بوده که در این خصوص رسیدگی به خانواده زندانی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود وضعیت خانواده زندانیان خواهد شد.

وی ادامه داد: تاثیر متغیرهایی چون مدت زندانی شدن و نوع جرم زندانی در عملکرد تحصیلی فرزندان از لحاظ آماری تاثیرگذار بوده و انجمن هم تلاش خواهد کرد آسیب های ناشی از زندانی شدن فرد را در ابعاد اقتصادی، عاطفی، اجتماعی و آموزشی بر خانواده و به خصوص فرزندان، کنترل و به حداقل رساند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل اهدای سبد کالا، پرداخت کمک هزینه جهیزیه، کمک به معاش خانواده‌های زندانیان، ارائه آموزش های فنی حرفه‌ای و ایجاد زمینه اشتغال ایشان، کمک های درمانی و فرهنگی به زندانیان و کمک به بازسازی شخصیت مددجویان را از دیگر وظایف این انجمن برشمرد.

عضو انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان شهرستان زابل بر ایجاد منابع مالی مستمر و پایدار برای انجمن، تلاش در جهت حرفه آموزی زندانیان در حین تحمل حبس و شناسایی فرزندان بازمانده از تحصیل زندانیان، لزوم ورود خیرین و حمایت از خانواده‌های زندانیان تأکید کرد و افزود: خیرین برای حمایت از زندانیان پیش‌قدم شوند.

 مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زابل نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به برگزاری همه ساله این آیین که در راستای حمایت و تکریم از خانواده های زندانیان و افزایش نشاط و شادابی ویژه آنها ساخته و پرداخته می گردد، گفت: با هدف توجه بیشتر عموم به مشکلات این قشر نیازمند و لزوم حمایت همه جانبه از خانواده زندانیان و بنا به پیشنهاد سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز پنجم خرداد ماه به عنوان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان یا روز نسیم مهر نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

هادی عباس زاده ادامه داد: نامگذاری این روز، سند گویایی بر ضرورت حفظ کرامت انسانی زندانیان و خانواده های آنان و الهام گرفته از آموزه های شرع مقدس اسلام فارغ از نوع جرم، ملیت و اعتقادات است و امید داریم که پنجم خرداد هر سال به جشن ملی توانمندسازی این خانواده ها مبدل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان زابل زندانیان سيستان و بلوچستان استانی اجتماعی حمایت از خانواده های زندانیان حمایت از زندانیان خانواده زندانیان خانواده زندانی خانواده ها انجمن حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین