Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، دو دانشمند اروپایی طبق یک گزارش تفصیلی مجددا این نظریه را مطرح کرده اند که کرونا ساخته دست بشر است و نه چیز دیگر.

این دو بر اساس اطلاعات موجود و همچنین طرح نظریه های تکراری که در چند ماه اخیر بارها منتشر شده به این نتیجه می رسند که ویروس کرونا در آزمایشگاه های ووهان چین تولید شده و خفاش ها بی تقصیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیلی میل این گزارش اختصاصی را امروز منتشر کرده و نوشته است: «چین کرونا را به وجود آورده است».

این آخرین تحقیقات دانشمندان در رابطه با ویروس کرونا است. دیلی میل با استناد به یک پژوهش 22 صفحه ای از دانشمندان بریتانیایی و نروژی مدعی شد که ویروس کووید19 محصول آزمایشگاه های کشور چین است. این دانشمندان چینی ویروس را تولید و سپس به گونه ای روند را مهندسی کردند تا اینطور به نظر برسد که ویروس از خفاش نشات گرفته است. البته این ادعایی است که دانشمندان بریتانیایی و نروژی دارند و هیچ مورد تایید شده ای در رابطه با آن گزارش الصاق نشده است. دولت چین نیز با رد این شایعات ویروس کرونا را برخاسته از خفاش می داند. دانشمندان نروژی و انگلیسی اما می گویند شواهدی به دست آورده اند که نشان می دهد کووید19 نتیجه محصولات آزمایشگاهی است و نه چیز دیگر.

سایت دیلی میل به این پژوهش 22 صفحه ای که از سوی یک پروفسور انگلیسی به نام انگوس دالگلیش و دانشمند و ویروس شناس نروژی به نام دکتر بیرجر سورنسون تهیه شده، دست یافته است.

نتایج این تحقیقات در ژورنال فصلنامه «بررسی کشف بیوفیزیک» به چاپ رسیده است.

این مطالعه نشان داد شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دانشمندان چینی، ویروس را هنگام کار بر روی یک پروژه «افزایش عملکرد» در آزمایشگاه ووهان ایجاد کرده اند.

تحقیق درباره پروژه افزایش عملکرد شامل ویروس های طبیعی است و تأثیرات بالقوه آنها بر روی انسان بررسی شود. انجام این آزمایش قبلا در ایالات متحده آمریکا ممنوع اعلام شده بود.

طبق این مقاله دانشمندان چینی یک «ستون فقرات» ویروس کرونا را یافتند که در خفاش های غار چینی یافت شده و یک «سنبله» جدید بر روی آن متصل و آن را به کووید19 که کشنده و بسیار قابل انتقال است تبدیل کردند.

محققان به این نتیجه رسیدند که کووید19 هیچ اجدادی ندارد و طبیعی نیست.  همچنین اعتقاد بر این است دانشمندان چینی نسخه های ویروس ویرایش شده مهندسی معکوس را برای پوشاندن آثار آنها انجام می دهند.

دالگلیش به دیلی میل گفت: «ما فکر می کنیم ویروس هایی با مهندسی یکپارچه ایجاد شده اند. آنها ویروس را تغییر داده اند ، سپس سعی کرده اند این را به همه دنیا بفهمانند که این یک توالی باقی مانده از سال ها پیش بوده است.»

این مطالعه همچنین به «تخریب ، پنهان کاری یا آلوده سازی اطلاعات» در آزمایشگاه های چین اشاره و اضافه می کند که: «دانشمندانی که می خواستند یافته های خود را به اشتراک بگذارند نتوانسته اند چنین کاری کنند یا ناپدید شده اند».

تا همین اواخر ، اکثر کارشناسان با قاطعیت منشا ویروس را غیر از جهش طبیعی از حیوانات به انسان انکار می کردند.

اما پروژه تحقیق در مورد عملکرد (Gain of Function Research (GOF) و یا «افزایش عملکرد» چیست؟ این یک عمل جنجالی شمرده می شود. این تحقیق شامل تغییر ویروس یا پاتوژن به منظور بررسی توسعه بیماری های جدید و روش انتقال آنهاست.

دانشمندانی که تحقیقات GOF را انجام می دهند ویروس هایی را که به طور طبیعی وجود دارند اصلاح می کنند تا ویروس بیشتری داشته باشند و  بتوانند در سلول های انسانی در آزمایشگاه تکثیر شوند.

 

این آزمایش اجازه می دهد تا اثرات بالقوه ویروس بر روی انسان بررسی و بهتر درک شود. GOF به دلیل خطرات ذاتی ایمنی زیستی بحث برانگیز در نظر گرفته شده است.

در سال 2014 ، دولت اوباما یک مهلت قانونی برای GOF اعمال کرد که شامل توقف بودجه برای پروژه ها بود  با این حال ، این تصمیم سه سال بعد توسط موسسه ملی بهداشت (NIH) لغو شد.

در تاریخ 25 می 2021 ، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید یعنی دکتر آنتونی فاوسی ، از بودجه موسسه ویروس شناسی ووهان از طریق کمک مالی 600 هزار دلاری که به اتحادیه غیرانتفاعی اکوهلف اعطا شد ، دفاع کرد تا بررسی کند که آیا ویروس های کرونا می تواند به انسان منتقل شود یا خیر.

وی با بیان اینکه شیوع سارس در اوایل دهه 2000 میلادی در نهایت به خفاش ها بازمی گشت ، گفت این تحقیق ضروری است.

مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کووید ویروس دانشمندان چینی ویروس کرونا دیلی میل بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند