Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:18:11 GMT

۸۰ هکتار از اراضی شاهرود زیر کشت گل محمدی است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۶۷۰۶

۸۰ هکتار از اراضی شاهرود زیر کشت گل محمدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی‌اصغر حجی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تنوع آب و هوایی و پتانسیل کشت و تولید گیاهان دارویی در شهرستان شاهرود به‌ گونه‌ای است که سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان ۸۰ هکتار است.

وی اضافه کرد: از این میزان سطح زیر کشت محصول گل محمدی در شهرستان شاهرود، حدود ۴۰ هکتار آن بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به متوسط عملکرد محصول گل محمدی نیز اشاره کرد و افزود: متوسط عملکرد این محصول در هکتار بین ۲.۵ تا ۳.۵ تن با توجه به منطقه است.

حجی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۱۰ تن گل محمدی از این سطح در شهرستان شاهرود برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: از هر هفت کیلو گل تر یک کیلو گل خشک تولید می‌شود و با توجه به افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان شاهرود، کارگاه‌های گلاب‌گیری در این شهرستان فعال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: برداشت گل محمدی از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تا اواسط خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: گیاهان دارویی شاهرود کشاورزی سمنان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گل محمدی شهرستان شاهرود گل محمدی زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر