Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر حسین بیگلری روز شنبه اظهار داشت: رعایت اصول پیشگیری و نکات بهداشتی مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان است.

وی افزود: معمولا افرادی که که به دامپروری، چوپانی، کشاورزی و سلاخی اشتغال دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند؛ همچنین روستاییان، عشایر و اشخاصی که از لبنیات سنتی غیر پاستوریزه استفاده می‌کنند نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های تب مالت و تب کریمه کنگو (CCHF)‌ قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگلری مهمترین دلایل بروز بیماری تب مالت و کریمه کنگو را تماس محافظت نشده بین انسان و حیوان و یا له کردن کنه روی بدن دام اعلام کرد و گفت: سرایت این بیماری ارتباط مستقیمی با میزان واکسیناسیون دام‌ها دارد بنابراین نقش سازمان دامپزشکی در کنترل این بیماری ها بسیار حایز اهمیت است.

وی اضافه کرد: برای هرگونه تماسی که ممکن است با دام داشته باشیم باید از وسایل حفاظت فردی مثل دستکش، عینک و روپوش استفاده کنیم.
 
بیگلری یادآور شد: مصرف فراورده‌های دامی باید به روش بهداشتی صورت گیرد و اگر از شیر استفاده می‌کنیم باید حتما ۵ دقیقه در دمای جوش قرار داده شود.  

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره مصرف فراورده های گوشتی افزود: باید گوشت مصرفی را از مراکز مجاز مورد تایید سازمان دامپزشکی تهیه گردد و حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال بعنوان مرحله پیش سرد قرار داد سپس مصرف کرد و از خرید و مصرف گوشت ذبح شده در خارج از کشتارگاه که نظارتی بر سلامتی آنان وجود ندارد، خودداری شود.

وی در رابطه با علایم بیماری تب مالت و کریمه کنگو گفت: علایم بالینی در بیماری تب مالت (بروسلوز) متعدد و شامل درد مفاصل، بدن درد، بی اشتهایی، لرز و تعریق شبانه و در بیماری تب کریمه کنگو علایم بسیار سریع تری از خود نشان می‌دهد و فرد ممکن است علاوه بر موارد فوق دچار علایمی شبه آنفلوانزای غیر عادی در فصل گرما، خونریزی از مخاطات بدن و حتی در معرض خطر مرگ بودن نیز قرار گیرد.

بیگلری اضافه کرد: شروع علایم بالینی در تب کریمه کنگو بصورت ناگهانی و بسیار پر سر و صدا در طی چند روز است؛  اما در تب مالت دوره نهفتگی بیماری ممکن است بین چند هفته تا سه ماه متغیر باشد. تب مالت بیماری هزار چهره ای است که بدلیل از کار افتادگی فرد مبتلا،  می‌تواند باعث افسردگی و نازایی شود.

وی یادآور شد: اگر افراد با علایم بیماری مواجه شدند در هنگام مراجعه به پزشک حتما سابقه احتمالی رفتار غیر بهداشتی،  له کردن کنه روی بدن دام، شغل بیمار،  سابقه استفاده گوشت های بین جاده‌ای و کشتار غیر مجاز را به پزشک معالج اطلاع دهند.

برچسب‌ها بیمه سلامت تب مالت دام و طيور کرمانشاه تب کریمه کنگو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت تب مالت دام و طيور بیمه سلامت تب مالت دام و طيور کرمانشاه تب کریمه کنگو اخبار کنکور تب کریمه کنگو بیماری تب تب مالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امید نورافکن به عکس جنجالی؛ به این حیوان علاقه دارم!

آفتاب‌‌نیوز :

امید نورافکن پس از تساوی بدون گل سپاهان مقابل پرسپولیس اظهار کرد: می‌توانستیم ببریم، اما حیف شد. می‌توانستیم قهرمان لیگ شویم. نمی‌توانم حسم را بگویم. باید بجنگیم تا هم بازی‌های لیگ را محکم‌تر برگزار کنیم و هم جام حذفی را که سخت است.

وی در ادامه افزود: بازی حساسی بود و همه این را می‌دانند. من هم صد درصد توان خودم را گذاشتم. امروز وظایفم دفاعی بود و نتوانستم موقعیت‌سازی کنم و از شوت‌هایم استفاده کنم. از خودم راضی بودم.

وی درباره انتشار یک عکس در صفحه شخصی‌اش و حاشیه ایجادشده پس از آن گفت: هر چه درباره خودم و تیمم می‌گذارم، برایم حاشیه می‌شود و آن‌ها را به شخص و جای دیگر نسبت می‌دهند. واقعاً عمدی وجود نداشت. من آن عکس را دوست داشتم و علاقه‌مند بودم. به ببر علاقه دارم.

نورافکن در واکنش به شعار‌ها علیه او در بازی امروز گفت: آن‌ها نیز از مردم هستند و شاید شرایط‌شان خوب نیست و دق دلی‌شان را بر سر من خالی می‌کنند.

بازیکن سپاهان عنوان کرد: در لیگ کمی فاصله ایجاد شده است. ما بازی با پیکان و همچنین سه امتیاز مقابل نساجی را از دست دادیم. واقعاً اتفاقات عجیب و غریبی برای سپاهان درست کردند. شما رسانه‌هایی هستید که مطمئناً باید از پرسپولیس و استقلال حمایت کنید و هیچ خُرده‌ای هم از شما گرفته نمی‌شود. اگر آن‌ها را کنار بگذاریم، سپاهان یکی دو سال است که واقعاً قهرمان لیگ است، اما باز هم همه می‌دانند که استقلال و پرسپولیس از سوی خبرنگاران و دولت‌مان باید حمایت شوند و این یک واقعیت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تب مالت چیست؟ + فیلم
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴
  • واکنش امید نورافکن به عکس جنجالی؛ به این حیوان علاقه دارم!
  • علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟