Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@11:02:30 GMT

پیام تبریک روحانی به الهام علی‌اف

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۰۳۵۵

پیام تبریک روحانی به الهام علی‌اف

رئیس جمهور در پیامی به همتای آذربایجانی خود، فرارسیدن سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: یقین دارم ایران و آذربایجان در آینده نیز با الهام از غنای فرهنگی و پیشینه تاریخی مشترک در راستای خواست دو ملت در جهت تقویت مناسبات حرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام روحانی به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای الهام علی‌اف
رئیس جمهوری آذربایجان

تبریکات صمیمانه‌ام را به مناسبت فرارسیدن سالگرد استقلال کشورتان به جناب‌عالی، دولت و ملت دوست و برادر جمهوری آذربایجان ابراز می‌دارم.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو همسایه صمیمی با تکیه بر پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی از بدو استقلال آن کشور، روابط برادرانه سطح عالی و توأم با حسن همجواری را به نمایش گذاشته‌اند. یقین دارم دو کشور در آینده نیز با الهام از غنای فرهنگی و پیشینه تاریخی مشترک بر مبنای درک متقابل و در راستای خواست دو ملت در جهت تقویت همکاری‌ها و مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تعمیق صلح و ثبات منطقه‌ای حرکت خواهند کرد.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم شریف جمهوری آذربایجان را مسألت دارم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

روحانی هم‌چنین در پیامی روز ملی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی را گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سرکارخانم سهله ورک زوده
رئیس جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی

فرارسیدن روز ملی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی را به سرکارعالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم در سال جاری که مصادف با پنجاهمین سالگرد اجرایی شدن عهدنامه مودت میان ایران و اتیوپی است، بیش از پیش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای دو کشور، شاهد گسترش روابط دوجانبه و توسعه مناسبات باشیم.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت سرکارعالی و سعادت و بهروزی مردم جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی را مسألت دارم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان دولت دوازدهم رئیس جمهور اخبار جمهوری آذربایجان دولت دوازدهم رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی جمهوری آذربایجان رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.

در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

کد خبر 6095312 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • پیام تبریک مدیرعامل کروز به مناسبت روز کارگر
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی بمناسبت روز معلم
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج