Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:28:45 GMT

نتایج آزمون میانجیگری هفته آینده اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۰۴۲۵

نتایج آزمون میانجیگری هفته آینده اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حسین پور، معاون برنامه‌ریزی مرکز توسعه حل اختلاف کشور در جریان بازدید از محل آزمون اولین دوره آموزشی میانجیگری بیان داشت: در اجرای ماده ۸۲ قانون آئین دادرسی کیفری و تحقق اهداف مدنظر در سند تحول قضائی تأسیس مؤسسه میانجی‌گری پیش بینی شده است.

حسین پور افزود: دو هدف کلی را در این مسیر مد نظر قرار داده‌ایم هدف اول کاهش موجودی و ورودی پرونده به محاکم قضائی است و دومین هدف نیز افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده‌هاست که برای تحقق این اهداف از قبل فراخوانی ارسال شده بود تا متقاضیان و علاقه‌مندان ثبت نام کرده و فرآیند مصاحبه و گزینش انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پس از تأیید مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، متقاضیان طی ۸۴ جلسه توسط اساتید مجرب با همکاری دانشگاه تهران آموزش دیدند و امروز آزمون اولین دوره میانجی‌گری در سطح کشور در ۱۵ استان با ۵۶۰ داوطلب برگزار شد و تلاش می‌کنیم حداکثر ظرف هفته آینده نتایج این آزمون را از طریق سامانه و سایت مرکز توسعه حل اختلاف اطلاع رسانی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی مرکز توسعه حل اختلاف کشور در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از این طریق، کمک‌های شایانی هم به مردم و هم به منظور رسیدگی به دعاوی و کاهش پرونده‌ها اقدامات مؤثری انجام شود.

کد خبر 5222244

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون آئین دادرسی کیفری سند تحول قضایی قوه قضاییه شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش انتخابات 1400 سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه ستاد ملی مقابله با کرونا بنیاد شهید و امور ایثارگران قطع برق پیش بینی وضعیت هوا کیفیت هوای تهران پلیس راهور سازمان محیط زیست مرکز توسعه حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رامین خورنژاد ظهر پنج شنبه با اعلام این خبر گفت: نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در قالب حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم در آذربایجان شرقی نیز برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: این آزمون جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار خواهد شد که ۷۰ در صد از شرکت کنندگان در آزمون مرحله اول را بانوان و ۳۰ درصد را برادران تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی استان با بیان اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در سطح کشوری در چهار مرحله و در استان به صورت سه مرحله‌ای برگزار می‌شود، اظهار داشت: مرحله نخست این آزمون کتبی و مربوط به حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در قالب ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم است که نتایج آن ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

وی افزود: نوبت اول مرحله دوم نیز که آزمونی شفاهی است، ۲۷ تیر تا ۱۰ مرداد برگزار و نتایج ۲۵ شهریور و نوبت دوم نیز ۱۶ تا ۲۵ آبان در مراکز استان‌ها برگزار و نتایج در دی ماه اعلام می‌شود.

به گفته حجت الاسلام خورنژاد مرحله سوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم شامل ترجمه و مفردات، پنجم بهمن ۱۴۰۳ برگزار و پس از اعلام نتایج آن در ۲۰ بهمن ماه، زمان مرحله چهارم که به صورت کشوری و با حضور قبول شدگان مراحل استانی برگزار می‌شود، تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی آذربایجان شرقی گفت: طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6095080

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ناراحتی مربی سابق رئال از میلان: امیدوار به یونایتد
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب
  • حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد