Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح روز جمعه از روند ساخت بندر تفریحی گردشگری چمخاله بازدید کرد و برای جذب سرمایه گذار و حمایت هیات دولت از ساخت و خرید قایقهای تفریحی ،مسافری دریایی - تفریحی داخلی و خارجی قول مساعد داد.    

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص این طرحها گفت : سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از توان دانشگاه تربیت مدرس سند جامع بنادر و دریانوردی را با بهره گیری از اسناد، مدارک ،مستندات موجود بر اساس عکس ها و شواهد در زمینه موقعیت بنادر گیلان در دریای کاسپین را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا آبایی با اشاره به اسناد مهم یافت شده در این تحقیقات اظهار داشت: براساس تحقیقات و مصاحبه های میدانی  وضعیت بنادر در سده های قبل مورد ارزیابی قرار گرفت و در نتیجه این تحقیقات، مشخص شد بندر انزلی با ۳۰۰ سال قدمت از پر رونق ترین بنادر حاشیه خزر بوده که داد و ستد و تجارت از این بندر انجام می شد.

وی طرح بعدی را بررسی سند تاریخی قایق مغروق کشف شده در قرق تالش عنوان و خاطرنشان کرد : عملیات تحقیقاتی در خصوص این  میراث فرهنگی بندری و دریانوردی صورت پذیرفت و طبق این سند تاریخی بهره برداری از مواهب دریا در استان گیلان مورد تایید قرار گرفت.  

وی با دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه صنعت گردشگری دریانوردی یادآور شد : دولت تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه زیر ساختها در بندر تفریحی گردشگری چمخاله سرمایه گذاری کرده و در حال حاضر دو فاز از سه فاز اصلی این مجموعه به اتمام رسیده است .

 آبایی،  ایجاد ۳۰۰ متر  مسیر سنگی برای رسیدن به پل و عرشه  ، ساخت موج شکن در عمق ۵ متری با در نظر گرفتن وضعیت جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی ، ایجاد دو دستک موج شکن در فاصله ۴۰۰ متری از ساحل برای استحصال دو هکتار و ساخت حوضچه چهار هکتاری برای ورزشهای آبی ، دریایی و قایقرانی و سایر تفریحات دریایی را از جمله اقدامات انجام شده در بندر چمخاله اعلام کرد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تاکید کرد: باید زمینه لازم توسعه صنعت گردشگری دریایی را به منظور  ایجاد زیر ساخت ها و شرایط هتلینگ و پذیرایی از مهمانها برای توسعه صنعت گردشگری در گیلان فراهم کنیم  .

مراحل احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله  اسفند سال ۱۳۹۷ در شهرستان لنگرود آغاز شد و هم اکنون به لحاظ ایجاد زیرساختها ۵۰ درصد پیشرفت دارد .

شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری مرکز گیلان با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت یکی از مناطق گردشگر پذیر استان گیلان است .

برچسب‌ها بندرانزلی رشت علی‌اصغر مونسان ایرنا سازمان بنادر و دریانوردی علی ‌اصغر مونسان دولت میراث فرهنگی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرانزلی رشت علی اصغر مونسان بندرانزلی رشت علی اصغر مونسان ایرنا سازمان بنادر و دریانوردی علی اصغر مونسان دولت میراث فرهنگی گیلان اخبار کنکور بنادر و دریانوردی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک که روز پنجشنبه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، به‌صورت نمادین از سند ثبت ملی مهارت لرده دوزی روستای بیابانک در فهرست میراث ناملموس کشور رونمایی شد.   حسن عربی افزود: در اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس با قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مذکور مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن و ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، مهارت لرده دوزی روستای بیابانک در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد.   او تصریح کرد: این میراث فرهنگی ناملموس به شماره ۲۵۹۱ در سال ۱۴۰۰ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است.   لَردِه دوزی مجموعه‌ای از هنر‌های دستی، مانند تکه‌دوزی، گل‌دوزی، بخارادوزی، خامه‌دوزی، پولک‌دوزی، قیطان‌دوزی، ساقه‌دوزی، سیاه دوزی، زری‌دوزی و سرمه‌دوزی است. لَردِه به معنای یک سطح صاف است که این فرآیند‌های هنری روی آن اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان