Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته سرپرست معاونت‌های برنامه‌ریزی و پشتیبانی و تحقیقات و فناوری موسسه رازی هر فردی که می‌خواهد به عنوان داوطلب وارد مطالعه شود باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی روانپزشکی قرار گیرد چرا که یکسری از افراد از این موضوع ترس دارند که در صورت داوطلب شدن برای تزریق واکسن ممکن است دچار کرونا شوند و مهترین انگیزه این اقدام هم همین است که افرادی که در این کارآزمایی شرکت می‌کنند نسبت به کرونا و واکسن زدن ترس شدید و وسواس نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین فلاح در گفت‌وگو با میزان در خصوص دلیل استفاده از روانپزشک در کارآزمایی بالینی واکسن رازی گفت: بر اساس الزام کمیته اخلاق برای تمام تیم‌هایی که کارآزمایی بالینی واکسن‌های کرونا را انجام می‌دهند، هر فردی که می‌خواهد به عنوان داوطلب وارد مطالعه شود باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی روانپزشکی قرار گیرد چرا که یکسری از افراد از این موضوع ترس دارند که در صورت داوطلب شدن برای تزریق واکسن ممکن است دچار کرونا شوند و مهترین انگیزه این اقدام هم همین است که افرادی که در این کارآزمایی شرکت می‌کنند نسبت به کرونا و واکسن زدن ترس شدید و وسواس نداشته باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه البته بهره‌گیری از روانپزشک در این کارآزمایی دلایل دیگری هم دارد، افزود: هر فرد داوطلب قبل از ورود به کارآزمایی مورد مصاحبه روانپزشکی قرار می‌گیرد و نتیجه مصاحبه در پرونده‌اش درج می‌گردد و در صورتی که راونپزشک او را تایید کند و در این خصوص مشکلی نداشته باشد، داوطلب وارد مطالعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: قطعی برق می‌تواند بر کارایی واکسن‌ها موثر باشد

آیا قطعی برق می‌تواند در روند تولید واکسن تاثیرگذار باشد؟

سرپرست معاونت‌های برنامه‌ریزی و پشتیبانی و تحقیقات و فناوری موسسه رازی در پاسخ این سوال که آیا قطعی برق می‌تواند در روند تولید واکسن تاثیرگذار باشد؟، توضیح داد: به طورکلی قطعی برق می‌تواند بر انجام هر نوع فعالیتی موثر باشد، ولی خوشبختانه ما برق اضطراری داریم و هنگامی که برق قطع می‌شود از آن استفاده می‌کنیم و برای دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در تولید و نگهداری موادی که باید در فریز‌های منفی ۲۰ و منفی ۷۰  و یخچال‌های ۲ تا ۸ درجه نگهداری شوند، نقش دارند از برق اضطراری خاص استفاده می‌کنیم، اما به هر حال توان برق اضطراری ما محدود است و اگر قطعی‌ها ادامه دار شود و ما تمهیداتی در این خصوص نداشته باشیم، می‌تواند برایمان مشکل ساز باشد.

آیا تا کنون مطالعاتی در خصوص تاثیرگذاری واکسن رازی بر روی انواع واریانت‌ها صورت گرفته است؟

فلاح در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون مطالعاتی در خصوص تاثیرگذاری واکسن رازی بر روی انواع واریانت‌ها صورت گرفته است؟، اظهار کرد: در فاز دوم مطالعاتی تیتر سرمی داوطلبانی که به آن‌ها واکسن تزریق شده است را می‌گیریم و با واریانت‌های مختلف مواجهه می‌دهیم و نتیجه‌اش در همان فاز دوم اعلام می‌گردد و این اقدام در فاز اول انجام نشد چرا که در مرحله نخست ما بیشتر به دنبال سلامت و بی خطر بودن واکسن بودیم اما این موضوع در فاز دوم مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا رازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان