Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:55:00 GMT

راه‌های درمان بی‌اشتهایی در کودکان از منظر طب سنتی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۶۰۹۴

راه‌های درمان بی‌اشتهایی در کودکان از منظر طب سنتی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بی‌اشتهایی و کم‌اشتهایی در کودکان ارتباط مستقیمی با مزاج و طبع آن‌ها دارد، گفت: مزاج اغلب کودکانی که دچار این مشکل می‌شوند، صفراوی است، در حالیکه باید به‌صورت طبیعی مزاج کودک دموی(گرم و تَر) باشد.

سیدابوالفتح شیرمردی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دلایل بی‌اشتهایی و کم‌اشتهایی در کودکان، اظهار کرد: عموما والدین بر روی تغذیه فرزندانشان حساسیت بالایی دارند، در صورتی‌که کودکشان تغذیه مناسبی دارد و دچار کمبود وزن و مشکلات مرتبط با آن نیست، این نوع والدین باید حساسیت خود را نسبت به این موضوع کم کنند و نسبت به غذا خوردن کودکشان واقع‌گرا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی از کودکان اشتهای مناسبی برای غذا خوردن دارند، اما با خوردن خوراکی‌های مانند چیپس، پفک، لواشک، کیک و ... به‌صورت کاذب دچار سیری می‌شوند و دیگر میل چندانی به خوردن غذا ندارند، والدین باید این نوع خوراکی‌ها را در زمان نزدیک شدن به وعده اصلی غذا از دسترس کودک دور نگه دارند و همچنین تلاش کنند کودک را به سمت خوردن موادطبیعی مانند میوه و سبزیجات سوق دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بی‌اشتهایی و کم‌اشتهایی در کودکان ارتباط مستقیمی با مزاج و طبع آن‌ها دارد، توضیح داد: مزاج اغلب کودکانی که دچار این مشکل می‌شوند، صفراوی است، در حالیکه باید به‌صورت طبیعی مزاج کودک دموی (گرم و تَر ) باشد، وجود دم در خون کودکان موجب رشد آن‌ها می‌شود، اگر کودک دچار غلبه صفرا شود دچار بی‌اشتهایی و کم‌اشتهایی خواهد شد.

شیرمردی افزود: لاغری، زردی چهره و بدن، پرتحرکی، کم‌اشتهایی از علائم غلبه صفرا در افراد است، همچنین سوخت و ساز بدن کودکانی که دچار غلبه صفرا هستند، بسیار زیاد است و این کودکان در صورت مصرف غذا به اندازه کافی نیز چاق نمی‌شوند.

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: افراد دارای خلط سودا یا همان طبع (سرد و خشک) نیز اشتهای کاذب دارند و مهم‌ترین شاخص در آن‌ها بی‌اشتهایی است، اگر کودک دچار سوءمزاج شده باید به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کند تا مشکل او با اصلاح مزاج توسط این پزشک برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: عرقیات گیاهی مانند عرق کاسنی، شاه‌تره، انگبین، ترخون و سکنجبین طبیعی در افراد اشتهاآور هستند، همچنین برای بالا بردن اشتها می‌توان از میوه‌جات، سبزیجات مانند خرفه و ترخون، ویتامین‌های گروه خانواده B و خوردن داروهای کمکی مانند زینک و شربت سانستول استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری طب سنتي بی اشتهایی کودک بی اشتهایی و کم اشتهایی چهارمحال و بختیاری اشتهایی در کودکان طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند