Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از دادگستری استان تهران، محمد جواد حشمتی با تشریح اقدامات انجام شده از سوی دادگستری کل استان تهران در سال گذشته اظهارداشت: استان تهران از زمین‌های مرغوب و ارزشمندی برخوردار است و متأسفانه در استان تهران و اطراف شهر تهران صدها هکتار از اراضی مرغوب توسط سودجویان با شگردها و حیله‌های مختلف تملک و تصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما دنبال اعاده این اراضی هستیم و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و حتما استمرار خواهد داشت.

وی با اشاره به راه اندازی مجمتع قضایی و شعب ویژه به منظور مبارزه با فساد افزود: با پیگیری‌ها، برخوردها و جدیت همکاران قضایی و ضابطانی که در خصوص این پرونده‌ها کار می‌کنند، اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای حفظ و اعاده حقوق بیت‌المال و اموالی که خارج شده بود، اقدام شد و این اموال به بیت المال اعاده شد.

اعطای مرخصی به ۹۹۰۰ زندانی در سال ۹۹

حشمتی از اعطای مرخصی به بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ نفر از زندانیان در سال گذشته خبر داد و افزود: حدود پنج هزار نفر با استفاده از تأسیسات حقوقی و امکاناتی که وجود داشت، از زندان آزاد شدند و این خدمت مهمی برای خانواده‌های زندانیان بود.

وی با اشاره به وجود هفت زندان در استان تهران اظهارداشت: وظیفه و تکلیف ایجاب می‌کند تا به موضوع زندان بیشتر توجه کنیم و تقریباً همه امکانات را معطوف کردیم که در این زمینه مصروف می‌شود؛ اما به جهت کثرت و تعدد زندانی‌ها باید برنامه‌های جدیدتری را در سال جاری داشته باشیم که این مورد نیز در دستور کار است. در سال ۹۹ با پایشی که هم در خصوص مرخصی و هم در خصوص عفو مشروط و تعیین تکلیف زندانیان صورت گرفت، نتایج خوبی حاصل شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: همچنین به دادستان‌ها برای حضور قوی‌تر و جدی‌تر در زندان‌ها ماموریت داده‌ایم؛ اما در هر صورت علی رغم اینکه کارهای خوبی صورت گرفت، باید در این زمینه بیشتر تلاش و فعالیت کنیم تا بتوانیم برای کمک به زندانیان و خانواده‌های زندانیان از ظرفیت‌ها استفاده بهتری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری جلسات دادرسی به صورت الکترونیک خاطرنشان کرد: ارتباط با زندان و مجموعه‌های مرتبط با دادگستری از طریق الکترونیک سبب شد تا تحول خوبی در این زمینه صورت گیرد که جای تقدیر دارد.

تعیین تکلیف بیش از ۱۲۰ هزار پرونده معوقه مسن در سال ۹۹

وی با اشاره به رفع اطاله دادرسی افزود: در دادگستری استان تهران با ورودی ۲ میلیون و ۵۲۶ هزار پرونده در سال ۹۹ توانستیم بیش از  ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار پرونده رسیدگی کنیم که در این زمینه در واقع با افزایش ۱۸ درصدی در رسیدگی‌ها مواجه هستیم و بخشی از این تلاش‌ها از موجودی‌های منتقلی سال‌های قبل و سال‌های قبل بوده که به سال ۹۹ منتقل شده بود، خوشبختانه توانستیم بیش از ۱۲۰ هزار پرونده معوقه مسن سنواتی در سال ۹۹ را رسیدگی و تعیین تکلیف کنیم که در نوع خودش بی‌نظیر است.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: سال ۹۹ تنها سالی است که در اسفندماه کاهش موجودی داشتیم که به معنای عملکرد مثبت مجموعه دادگستری استان تهران است همچنین نرخ رسیدگی در سال ۹۹ بهبود یافت و  میانگین رسیدگی‌ در سال گذشته، ۱۰۵ درصد بود که در نوع خود قابل توجه و تقدیر است و عملکرد دادگستری استان تهران در این زمینه قابل دفاع است.

حشمتی با اشاره به نقش موثر ابلاغ‌های الکترونیکی در کاهش هزینه‌ها خاطرنشان کرد: ابلاغ الکترونیکی می‌تواند به کاهش و صرفه‌جویی هزینه کمک کند و خوشبختانه ابلاغ الکترونیکی در استان تهران از ۷۶ درصد به ۸۴ درصد رسیده که بعضا این درصد در برخی از محل‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا برای برگزاری ملاقات های مردمی گفت: خوشبختانه در این زمینه توانستیم از سامانه‌های الکترونیکی هم برای ارتباط با مردم و هم نشست با همکاران قضایی استفاده کنیم.
 
ترک فعل‌های مسئولان منجر به خسارات جبران ناپذیر به بیت المال شده است

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه برخی ترک فعل‌های مسئولان منجر به ورود خسارات جبران ناپذیری به بیت المال شده است، افزود: باید زمانی که اشخاص دارای مسئولیت بودند و بی‌توجهی، سهل‌انگاری و کم‌کاری آن ها منجر به ایراد خسارت به بیت‌المال شده، در قبال کم کاری خود پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: تبانی نانوشته و پنهان بدنه‌های برخی از دستگاه‌ها در وقوع تخلفات دخیل است و همان ترک فعل‌ها، خیلی شفاف و روشن در این زمینه وجود دارد که باید به این موضوعات بپردازیم، وارد شویم و رسیدگی کنیم.
 
حشمتی با اشاره به برگزاری پنج ۵ هزار جلسه ملاقات مردمی در ایام شیوع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی تصریح کرد: باب پذیرش اعتراض‌ها را در خصوص اعاده دادرسی در اجرای ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری باز گذاشتیم، از طرف دیگر روزانه حداقل ۴۰ تا۵۰ مورد از این تقاضاها و درخواست‌ها از ناحیه حوزه ریاست قوه قضاییه، دبیرخانه و دفتر ارتباطات مردمی برایمان ارسال می‌شود که همه این‌ها را ثبت، پیگیری و رسیدگی می‌کنیم تا دغدغه مردم کمتر شود.

برچسب‌ها دادگستری تهران تصرف اراضی قوه قضاییه محمد جواد حشمتی مهذب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری تهران تصرف اراضی قوه قضاییه دادگستری تهران تصرف اراضی قوه قضاییه اخبار کنکور رئیس کل دادگستری استان تهران بیت المال هزار پرونده سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود