Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد بنائیان سفید مسئول کمیسیون سبک زندگی ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بسیج اساتید کشور طی یادداشتی نوشت: چگونه دو راهبرد اساسی مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه ای(مد ظله العالی) را در انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری و شورای های شهر و روستا را با بصیرت و معرفت محقق نمائیم؟

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت حداکثری

2- انتخاب آگاهانه و درست.

مشارکت حداکثری زمینه اعتبار، اعتماد و امنیت مردم و مصداق حضور پررونق مردم در انتخابات است،که مردم مداری، آزادی و مسئولیت پذیری عمومی و صیانت از ارزشهای انقلابی، قانون اساسی و هویت ملی و اقتدار و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دنبال دارد.

راهبرد دوم که مربوط به انتخاب درست و آگاهانه است. یک بخش مربوط به تائید صلاحیت های نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها می باشد که شورای نگهبان باید تمامی معیارها، شاخص ها و سوابق و عملکردهای افراد را، بویژه نامزدهای ریاست جمهور را دقیقاً بررسی و التزام آنان را با توجه به عملکرد، سبک زندگی، عدم وابستگی خود، خانواده و وابستگان ونیز عدم دو تابعیتی بودن آنان بررسی، به گونه ای که وقتی چند نفر تائید شدند، مردم اطمینان قلبی داشته باشند که هر یک از آنان کارآمدی و صلاحیت هم جانبه را دارند و اینگونه نباشد که پست های مهمی را اشغال کرده باشند، اما بعد از انتخاب از قدرت سوءاستفاده کنند و با قانون اساسی و قوانین مصوب بالادستی تقابل نماید و یا با شعاری و قول هایی که می دهند موج سواری کنند و وقتی به قدرت رسیدند کسی نیست که نظارتی بر مطالبات مردم وپیکیری برنامه های شعار قول های آنان داشته باشند.

بعضا اختیارات و وظایفی که رئیس جمهور در چارچوب قانون دارد که بسیار وسیع است ولی چون بعضاً کارآمدی لازم را نداشتند، بحث انحرافی نداشتن اختیار لازم را مطرح می کنند. یعنی رئیس جمهور باید باقبول همان اختیارات قانونی شعار انتخاباتی و برنامه خود را تنظیم نماید. یعنی جلوگیری از فرافکنی از اسلوب و چارچوب نظام که قواعد کنش سیاسی رعایت، و از ساختار مستقر نظام عدول نکنند، که بعضاً برخلاف انتظار نقش اپوزیسیون را ایفا می نمایند. حضور حداکثری منوط به سوابق خدمت روسای جمهوری درخدمت حداکثری به مردم و تعامل لازم با قوای سه گانه است.

انتخاب درست و آگاهانه منوط است به اینکه که اولا شورای محترم نگهبان افراد صالح و اصلح را تائید و مردم فهیم ایران با بصیرت، بامعرفت و شناخت دقیق اصلح را انتخاب نمایند و نیز در فرهنگ سازی انتخاب اصلح باید در فضای مجازی، رسانه های ملی و مطبوعاتی و سخنرانی ها و تبلیغات حرمت افراد رعایت شود وقتی نامزدی تائید شد نباید طرفداران و نامزدهای رقیب، آنها را توهین و با دعواهای حزبی و سیاسی در مردم ایجاد بی اعتمادی کنیم، زیرا مردم باید حضور گرم و پر رونق در پای صندوقهای رای داشته باشند. ایجاد فضای دوقطبی و یاس و ناامیدی در مردم، نه تنها به نفع هیچ یک از احزاب و رقبا نیست، بلکه حضور کمرنگ در پای صندوق های رای از اهداف شوم دشمنان انقلاب را تقویت که تحریم ها و تهدیدها و فشار اقتصادی، مشکلات اقتصادی ، بیکاری، تورم، کاهش ارزش پول ملی از مظاهر آن است، که دود همه آنها به چشم مردم می رود و به ضرر مردم است.

امید است با اتکال به خداوند سبحان مردم بصیر، فهیم و آگاه ایران اسلامی با حضور گسترده و پررونق در صندوق های رای و با انتخاب اصلح یک رئیس جمهور انقلابی، جهادی، مردمی،کارآمد، مدیر و مدبر زمینه حل مشکلات و معضلات جامعه را فراهم کنند.

و آخر دعوانا آن الحمدلله رب العالمین.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم

صالح اسکندری، نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امنا فهرست ۱۶ نفره خود را به مردم معرفی خواهد کرد، گفت: سیاست ما اشتراک حداکثری با فهرست صبح ایران است.

عضو شورای مرکزی شریان با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی "شانا" در دور دوم انتخابات ۱۳ نامزد اختصاصی دارد، گفت: احتمالاً ۳ نامزد دیگر به این فهرست اضافه شوند که متعلق به فهرست‌های امنا یا صبح ایران باشند.

وی با بیان اینکه سیاست امنا در دوره گذشته نیز اشتراک صفر نبوده و معتقد است باید فارغ از قبیله گرایی افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم، افزود: چنانچه شانا ۳ نامزد از امنا یا صبح ایران به فهرست خود اضافه کند، از نظر ما بلامانع است.

اسکندری با بیان اینکه ترکیب نهایی فراکسیون‌های مجلس بعد از دور دوم و تعیین تکلیف ۴۵ نفر باقی مانده شفاف‌تر خواهد شد، گفت: با توجه به عدم حضور پررنگ اصلاح‌طلبان در مجلس دوازدهم بعید نیست دو فراکسیون قدرتمند از مجموعه نیروهای انقلابی با تفاوت دیدگاه و سلیقه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مبتنی بر بند ۱۵ سیاست‌های کلی قانون‌گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری اولویت بندی در مجموعه فعالیت‌های مجلس به منظور گره گشایی از امور اجرایی و رفع مشکلات معیشتی مردم باید در دستورکار قرار گیرد، افزود: تقویت ارزش پول ملی، پیگیری اجرای سند ملی آمایش و سیاست سرزمینی، پیگیری طرح ساماندهی و کنترل اجاره بها که ان‌شاالله قانون شود، پیگیری پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان توسط بانک‌ها در قانون جوانی جمعیت و … می‌توانند مهمترین موضوعات باشند.

عضو شورای مرکزی شریان با بیان اینکه اولویت بنده بیشتر حضور در کمیسیون امور داخلی و شوراها است، گفت: اما معتقدم باید این کمیسیون با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارتقا پیدا کند و به کمیسیون "حکمرانی، امور عمومی و آینده" تبدیل شود.

وی با اشاره به تحولات گسترده در موضوع حکمرانی با توجه به پیش‌ران‌ها از جمله هوش مصنوعی، افزود: در مجالس برخی کشورهای اروپایی امروزه کمیسیون‌های آینده تشکیل شده و به طور تخصصی متغیرهای آینده در حکمرانی در حوزه سیاست گذاری، قانون گذاری و نظارت را پیگیری می‌کنند.

صالح اسکندری با بیان اینکه خبرگزاری مهر یکی از رسانه‌های پیش‌رو و خلاق در دوره‌های مختلف بوده است، گفت: سرمایه‌های انسانی ارزشمندی در این خبرگزاری حضور دارند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری مهر و پویش با مهر انتخاب کنیم می‌تواند مرجعیت ساز باشد، افزود: با توجه به اینکه دور دوم انتخابات معمولاً آرا رأی دهندگان کیفی‌تر است، مرجعیت‌های سیاسی از این دست راهگشا است.

کد خبر 6094645 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات