Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی احمدپور- همشهری آنلاین:

شهروندان تبریزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه سال 99 برگزار شد،شاهد برگزاری بخش زیادی از انتخابات به صورت الکترونیک بودند ، انتخابات الکترونیک از احراز هویت تا مرحله شمارش آرا و اعلام نتایج صورت گرفت و تنها مرحله باقی مانده، صندوق الکترونیک بود. در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در تبریز قرار است که آخرین مرحله یعنی استفاده از صندوق الکترونیک نیزصورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در استان علاوه بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات میان دوره ای مجلس در میانه هم برگزار می‌­شود.

افزایش 15درصدی شعب اخذ رای

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در برخی مراحل در تمامی استان الکترونیکی است می­‌گوید: برگزاری انتخابات 25 مرحله دارد که در انتخابات پیش رو تا حد ممکن تلاش کرده ایم این فرایندها الکترونیکی برگزار شود که از مرحله ثبت نام فرایند الکترونیکی بودن آغاز شده است و در این دوره در شهرها و روستاهای استان مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس در میانه به صورت سنتی و با نوشتن اسامی و کد  نامزدها به روی کاغذ خواهد بود.

علیار راستگو می‌­گوید:  علاوه بر الکترونیکی کردن با توجه به شرایط کرونایی، تعداد شعبات را نسبت به انتخابات گذشته ۱۵ درصد افزایش دادیم تا مردم در آرامش و راحتی رای دهند که در این میان ۳۷۶۶ شعبه اخذ رای، پیش بینی کرده ایم.

فرماندار تبریز به همشهری می گوید: انتخابات الکترونیکی تنها  برای شورای شهر در تبریزبه صورت صدرصد الکترونیکی برگزار می‌­شود و رای دهندگان  با حضور فیزیکی در پای صندوق‌های الکترونیکی رای خود را به صندوق می‌­اندازند.

بهروز مهدوی  خاطر نشان می­‌کند: رای دهندگان کد چهار رقمی نامزدهای شوراهای شهر تبریز که ۱۳ نفر خواهند بود را به صورت الکترونیکی ثبت می کنند و امسال برای نخستین بار انتخابات شوراهای اسلامی کلانشهرها به این صورت برگزار می­‌شود.

وی عنوان می­‌کند: تمهیدات لازم  برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در تبریز انجام شده  وبر همین اساس تمامی مراحل انتخابات به صورت تمام الکترونیکی خواهد بود و به محض اتمام رای گیری نتیجه آرا تنها پس از یک ساعت اعلام  شده و800شعبه اخذ رای برای شهرستان تبریز پیش بینی شده است.

به کارگیری دستگاه‌های احراز هویتی  در شعب اخذ رای

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان می‌­گوید: نه تنها در برگزاری انتخابات بلکه در مراحل قبل از آن و در  تبلیغات نامزدهای انتخاباتی هم بر روشهای مجازی تاکید داریم  چرا که اگر ستادهای تبلیغاتی دایر شده و افراد به صورت حضوری و میدانی فعالیت کنند، شاید به افزایش بیماری دامن بزنند.

 صمدعزیزی ادامه می­‌دهد:با وجود اینکه افزایش تعداد شعبات برای کاهش تراکم جمعیت پیش بینی شده اما با حذف الزام استفاده از اثر انگشت و استفاده از روش‌های الکترونیکی تلاش داریم تا انتخابات بدون کمترین مخاطره  کرونایی برگزار شود.

وی ادامه می­‌دهد: با  به کارگیری دستگاه‌های احراز هویتی  درشعب اخذ رای یک گام دیگر برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان برمی داریم.

کد خبر 603812

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات الکترونیک برگزاری انتخابات اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور اعلام کرد که مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲ حوزه برای انتخاب ۴۵ نماینده در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش مشرق،احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس