Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید جواد خاضع در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در خصوص شفافیت شوراها، معتقدم که شوراها در این چند دور برگزاری انتخابات، کارآمدی لازم و مورد انتظار را نداشتند.

خاضع با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر وکلای مردم هستند، تصریح کرد: باید در خصوص کاری که مردم به آنها واگذار کرده‌اند، پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاضع با بیان اینکه پاسخگویی بدون شفافیت امکان پذیر نیست، گفت: باید شوراها و کمیسیون‌های مربوطه شورا کاملاً شفاف فعالیت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: برای حل این معضل و شفاف نمودن امور باید جلسات شورا ضبط و ثبت شده و در حد امکان به شکل زنده از فضای مجازی یا رسانه استانی پخش و خلاصه و مشروح مذاکرات شورا نیز به شکل مکتوب ثبت و منتشر شود.

خاضع افزود: باید اسامی حاضران و غایبان جلسه و حتی کسانی که وسط جلسه، جلسه را به هر دلیلی ترک می‌کنند، ثبت و ضبط و منتشر شود تا مردم کاملاً در جریان امور قرار بگیرند.

خاضع گفت: آرای اعضای شورا باید به صورت شفاف اعلام شود و مردم بدانند شخص انتخاب شده به کدام طرح رأی مثبت و به کدام رأی منفی داده تا بتوانند برای دور بعدی تصمیمی بهتر بگیرند.

خاضع خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری پیش بینی شود که در صورت امکان مردم در جلسات شوراها حضور داشته و دستور کار جلسات نیز روشن و مشخص شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: مسئله مهم دیگر شفافیت مالی شورا بوده که هم حقوق و مزایای اعضای شورا باید شفاف و مشخص باشد و هم هزینه‌های کاری و عمومی شورا باید شفاف و قابل دسترسی برای عموم شود.

خاضع با اشاره به منابع و مصارف کاندیداها در انتخابات اظهار داشت: این مسئله بسیار مهم بوده و بعضاً تعبیرهای پول کثیف در انتخابات را شنیدیم. طبیعتاً برای فعالیت‌های انتخاباتی نیاز به هزینه است و باید این هزینه‌ها تأمین شود، اما مهم اینجاست که ببینیم این هزینه‌ها از کجا و به چه میزان تأمین می‌شود.

وی افزود: تأمین کنندگان مالی فردا از فرد منتخب سهم خواهی خواهند داشت و لازم است که منابع و مصارف مالی کاندیداها مشخص شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: شفافیت شایسته گزینی را رقم زده و شایسته گزینی مگر بر شفافیت اعمال و برنامه ریزی های افراد محقق نشده و باید جزئیات فعالیت آنها زیر ذره بین مورد واکاوی قرار گیرد.

خاضع افزود: وقتی شفافیت ایجاد شود منجر به شایسته گزینی شده و شاهد آن خواهیم بود که افراد شایسته، اصلح و با برنامه توسط مردم انتخاب شده و امور شهری با انتخاب درست سامان بهتری خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این راستا خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

کد خبر 5222715

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر جنبش ازما انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان آمار کرونا اردبیل چالش شفافیت سوم خرداد فتح خرمشهر واکسن کرونا آزادسازی خرمشهر جنبش ازما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی محسنی‌ بندپی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، در خصوص اینکه چرا اقتصاد و معیشت مردم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند به «منیبان» گفت: مولفه‌های زیادی باعث شده تا حال و روز اقتصاد ایران و به تبع آن معیشت مردم نامساعد شود. اگر از نقش تحریم که خیلی هم مهم است بگذریم مولفه روی کار آوردن افراد متعهد که تخصص‌شان نیاز کشور است آن‌طور که باید و شاید عملی نشده است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: باید سیاسی‌ کاری را در کشور کنار گذاشت. معنی ندارد فردی که متخصص است و دلش برای ایران می‌سوزد را به خاطر اینکه افکارش با افکار دولت در زاویه است کاملاً از خدمتگزاری محروم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: ما باید در گزینش مدیران یک اصل را رعایت کنیم و آن هم اعتقاد فرد به نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر در برخی مباحث فکری، فرد با مدیران ارشد و تصمیم‌ گیر دولت اختلافاتی داشت نباید کنار گذاشته شود چون همه ایرانی هستیم و رشد و شکوفایی کشور و بهبود سطح زندگی مردم را می‌خواهیم. در دست داشتن قدرت نباید ابزاری برای خودی و غیرخودی کردن افراد در پست‌های مدیریتی شود.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: ایران کشور پر منابعی است اما مدیریت بر منابع یکی از مولفه‌های هنرنمایی مدیر است. مدیریت منابع کار ساده ای نیست اتفاقاً حالا که اقتصاد ما مشکل دارد باید مدیران هنرمند، توانا و با افکار مختلف بر سر کار بیایند.

نماینده نوشهر در مجلس گفت: من در شکل‌گیری وضع موجود مجلس یازدهم را مقصر می‌دانم و یکی از انتقادات من به این مجموعه که خودم یکی از آن افراد هستم تمرکز زیادی بر تصویب قوانین و غفلت از نظارت است. ما در مجلس با دولت رودربایسی‌هایی داشتیم که حقیقتاً قابل قبول نبود.

او افزود: در مجلس یازدهم جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می‌شدند و هنوز هم این ضرورت حس می‌شود. در دولت وزرایی روی کار هستند که واقعاً کارآمدی آن‌چنانی برای کشور و مردم ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای کارش موضوعات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد و واقعاً رفتیم به سمتی که بی‌عدالتی‌ها را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم ولی اولویت‌بندی‌های دولت توام با اشکال بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902952

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض