Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@17:03:44 GMT

ناوگان ریلی خارجی نداشتیم + مصاحبه

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۱۸۵۳

‍‍‍‍‍‍

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در ۲ سال گذشته هیچ ناوگان خارجی وارد مجموعه ریلی کشور نشده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   "سعید رسولی" با بیان اینکه از دو سال گذشته هیچ واگن باری و مسافری و انواع لکوموتیو و خودکشش از خارج کشور خریداری نشده است افزود: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بیش از هزار و ۷۹۳ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو در داخل کشور تولید یا بازسازی شده است و برای تحقق حمل بار چشمه‌های بار شناسایی شده، طبق مطالعات موجود حداقل باید ۶۶ هزار واگن به شبکه ریلی کشور اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی از تقاضای بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ واگن توسط بخش خصوصی در حال حاضر خبر داد و افزود: با استفاده از منابع مالی موجود و ظرفیت‌های قانونی این تقاضا‌ها دسته بندی شده و به کارخانجات واگن سازی سفارش داده می‌شود و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی و منابع بانکی و کمک‌های دولتی تامین مالی ساخت این واگن‌ها انجام شود که در این صورت، تحول بزرگی در صنعت ریلی کشور بوقوع پیوسته و این صنعت متحول می‌شود.   مدیرعامل راه آهن همچنین بر لزوم ارتقای بهره وری ناوگان موجود و افزایش سرعت سیر قطار‌ها و تعمیر ناوگان خراب موجود تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در سایه اعتماد و تکیه بر توان تولید کنندگان داخلی کشورمان، صنعت ریلی مسیر خودکفایی را بخوبی طی کرده و در ترمز قطار‌های باری و محور قطار که روزگاری وارد کننده بودیم امروز به صادرکننده تبدیل شده ایم.   وی اضافه کرد: در تولید داخل باید فرایندی شکل بگیرد که تولید برای تولید کننده صرفه اقتصادی داشته باشد و به همین دلیل، شرکت راه آهن علاوه بر تامین نیاز‌های شبکه ریلی داخل کشور، به دنبال بازاریابی برای تولیدات این شرکت‌ها در کشور‌های دیگر هم هست.   او گفت: به زودی مراسم بهره برداری از ناوگان تولید فروردین و اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

سعید رسولی افزود: خوشبختانه در محور قطار و سیستم ترمز واگن‌های باری صادر کننده هستیم.   مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با ساخت هزار کیلومتر خطوط ریلی آنتنی حمل بار متحول می‌شود. سعید رسولی همچنین افزود: طبق مطالعات انجام شده، فقط با ساخت هزار و ۶۲ کیلومتر خطوط آنتنی و اتصال ۱۲۱ چشمه بار به ریل، می‌توان سالانه ۱۳۰ میلیون تن بار را که هم اکنون از طریق جاده حمل می‌شوند با استفاده از خطوط ارزان و ایمن ریل جابجا کرد. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برغم شکست رکورد تاریخی حمل بار در کشور، ۵۰ میلیون تن بار با ریل جابجا شد افزود: با توجه به واقعیت‌های موجود و ظرفیت‌های کشور، امسال به عنوان سال پایانی برنامه ششم و ۵ سال آینده یعنی تا پایان برنامه هفتم توسعه، حداقل ۱۰۰ میلیون تن از بار این چشمه‌های بار را جذب حمل و نقل ریلی خواهیم کرد که نقشی اساسی در کاهش قیمت تمام شده، کاهش مخاطرات جاده‌ای و آلودگی هوا خواهد داشت. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   برچسب ها: راه آهن ، خطوط ریلی ، ناوگان حمل و نقل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: راه آهن خطوط ریلی ناوگان حمل و نقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، بنا بر اعلام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با پیگیری و دیپلماسی حمل‌ونقل ریلی در دولت سیزدهم، دومین قطار ترانزیتی کانتینری ۷۷۴ تنی شامل تعداد ۱۶ واگن و ۳۱ کانتینر باردار، روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری از مبدأ روسیه به مقصد بندرعباس، از مرز ریلی اینچه‌برون وارد کشور ایران شد.

این قطار ترانزیتی بلافاصله پس از انجام تشریفات گمرکی به سمت بندرعباس اعزام شد تا از آنجا به کشور هندوستان ارسال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • حاتمی: آخر بازی تمرکز نداشتیم/ به خطاهای آسیب زننده اعتراض کردیم
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی