Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:35:20 GMT

گازرسانی به ۷۱ روستا در سروآباد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۶۵۶۵

گازرسانی به ۷۱ روستا در سروآباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه تعدادی از روسای واحد‌های ستادی از پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی دیوزناو و جولانده بخش اورامانات شهرستان سروآباد بازدید بعمل آورد

فعله گری مدیر عامل ضمن اشاره به طبیعت زیبا وبکر منطقه اورامانات در مورد وضعیت گازرسانی شهرستان سروآباد چنین گفت: این شهرستان دارای ۷۴ روستای دارای سکنه است که قابلیت گازرسانی برای ۷۳ روستا فراهم است که تا کنون به ۷۱ روستا گازسانی صورت گرفته و عملیات گازرسانی در ۲ روستا در حال اجراء است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شرایط توپوگرافی و ویژه شهر و روستا‌های بخش اورامانات که کوهستان‌های رفیع و مسیر تردد آن پیچ در پیچ و دارای شیب‌های تند است و بافت زمین مسیر عبور لوله‌های گاز از جنس سنگ بسیار محکم بوده که عملیات حفاری برای دفن لوله‌های گاز را با دشواری‌های فراوانی روبرو ساخته که مشابه آن کمتر در جا‌های دیگر ایران مشاهده می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه‌های فعال شهرستان سروآباد اظهار داشت: با توجه به اتمام روستا‌های قابل گازرسانی تنها پروژه فعال گازرسانی به مجتمع روستایی دیوزناو و جولانده است که با اتمام این طرح ۲ روستای اشاره شده به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شوند

فعله گری در مورد پروژه مجتمع روستایی دیوزناو و جولانده چنین گفت: گازرسانی این مجتمع روستای که ۲ روستای مذکور را شامل می‌شود که لوله گذاری به طول ۱۱ هزار ۴۱۶ متر پیش بینی شده است که تاکنون ۹ هزار و ۳۰۰ متر از آن اجراء گردیده است و پیش بینی می‌گردد ۲۰۲ مورد انشعاب نصب گردد که در حال حاضر ۲۷ مورد علمک نصب گردیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش در مورد ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سروآباد گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۸ درصد می‌باشد که با گازدار شدن روستا‌های در دست اجراء ضریب نفوذ در جمعیت روستایی این شهرستان به حدود ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

در حین این بازدید خیرالله عبدالله زاده رئیس شورای روستای دیوزناو ضمن استقبال بی نظیر از مدیر عامل و روستای ستادی اظهار داشت: منطقه اورامانات از شرایط ویژه و حساسی برخوردارست و ساکنان آن با کمترین رفاه ممکن در حال زندگی و تولید هستند که بیشترین فعالیت در بخش باغداری و پرورش ماهی است.

عبدالله زاده ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و عدم دسترسی به جاده مناسب تهیه سوخت برای مردم سخت و طاقت فرسا بود و معمولا در فصل سرما هر چند کاری پسندیده نبود ولی ساکنان از روی اجبار برای تامین گرمای منازل خود از چوب درختان جنگلی استفاده می‌کردند و با گازرسانی به این نقطه از استان علاوه بر افزایش رفاه مردم، محیط زیست هم در امان خواهد ماند.

رئیس شورای روستای دیوزناو در پایان سخنان خود گفت: با توجه شرایطی که عنوان شد ساکنان این منطقه هیچوقت باور نمی‌کردند که گازطبیعی روزی دست آنان را بگیرد ولی وقتی ماشین آلات پیمانکار اجرایی پس از مسیر شیب دار و پر از موانع طبیعی وارد روستا شد شادی مردم وصف ناشدنی بود و نمی‌توان از این زحمات با هیچ زبانی تشکر کرد.

روستای دیوزناو مابین رودخانه سیروان و کوه شاهو در جنوب غربی کردستان و در منطقه اورامانات سروآباد با فاصله ۴۵کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده است و این روستا یکی از زیباترین روستا‌های استان کردستان که فصل بهار و پاییز این منطقه زبانزد خاص و عام است. وجود آبشار‌های متعدد و پروژه‌های پرورش ماهی و سرسبزی و بکر بودن طبیعت آن منطقه این روستا را به روستای گردشگری مبدل کرده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گازرسانی گازرسانی به روستاها شهرستان سروآباد استان کردستان مجتمع روستای مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی

به گزارش «تابناک»، حسین ایثارگر، جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ بارش تگرگ موجب آب افتادگی برخی منازل روستایی به ویژه در روستاهای "جنبذ" و "علی آباد سیدرحیم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی افزود:‌ گزارش های رسیده حاکی از آن است که سیلاب به بخشی از راه‌ های روستایی و بین مزارع و نیز محصولات کشاورزی منطقه آسیب رسانده است و در موردی حتی یکی از روستاییان با موتورسیکلت هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، که با تلاش مردم راکب نجات یافت اما موتور وی را آب برده است.

فرماندار ششتمد گفت:‌ با توجه به تعطیلی جمعه، روز شنبه تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت مناطق روستایی مزبور و برآورد خسارات وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ منازل روستایی این شهرستان عمدتا دارای سازه های خشت و گلی است و با مصالح قدیمی و سنتی ساخته شده است که این می تواند در مواقع بارندگی شدید و بروز سیلاب آسیب زا باشد.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع و ۲۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی