Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@17:12:44 GMT

جام جهانی قطر؛ با قانون کرونایی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۸۲۴۰

جام جهانی قطر؛ با قانون کرونایی برگزار می‌شود

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نخستین جام تاریخ با اجرای ۵ تعویض در هر مسابقه به شمار می‌رود و از این نظر منحصر به فرد تلقی خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) به‌عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال اجرای قانون پنج تعویض در مسابقات را تا پایان سال ۲۰۲۲ مورد تایید قرار داد.

در بیانیه (IFAB) آمده است: قانون اجرای ۵ تعویض که بعد از ازسرگیری مسابقات به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان  به تصویب رسید تا پایان ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ برای تمامی مسابقات رسمی اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمدید مهلت استفاده از این قانون بر اساس مطالعات و تحقیقاتی است که پیرامون شیوع بیماری کرونا در فوتبال و تاثیر افزایش تعداد تعویض‌ها در جهان صورت گرفته است.

پیش از این اتحادیه فوتبال اروپا نیز بر اجرای این قانون در مسابقات یورو ۲۰۲۰ تاکید کرده بود، رقابت‌هایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد و قرار است خرداد ماه سال جاری برگزار شود. قانون اجرای پنج تعویض در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و اکثر لیگ‌های اروپایی به جز لیگ برتر انگلیس اجرا می‌شود. این قانون با توجه به فشردگی مسابقات بعد از تعطیلی طولانی مدت رقابت‌ها و در راستای حمایت از سلامتی بازیکنان فوتبال به مرحله اجرا گذاشته شد.

بر این اساس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شاهد اجرای ۵ تعویض در هر مسابقه خواهیم بود که به این صورت رکورد تازه‌ای در تعداد بازیکنان به میدان رفته در این مسابقات ثبت می‌شود چرا که اعضای کادر فنی تیم‌های می‌توانند در هر بازی به ۱۱ بازیکن ترکیب اصلی و ۵ یار تعویضی و مجموع ۱۶ بازیکن میدان بدهند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جام جهانی جام جهانی قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد، بدون شک آفات و موانع زیادی وجود دارد اما باید در زوایا و قواعد مختلف قانون رعایت شود.

 آیت الله علیرضا عبادی امروز پنجشنبه (۶ ارردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری اظهار کرد: اصل نهضت، انقلاب و نظام برای حق و عدالت است و این هدیه بزرگ خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جریان پنجم اردیبهشت طبس یک سمبل است، افزود: این مهم منحصر به این امر تنها نیست. در فتنه سال ۸۸ که زبان دیپلماسی را کنار زدند، دشمن شکست مفتضحانه ای خورد.

وی تصریح کرد: هر کجا کم آوردیم باید به قانون اساسی رجوع کنیم، همه ما یک خانواده هستیم و مسئولان مختلف باید کمک کنند تا یک نهادی همانند فراجا تنها نماند.

وی افزود: در اغتشاشات تحمیلی دشمن دچار آسیب هایی شدیم اما در مقابل آن جوان های ما همه گوش شنوا دارند و می توان با آن ها حرف زد منتها در کنار عمل. 

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن در تبلیغات و توجیهات مهارت دارد اما مقاومت مردم غزه و عملیات وعده صادق گوش ها را شنوا کرده و همه باید هماهنگ و حساب شده با هم عمل کنیم.

آیت الله عبادی در پایان تصریح کرد: ما حرف برای گفتن داریم اما شرایط این تبیین را باید با کار فرهنگی فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • اوسمار: دریافت ۴ گل در فوتبال اصلا خوب نیست/ تمرکزم روی لیگ است نه تمدید قرارداد
  • اوسمار: خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند / حواسم به لیگ است نه تمدید!
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد