Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مقام‌های آمریکایی گفت، واشنگتن به طرف روسی اعلام کرده که به پیمان کنترل تسلیحاتی "آسمان‌های باز" دیگر ملحق نمی‌شود که به هواپیماهای نظارتی و شناسایی اجازه می‌دهد تا پروازهایی را بر فراز یکسری از کشورها انجام دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمرکیا این تصمیم را به همتای روسی خود اعلام کرد و گفت: متحدان آمریکا در ائتلاف امنیت غربی ناتو  و سایر شرکا از این مساله مطلع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در نوامبر سال گذشته میلادی با متهم کردن روسیه در نقض این پیمان از آن خارج شد؛ اتهامی که مسکو آن را رد کرده است.

دولت روسیه در ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که قصد دارد تا از این پیمان خارج شود و در ۱۱ مه قانونی را در این باره به پارلمان برای رسمی کردن این خروج ارائه داد. در آن زمان، یکی از سخنگوهای کرملین گفت که یک دلیل برای این کار این است که آمریکا هنوز می‌تواند اطلاعات مورد نیازش را از طریق متحدانش در ناتو به دست بیاورد.

در همین حال، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) با اشاره به اینکه واشنگتن فرصتش را در شرکت برای تقویت امنیت در اروپا از دست داده، به اسپوتنیک گفت: روسیه بابت تصمیم آمریکا در عدم پیوستن مجدد به معاهده آسمان‌های باز ناامید است اگرچه این اقدامی قابل پیش بینی بود.

وی ادامه داد: تصمیم آمریکا برای عدم بازگشت مجدد به این پیمان درست پیش از یک نشست در سطح عالی ناامید کننده است. این تصمیم قابل پیش بینی بود. مطمئنا ما را خوشحال نکرد چون آمریکا فرصتش را برای یک شراکت مثبت در تقویت امنیت اروپا از دست داد. آنها همچنان اتهامات بی پایه و اساسی را علیه ما مطرح می‌کنند که بارها به آن واکنش نشان داده‌ایم.

وی ادامه داد: البته که این مرحله به ایجاد شرایط مناسب برای بحث در مورد مسائل کنترل تسلیحات در نشست رهبران کمک نمی‌کند. با این حال، من می‌خواهم تأکید کنم که با وجود اهمیت زیادی که برای کنترل تسلیحات وجود دارد، جلسه رهبران تا آنجا که من می‌دانم بر روی یک برنامه بسیار گسترده‌تر تمرکز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاهده آسمان هاي باز آمريكا روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پنالتی واضح بود، داور نگذاشت PSG ناامید برگردد!
  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/«توهین» میلیاردرها به تماشاگران
  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/ «توهین» میلیاردها به تماشاگران
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست