Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:12:35 GMT

لرستان به لحاظ توسعه صنعتی زیربنای خوبی نداشته است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۵۶۴۲

لرستان به لحاظ توسعه صنعتی زیربنای خوبی نداشته است

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: استان به لحاظ توسعه صنعتی زیربنای خوبی نداشته است.

بختیار رازانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در قانون بودجه کار شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ساخت شهرک و شهرک‌سازی بوده به این معنا که زیرساخت‌های صنعتی را مهیا کند تا واحدهای صنعتی به صورت پراکنده در استان و کشور مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهرک صنعتی را یک مدل توسعه صنعتی عنوان کرد و با بیان اینکه از سال ۸۴ نیز حمایت از صنایع کوچک نیز به مجموع وظایف شرکت‌شهرک‌های صنعتی اضافه شد، افزود: در ایران براساس میزان اشتغال صنعت تقسیم‌بندی شده و واحدهای  زیر ده نفر را کسب‌وکارهای خرد، تا پنجاه نفر کسب و کار کوچک و تا ۱۰۰ نفر را کسب‌وکارهای متوسط تعریف شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه در کشور حمایت از صنایع کوچک نیز برعهده سازمان صنایع کوچک است، بیان کرد: پرداخت تسهیلات، عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و خدمات تورهای صنعتی، مطالعه عارضه‌های صنعتی و ... از جمله حمایت‌هایی است که از صنایع کوچک می‌شود.

رازانی گفت: برای ناحیه صنعتی چمن‌سلطان از سال ۹۸، مصوبه شورای برنامه‌ریزی گرفتیم و یکی از نواحی بود که در کمترین زمان ممکن فرآیند احداث آن آغاز شده و پیمانکار آن در حال انجام عملیات خاکی است و شبکه برق آن تکمیل شده و آبرسانی آن تا شش ماه دیگه انجام می‌شود و زمین این ناحیه، ملی بود.

شهرک صنعتی نورآباد یکی از بهترین نقاط برای شهرک‌سازی است

وی اضافه کرد: ناحیه صنعتی رومشکان جزو مستثنیات بود که فرآیند خرید آن طولانی شد و در نهایت توانستیم ۴۰ هکتار را تملک کنیم و فرآیند اجرایی آن مشابه ناحیه چمن سلطان آغاز شده و عملیات خاکی، خیابان کشی و مخزن آب شروع شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: شهرک صنعتی نورآباد از ۱۵ سال پیش مصوبه دولت دارد اما متاسفانه در این مدت اقداماتی انجام شده و منجر به ایجاد شهرک نشده و انتهای سال ۹۷ و در سال ۹۸ فرآیند تملک را شروع کردیم و یکی از بهترین نقاط برای شهرک‌سازی است.

رازانی گفت: مساحت دو ناحیه و شهرک صنعتی در سه شهر فوق ۲۰۰ هکتار است که در دولت دوازدهم به مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه مساحت ۱۸ شهرک صنعتی در لرستان ۱۶۰۰ هکتار است، خاطر نشان کرد: این درحالیست که در برخی از استان‌ها مساحت یک شهرک آنها بیش از ۱۰۰۰ هکتار است و این نشان می‌دهد که از قبل، لرستان به لحاظ توسعه صنعتی زیربنای خوبی نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ايران دولت دولت دوازدهم صنایع کوچک صنايع سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی سازمان صنایع کوچک شهرک صنعتی بودجه شهرک ها و نواحی صنعتی شرکت شهرک های صنعتی توسعه صنعتی صنایع کوچک شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: به دنبال حکمرانی قوه محور و مردم پایه هستیم و براین اساس همه ظرفیت‌های استان و کشور قوه هستند و شکوفا کردن آن برعهده ما مسئولین است.

ابوطالب شفقت امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداران دو شهر زیبای خرم‌آباد و بروجرد را که مردم را ترغیب به مهاجرت به شهرهای کوچک کنند تشویق می‌کنم.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های استان ایجاد زیرساخت‌ها باشد تا کسب و کار راحت‌تر و کارهای اجتماعی بهتر جواب دهد.

استاندار لرستان با بیان اینکه زیرساخت روستایی در شهرهای کوچک ارتقا داده شد تا مهاجرت معکوس انجام شود، تصریح کرد: هرچه قدر بتوانیم مردم را در روستاها نگهداریم و مردم از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک ترغیب کنیم، در راستای کسب و کار به اهداف خود خواهیم رسید.

شفقت با بیان اینکه شهردار یک ماموریت بیشتر ندارد و آن این است که شهرداران مسئول نشاط اجتماعی هستند، افزود: شهرداران چنانچه برساخت و ساز، مهار ترافیک شهری، تنظیف شهر و ... نظارت داشته باشند همه این کارها منجر به رضایتمندی افراد می‌شود و این مهم حول نشاط فردی و اجتماعی جامعه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط بسیار خوبی برای گردشگری در شهرهای کوچک وجود دارد و نباید از این ظرفیت‌ها غافل شویم.

استاندار لرستان بر برطرف کردن محرومیت‌زدایی در چارچوب قانون تاکید کرد و با بیان اینکه منافع شهرهای محروم را دفاع خواهیم کرد، افزود: نمایندگان منتخب مردم در مجلس، فراکسیون شهرهای کوچک در شهرهای کوچک تشکیل و قانونی بنویسند که با اجرای آن زیرساخت‌هایی را در شهرهای کوچک در راستای محرومیت زدایی ایجاد کنیم چراکه راهبرد ججمهوری اسلامی ایران محرومیت زدایی است.

شفقت گفت: یک سری قوانین توسط منتخبین مردم در مجلس تدوین شود که مشکلات شهرهای کمتر برخوردار برطرف و محرومیت زدایی انجام شود.

وی با بیان اینکه به دنبال حکمرانی قوه محور و مردم پایه هستم، تصریح کرد: براین اساس همه ظرفیت‌های استان و کشور قوه هستند و شکوفا کردن آنها برعهده ما مسئولین است، هرچقدر بتوانیم نظام طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی را قوه محور تدوین کنیم آنوقت توانسته‌ایم قوه‌ها به قابلیت و قابلیت‌ها را به قدرت تبدیل کنیم.

شفقت گفت: قوی‌ترین قدرت، استحکام درونی جامعه است و باید یک حکمرانی تقویت کنیم که درون خودمان قوی باشد؛ قدرت درونی ما اتحاد، همدلی و یکپارچگی و مردم محور بودن مدیریت حکمرانی است.

انتهای پیام

.

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده