Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:44:53 GMT

امام جمعه ساوه: نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۱۵۰۷

امام جمعه ساوه: نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، افزود: نوع نظارت شورای نگهبان بر فرایند انتخابات، پیشگیرانه و از طریق احراز صلاحیت های قانونی است تا افراد شایسته به مدیریت کلان کشور راه یابند و همچنین با نظارت بر سلامت برگزاری نیز از آرای مردم صیانت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: افرادی که از جمهوریت نظام دفاع می کنند و در عین حال به صورت غیرمنصفانه به شورای نگهبان هجمه وارد می کنند دارای شفافیت و صداقت لازم در گفتار و عمل نیستند و به تعبیر مقام معظم رهبری، این افراد ناخواسته از دشمن تبعیت می کنند.

امام جمعه ساوه گفت: شورای نگهبان وظیفه دارد بدون مصلحت اندیشی به مُر قانون عمل کند و طبق اصل 115 نسبت به احراز صلاحیت و شناسایی رجل سیاسی مدیر و مدبر که توان و شایستگی اداره کشور بزرگ ایران را داشته باشد، اقدام نماید.

وی با یادآوری مصوبه 12 سال پیش شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اینکه نباید فرزندان مسئولان ارشد کشور در کشورهای متخاصم مثل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی اقامت داشته باشند، افزود: در بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان، این موضوع هم مدنظر قرار گرفت.
حجت الاسلام حسینی گفت: شورای نگهبان نگهبان به عنوان ناظر امین، داور بی طرف و نهاد مستقل از جریانات سیاسی و قوای حکومتی بررسی های لازم را انجام داد و عمدتا نتایج مربوط به احراز نشدن صلاحیت ها و نه رد آنها است و از این رو تشخیص این نهاد محترم و لازم الاتباع است. 
وی افزود: اگر قرار باشد در تصمیمات نهادهای قانونی با نافرمانی، خدشه وارد کنیم سنگ روی سنگ بند نمی شود هرچند از رفتار نجیبانه برخی از داوطلبان که صلاحیت شان احراز نشد باید قدردانی کرد زیرا آنها نه تنها اعتراض، تخریب و اغتشاش نکردند بلکه با صدور اطلاعیه این نتایج را پذیرفتند و  حتی مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کردند. 
امام جمعه ساوه با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با نمایندگان مجلس علاوه بر تقدیر از تلاش های این قوه،تذکرات مهمی دادند.

وی اظهار کرد: ایشان حضور نیروهای جوان انقلابی در کنار نیروهای باتجربه را برای پویایی مجلس شورای اسلامی بسیار نافع دانستند و لازم است همه به تاسی از رهبر انقلاب در مسئولیت ها به جوانان بها بدهیم.

خطیب جمعه ساوه در ادامه با بیان اینکه اسراف خلاف تقوی و صفتی ناپسند است، از همه شهروندان ساوجی برای رعایت صرفه جویی در مصرف آب و برق دعوت کرد.

وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها و مشکلات پس رو در تابستان گرم امسال لازم است همه مردم در مصرف آب و برق مسئولانه و با رعایت صرفه جویی رفتار کنند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ساوه شورای نگهبان ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ساوه شورای نگهبان انتخابات ۱۴۰۰ ساوه شورای نگهبان ستاد اقامه نماز کشور اخبار کنکور شورای نگهبان جمعه ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد