Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_قریب به ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند که ۵۰ درصد از آنها فعال می‌باشند و نبود بازار فروش آنها را آزار می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، استان کهگیلویه و بویراحمد در دامنه‌های رشته کوه زاگرس یکی از مناطق بکر و بی‌نظیر کشور به شمار می‌رود، وجود جاذبه‌های گردشگری و در کنار ظرفیت‌های مناسب نظیر جنگل‌های بلوط و رودخانه‌های جاری و ساری از این استان منطقه چهارفصل و زیبایی ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود بیش از 1700 روستا نام این استان را در ردیف استان‌های شاخص در جمعیت روستایی کشور قرار داده‌است، ظرفیتی که در صورت توجه صحیح می‌تواند محور مناسبی برای کمک به اقتصاد و اشتغال باشد.

قریب به سی و پنج هزار هنرمند در زمینه صنایع دستی در این استان زندگی می‌کنند که 50 درصد از آنها در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.
فعال بودن تعداد 16 هزار بافنده صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد نشان از ظرفیت مناسب این رشته دارد، ظرفیتی که با مدیریت صحیح می‌تواند 16 هزار شغل پایدار ایجاد کند و به اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

متأسفانه نبود بازارچه صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد سالیان سال است که به یکی از دغدغه‌های مهم فعالان و هنرمندان این استان تبدیل شده‌است.

ظرفیت حوزه فناوری خراسان‌رضوی برای اشتغال‌زایی مورد غفلت واقع شده است40 پروژه محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در اردبیل اجرا می‌شود / تداوم اجرای ‌طرح شهید سلیمانی + فیلم‌رحمانی معاون صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: 16 هزار بافنده صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های مختلف نظیر گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، دوخت و طراحی البسه محلی، جاجیم بافی و سایر محصولات مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: سه روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان روستاهای هدف صنایع دستی معرفی و مراحل ثبت ملی آن در حال انجام است.

رحمانی با اشاره به اینکه روستای رودشتی و میمند از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا و روستای سربیشه در شهرستان گچساران سه روستای هدف صنایع دستی استان هستند، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری 1520 نفر در زمینه صنایع دستی به صورت حضوری در سراسر استان آموزش می‌بینند.

وی افزود: در آموزش هنرجویان استان از ظرفیت شش آموزشگاه بخش خصوصی استفاده می‌شود و آموزش این تعداد هنرجو در استان ظرف یک‌سال بی‌سابقه است.

معاون صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از عمده مشکلات موجود بر سر راه توسعه صنایع دستی در استان را نبود بازارچه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون یک بازارچه صنایع دستی به صورت موقت در مرکز استان فعال است و در حال مصوب کردن پنج بازارچه صنایع دستی در شهرستان‌های مختلف استان هستیم، که مقرر شده دو بازارچه شهرستان بویراحمد و دنا از اعتبارات ملی برخوردار شوند.

حسین‌زاده معاونت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکثر محصولات تولیدی به صورت چمدانی به فروش می‌رود و هیچ گونه آماری در زمینه صادرات این محصولات در گمرک وجود ندارد.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران بیکاری و اشتغال بحران بیکاری و اشتغال صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد بازارچه صنایع دستی صنایع دستی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فرصت سوزی تامی آبراهام روی پاس سردار آزمون در دقیقه ۹۴

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # آ اس رم ، یوونتوس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • (ویدئو) فرصت سوزی تامی آبراهام روی پاس سردار آزمون در دقیقه ۹۴
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد