Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:15:37 GMT

اعلام آمادگی ایران و روسیه برای سرمایه گذاری مشترک

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۲۰۴۹

اعلام آمادگی ایران و روسیه برای سرمایه گذاری مشترک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ولادیمیر تراکناسچی، رئیس آکادمی کشاورزی وابسته به وزارت کشاورزی روسیه امروز جمعه در دیدار با کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی ایران از این مرکز علمی کشاورزی در مسکو، خواستار انعقاد قرارداد همکاری یا دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی ایران شد.

وی افزود: ما خواستار انعقاد قرارداد همکاری بین ایران و روسیه در زمینه‌های علمی به خصوص کشاورزی برای صدها سال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراکناسچی با بیان اینکه صدها مؤسسه آموزشی در روسیه در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی کشاورزی فعالیت دارند، تصریح کرد: ایجاد زمینه همکاری با ایران می‌تواند منجر به بهبود فعالیت‌های مثمر ثمر شود. سفر هیئت کشاورزی ایران می‌تواند زمینه ساز این همکاری‌ها شود.

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان نیز در این دیدار، گفت: جهاد کشاورزی ایران یک تفاهم‌نامه با مؤسسه آموزشی کشاورزی سن پترزبورگ دارد و برای انعقاد همکاری با این دانشگاه نیز آمادگی داریم و زمینه برای انعقاد یک قرارداد همکاری کاملاً فراهم است. زمینه‌های پژوهشی و علمی بین ایران و روسیه وجود دارد و مهم شروع کار است که امیدواریم در این سفر زمینه آن فراهم شود.

وزیر جهاد کشاورزی به مؤسسات پژوهشی و علمی ایران اشاره کرد و گفت: مؤسسات تحقیقاتی ایران قدمت زیادی در فعالیت‌های علمی دارند.

هیئت ایرانی همچنین از واحدهای تحقیقاتی و فناوری و همچنین موزه خاک این دانشگاه بازدید کردند.

کد خبر 5222373

منبع: مهر

کلیدواژه: کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی روسیه ایران قطع برق قیمت دلار تولید برق مصرف برق شاخص کل بورس قطعی برق بانک مرکزی ایران قیمت نفت صادرات غیرنفتی تولید نفت قیمت یورو رمز ارز قیمت سکه بهار آزادی بورس تهران جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد