Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کشورهای شرکت کننده در این نشست، بر ضرورت ایجاد کمیسیون تحقیق مستقل برای تحقیق در خصوص جنایات ارتکابی توسط اسرائیل تأکید کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مستقر در ژنو امروز در نشستی ویژه مسئله حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی و نقض حقوق مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر و برخی مقامات و روزنامه نگاران محلی ساکن بیت المقدس و نوار غزه سخنرانی کردند. وزرای خارجه کشور‌های نامیبیا، بنگلادش، مصر، پاکستان، تونس، کویت و ترکیه دیگر سخنرانان این نشست بودند. محکومیت صریح جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، ضرورت پاسخگویی و تضمین عدالت برای قربانیان فلسطینی، پایان اشغال فلسطین، تعیین سازوکار کمیسیون تحقیق مستقل برای بررسی جنایات ارتکابی توسط رژیم آپارتاید و استعمارگر صهیونیستی، احترام به حق غیر قابل انکار تعیین سرنوشت مردم فلسطین، شناسایی نقض فاحش مقررات حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر توسط نیرو‌های نظامی اسرائیلی، مسئولیت اسرائیل در تجاوز به حقوق بنیادین مردم فلسطین به ویژه حق حیات، بهداشت و سلامت، احترام به اماکن مذهبی و آزادی انجام فرایض دینی، و حق برگزاری تجمعات مسالمت آمیز و توجه به راهکار آتش بس، تنها به عنوان یک سازوکار موقتی و نه دائمی برای حل و فصل بحران در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از محور‌های اصلی سخنرانی وزرای امور خارجه این کشور‌ها بود.
در این نشست، اکثریت قریب به اتفاق کشور‌های اسلامی، آفریقایی و برخی کشور‌های آمریکای لاتین از جمله کوبا، ونزوئلا و بولیوی بر ضرورت ایجاد کمیسیون تحقیق مستقل بر مبنای قطعنامه شورای حقوق بشر برای تحقیق در خصوص جنایات ارتکابی توسط اسرائیل تأکید کردند. وزیر خارجه فلسطین در سخنرانی خود با محکوم کردن تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی، از ماشین جنگ افروزی و شهرک سازی صهیونیستی به عنوان عامل اصلی نقض فاحش حقوق بشر مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان یاد کرد و انفعال جامعه بین المللی در مقابل رژیم آپارتاید و استعمارگر صهیونیستی و برابر دانستن قربانی و جانی این ماجرا را محکوم کرد.
وی به وضعیت تأسف بار غزه، نابودی زیرساخت‌های بهداشتی و سلامتی، تخریب بیمارستان ها، کشتار جمعی خانواده‌های فلسطینی اشاره کرد و تداوم سیاست‌های استعمارگری و شهرک سازی اسرائیل، جابجاسازی اجباری، پاکسازی نژادی، آپارتاید و استعمار پیشرفته علیه مردم فلسطین و تغییر حقایق تاریخی و جغرافیایی واقع در میدان با توسل به زور را دلیل اساسی بحران حاضر دانست. وزیر خارجه فلسطین پیشنهاد داد که تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم صهیونیستی تا زمان تضمین پاسخگویی جنایتکاران جنگی اسرائیلی در برابر جنایات ارتکابی علیه مردم فلسطین توسط جامعه بین المللی وضع گردند.
در مقابل، کشور‌های غربی در قالب موضع گیری‌های کمابیش یکسان، ضمن استقبال از آتش بس و ضرورت توقف خشونت ها، صرفا با ابراز نگرانی، هر دو طرف درگیری‌ها را به ضرورت رعایت اصول تفکیک، تناسب و ضرورت وفق مقررات حقوق بین الملل بشردوستانه فرا خواندند. این کشور‌ها با بیان اینکه سیاست‌های اسرائیل برای شهرک سازی و تخلیه اجباری مردم فلسطین از خانه‌ها و اموالشان منجر به تشدید بحران و تخریب فرایند صلح و تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی خواهد شد، بر ضرورت دسترسی مردم غزه و کرانه باختری به کمک‌های بشردوستانه بین المللی تأکید کردند. بسیاری از آن‌ها صراحتاً اعلام کردند که با تشکیل کمیسیون مستقل تحقیق برای جنایات ارتکابی در سرزمین‌های اشغالی مخالف اند و آن را راهکار مناسبی برای تحقق صلح ارزیابی نمی‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صهیونیست حقوق بشر رژیم صهیونیستی مردم فلسطین کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه

           امام جمعه رزن در

خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به سالروز شهادت امام صادق علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام در علم و فقه بی همتا بود و امروز بیشتر احادیث و روایات از آن حضرت به یادگار مانده است. 

حجت الاسلام منصوری ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر افزود: معلمان رسالت بزرگ و مسئولیت مهمی بر عهده دارند که این رسالت در  هدایت و ارشاد نسل جدید جامعه خلاصه می‌شود.

او با بیان اینکه کشور مدیون زحمات جامعه کارگری است، عنوان کرد: دولت و کارفرما موظف است زمینه رفاه و افزایش درآمد و ایمنی کارگران در محل کار را فراهم کند.

حجت‌الاسلام منصوری گفت: غرب و حامیان رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را برای پاک کردن اذهان مردم از جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بکار بستند، اما دانشجویان با هوشیاری در دانشگاه به دفاع و حمایت از مردم فلسطین برخواستند.

امام جمعه رزن افزود: برخورد پلیس  آمریکا در دانشگاه با دانشجویان نقض کامل حقوق بشر و آزادی بیان است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه اسدآباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه با محکوم کردن سرکوب تجمع دانشجویان آزادی خواه در آمریکا تصریح کرد: مظلومیت مردم فلسطین در حال بیدار کردن وجدان‌های خفته دانشجویان است، اما پلیس امریکا با حمله خشن و بی رحمانه به دانشگاه‌ها آن‌ها را سرکوب می‌کنند.

خطیب نماز جمعه اسدآباد با بیان اینکه بارش‌های امسال مطلوب است، اما برخی از کشاورزان زمین‌های خود را با آب چاه آبیاری می‌کنند، افزود: متولیان مدیریت منابع آب، با کشاورزانی که در زمان بارش باران از آب‌های زیر زمینی استفاده می‌کنند برخورد کنند.

دیگر خبرها

  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • راهپیمایی نمازگزاران همدانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • تجمع مردم یمن در محکومیت نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه