Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدشریف ابراهیمی بعد از ظهر آدینه در نشست با حضور اصحاب رسانه به صورت مجازی و به میزبانی دادگستری سمنان درباره جرایم حوزه انتخابات، اظهار کرد: خرید و فروش رأی، تقلب و تزویر در اوراق تعرفه یا برگ رأی در صورت جلسات، تهدید یا تطمیع در امور انتخابات، رأی دادن با شناسنامه جعلی، رأی دادن با شناسنامه‌ی دیگری، رأی دادن بیش از یک بار و اخلال در امر انتخابات در زمره تخلفات انتخاباتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کم و زیاد کردن آرا یا تعرفه‌ها و تقلب در رأی‌گیری و شمارش آرا، تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شوند، گفت: رأی گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد، توصیه به انتخاب کاندیدای معین از طرف اعضای شعبه اخذ رأی اعم از مجریان یا ناظران یا هر فرد دیگر محل صندوق رأی به رأی دهنده، تغییر و تبدیل با جعل و یا ربودن و یا معدوم کردن اوراق و اسناد انتخاباتی از قبیل تعرفه و بر رأی و صورت جلسات و تلفکس و تلگراف‌ها باز کردن و یا شکستن قفل محل نگهداری و لاک و مهر صندوق‌های رأی بدون مجوز قانونی دیگر مصادیق جرم هستند.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان افزود: جابجایی، دخل و تصرف و یا معدوم کردن اسناد انتخاباتی بدون مجوز قانونی، ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان یا اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی با اسلحه یا بدون اسلحه در امر انتخابات، دخالت در امر انتخابات با سمت مجعول و یا به هر نحو غیرقانونی، انتشار و تبلیغ علائم تحریم انتخابات، انتشار هجو یا هجویه و یا هر گونه محتوای توهین‌آمیز یا تخریب، در فضای مجازی علیه انتخابات و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و انتشار هر گونه مطلب از سه روز قبل شروع اخذ رأی تا پایان رأی‌گیری علیه نامزدهای انتخاباتی و یا انتشار مطالبی خلاف واقع دال بر انصراف گروه با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری جرم است.

ابراهیمی گفت: استفاده غیر مجاز از سایت‌ها و وبلاگ‌ها و اموال و اماکن متعلق به دستگاه‌های دولتی و مؤسسات و نهادهایی که تمام یا بخشی از دارایی و بودجه آنها از اموال عمومی است، به منظور تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و سوءاستفاده از موقعیت شغلی در جهت دهی به افکار عمومی، انتشار محتوای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در فضای مجازی خارج از مدت زمان مقرر برای فعالیت انتخاباتی و استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انتشار هر گونه محتوا مشتمل بر توهین، افترا و نشر اکاذیب علیه نظام، قوای سه‌گانه. سازمان‌های حکومتی و نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات ریاست جمهوری و انتشار هر گونه محتوای دارای طبقه بندی محرمانه و سری مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری جرم است، تاکید کرد: انتشار محتوای خلاف واقع در ارتباط با نتایج بررسی صلاحیت‌ها، شمارش آرا، نتایج انتخابات، انتشار محتوا با هدف دخالت در امر انتخابات یا سمت یا سند مجعول یا به هر نحو غیر قانونی در فضای مجازی و انتشار و توزیع هر گونه محتوای تبلیغاتی از سوی کارکنان ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و نهادها با ذکر سمت خود، له یا علیه هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی و انتشار و توزیع هر گونه محتوای تبلیغاتی از سوی مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات له یا علیه هریک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی جرم خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان با بیان اینکه انتشار هرگونه محتوا به منظور ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات، تجمع اعتراض‌آمیز بدون مجوز و همچنین اعتصاب جرم انتخاباتی است، گفت: از دیگر جرایم انتخاباتی باید به تحصن، ادعای غیر واقع مبنی بر توقف انتخابات و یا هر اقدامی که به نحوی موجب اختلال در امر انتخابات ریاست جمهوری شود و همچنین سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلافات مابین اقشار جامعه به ویژه از طریق طرح در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و… اشاره کرد.

کد خبر 5222414

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 دادگستری استان سمنان انتخابات ریاست جمهوری سمنان انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر خطبه های نماز جمعه گرگان آمار کرونا اردبیل چالش شفافیت آزادسازی خرمشهر جنبش ازما واکسن کرونا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری امر انتخابات گونه محتوای فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد مهلت زمانی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت به‌مدت یک‌هفته آغاز خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد 13 اردیبهشت به مدت یک‌هفته آغاز می‌شود.

نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، در اجرای ماده (70) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت  00:00 بامداد روز پنجشنبه مورخ 13/02/1403 آغاز و در ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 20/02/1403 پایان می‌یابد.

 ستاد انتخابات کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان