Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@11:28:44 GMT

اجرای نقاشی دیواری توسط کودکان اوتیسم در آبادان

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۵۳۸۵

اجرای نقاشی دیواری توسط کودکان اوتیسم در آبادان

قنبری از اجرای نقاشی دیواری در آبادان توسط کودکان اوتیسم خبر داد و گفت: این اقدام توسط همکاری بخش خصوصی با بهزیستی این شهرستان انجام شد.

«فرشید قنبری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به برگزاری برنامه نقاشی بر روی دیوار توسط کودکان مبتلا اوتیسم در آبادان اظهار کرد: این برنامه ماحصل شراکت بخش خصوصی با اداره بهزیستی و سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری شهرداری آبادان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور فرهنگی اجتماعی بهزیستی آبادان با بیان اینکه بسیاری از افراد از وجود بچه های مبتلا به اوتیسم بی خبرند و نمی دانند نحوه ارتباط با آنها چگونه است افزود: این اتفاق باعث شد جهت آموزش و آشنا کردن مردم با بیماران اوتیسم برنامه رنگ آمیزی دیوار اوتیسم مطرح شود که پس از جلسات هماهنگی با کارشناسان، در نهایت طی یک پروسه طولانی این اتفاق شهرستان آبادان رقم خورد.

 

وی تصریح کرد: موسسه فرهنگی هنری آینه هنر خورشید اروند در راستای مسئولیت اجتماعی و اهدافی که مد نظر دارد در کنار فعالیت های اقتصادی خود، بسته های فرهنگی هنری غیر سودده را  نیز همواره در اولویت فعالیت هایش قرار داده است.

 

قنبری شناخت بیماری اوتیسم و سطح های مختلف آن را در نوع برخورد با این کودکان مهم ارزیابی کرد و گفت: کودکان اوتیسم نیاز به توجه از سوی جامعه و پذیرش آنها دارند و این کودکان به دلیل اختلالات رفتاری کمتر در جامعه حضور پیدا می کنند به همین دلیل برگزاری چنین رویدادهای شاد و مفرحی می تواند در روحیه و سلامت روان این عزیزان و خانواده هایشان، بسیار اثر بخش باشد.

 

 

وی یاد آور شد: طیف اوتیسم، اختلالی نورولوژیک است که در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌شود و این اختلال باعث مشکلاتی چون رفتارهای تکراری و کلیشه ای، نقص در مهارت های ارتباطی کلامی و غیرکلامی و رفتارهای اجتماعی می شود و مهم ترین علت های آن را در نقایص ژنتیک و زیست محیطی شناسایی کرده اند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: کودکان مبتلا به اوتیسم خبرگزاری شبستان خوزستان منطقه آزاد اروند نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حسین رنجبر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۹۳ اثر در تکنیک‌های اسکرچ برد، آبرنگ و کلاژ به تماشا گذاشته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور