Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه رقیب‌هراسان کشور را به سمت مشکلات و چالش‌ها حرکت دادند گفت: برنامه‌های اقتصادی دولت جز گرانی و تورم عایدی دیگری برای کشور نداشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی شامگاه جمعه در آئین آغاز به کار ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان مرکزی با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر تاکید کردند که کاندیداها از مردم‌هراسی بپرهیزند زیرا سبب آسیب به کشور می‌شود این درحالیست که در انتخابات قبل جریانی که با رقیب‌هراسی به دروغ‌هایی مانند اگر فلان کاندیدا رای آورد دیوارکشی در پیاده‌روها به راه می‌اندازد مردم‌هراسی رقیب‌هراسی به راه انداخت که در نهایت هم از همین جریان کشور آسیب دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معاهده پاریس را امضا کردند که در این معاهده بر اساس قانون، ایران برای تولید برق در یک سطحی پس از سوخت‌های فسیلی، نفت و گاز استفاده کند به طوری که بالاتر از آن نمی‌تواند که 13 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق کشور پایین‌تر است و نمی‌توان از سوخت‌های فسیلی استفاده کرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: 80 درصد تولید برق فرانسه از نیروگاه هسته‌ای است و برق ما کمتر از یک درصد از برق هسته‌ای است که امروز مشکلات قطع برق وجود دارد و از تولید برق از انرژی فسیلی محدود شدیم.

سلیمی تصریح کرد: کشور در برجام هم محدود شد به طوری که قرار بود در برنامه ششم 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای تولید کنیم که برق هسته‌ای8 برابر ارزان‌تر از برق تولیدی از انرژی‌های فسیلی است  و با توجه به اینکه در سال 12 درصد رشد مصرف برق داریم سرمایه‌گذاری نشده و کشور ضرر کرد و امروز با این مصیبت رو به رو شده‌ایم درحالی که به5 کشور برق صادر می‌کردیم.

انتخابات 1400| رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در استان مرکزی معرفی شدانتخابات 1400| نماینده مردم نورآباد و ممسنی: مردم ایران رئیس جمهور "خادم" می‌خواهند نه "ناظر" / "انتخاب اصلح" مسیر تحول را سرعت می‌بخشدانتخابات 1400| رئیس شورای ائتلاف استان فارس: به دولتی حزب‌اللهی با ایدئولوژی انقلابی نیاز داریم / "میدان" را باید به جوانان واگذار کنیم

وی بیان کرد: در 3 سال گذشته 55 میلیارد دلار ارز 4 هزار و200 تومانی تخصیص پیدا کرد و برای کالاهایی که ارز به آنها تخصیص پیدا کرد نباید افزایش قیمت پیدا می‌کرد درحالیکه دیدیم این ارز 4200 تومانی چطور عامل رانت و فساد شد درحالیکه هرروز قیمت‌ها نجومی افزایش یافت.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: در3 سال گذشته میانگین تورم 120 درصد بود و گوشت گوسفند 186 درصد، گوشت گوساله 172 درصد و مرغ 190 درصد افزایش قیمت داشتند بنابراین با مردم‌هراسی کشور ضرر می‌کند و نباید اجازه دهیم تا تکرار شود زیرا آوای تکرار، کشور را به این نقطه رساند.

سلیمی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند زیرا مشارکت بالا آبروی کشور است و نباید سخنان مقام معطم رهبری را فراموش کرد، گفت: مجلس پرتلاش و کارآمد است و باید تلاش کرد تا دولت مستقل با خیال آسوده کار کند و مردم را تشویق کنیم تا پای صندوق‌های رای بیایند و در میدان حضور داشته باشیم تا نتیجه حاصل شود.

انتهای پیام/713/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت به هیچ وجه به موضوع ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی‌های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح‌ها و لوایح بگذارند. آن‌ها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت‌تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می‌توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی‌کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره‌های قبل دولت‌ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کار‌های اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود