Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تا کنون حدود ۴۰ هزار دز واکسن کرونا وارد استان خراسان شمالی که می‌توان گفت با این میزان هنوز یک درصد از جمعیت استان هم واکسینه نشده‌اند! - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد ٬ با گذشت بیش از یک سال دو ماه از شیوع پاندمی کرونا در تمام نقاط کشور٬ برخی از آمارها و گزارش ها درباره این بیماری در استان نشان از وضعیت مبهم مقابله با این بیماری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هیچ آمار رسمی از تعداد جانباختگان کرونایی از ابتدای شیوع تا کنون در استان موجود نیست و برخی منابع غیر رسمی می‌گویند در 6 ماه گذشته حدود 800 بیمار کرونایی در استان جان باخته‌اند. از سوی دیگر وضعیت تزریق واکسن کرونا و دریافت کنندگان آن نیز در استان روشن نیست و گلایه‌هایی درباره مکان تزریق واکسن و نوع اطلاع‌رسانی در این زمینه وجود دارد.

تزریق واکسن به سالمندان؛ 10 درصد از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم 

دکتر سید احمد هاشمی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام آماری درباره واکسن کرونا٬ اظهار داشت: همه گروه‌های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن باید از طریق مراجعه به آدرس salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده تا به ترتیب سنی به صورت هوشمند و از طریق پیامک نوبت‌دهی شوند و از هرگونه مراجعه بصورت حضوری و بدون نوبت خودداری کنند.

وی افزود: همچنان میزان مرگ و میر در سنین بالای 60 سال بیشتر است. نمونه گیری‌ها و میزان مثبت شدن تست‌ها کاهش یافته که نشان از کنترل کرونا در استان است.

هاشمی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون 81 درصد افراد بالای 80 سال در کشور، گفت: این میزان در استان 71 درصد است که علت آن خودداری افراد بالای 80 سال از تزریق واکسن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در انتها با اشاره به انجام واکسن در روستاها، بیان داشت: قطعی برق در مراکز بهداشت خصوصاً روستایی مشکل ساز شده و باعث شده در انبارش واکسن مشکل داشته باشیم.

طرح اسلواکی برای استفاده مستقل از واکسن روسیواکسن رازی کووپارس وارد فاز دوم تست انسانی شدافراد مبتلا به کرونا واکسن نزنند!

 فرایند تزریق واکسن برای بیماران ام اس بسیار کند است 

در حالی که در تمام نقاط کشور تزریق واکسن کرونا برای بیماران خاص به پایان رسیده٬ خبرها حاکی است در خراسان شمالی این وضعیت بسیار نگران کننده و بد در حال پیشروی است و در برخی از شهرها هنوز بیمار ام اس واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

سهیلا پیدا رئیس انجمن ام اس خراسان شمالی با اشاره به وضعیت تزریق واکسن کرونا برای بیماران خاص در استان خراسان شمالی اظهار داشت: متاسفانه انجمن و جامعه هدف این انجمن که حدود 500 نفر هستند از وضعیت تزریق واکسن در استان رضایت ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری ام اس مشخصاً سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار داده و به شدت سیستم ایمنی بدن کاهش می‌یابد٬ این بیماران در معرض بیماری کرونا هستند و برای این موضوع بسیار نگران هستیم. به همین علت باید موضوع تزریق واکسن٬ بسیار در اولویت باشد.

رئیس انجمن ام اس استان گفت: در این طرح شاهد بی نظمی‌های زیادی هستیم و ما مکاتبات زیادی را در این زمینه با مدیران وزارت بهداشت داشتیم و علی رغم اینکه در همه کشور واکسن برای بیماران خاص تزریق شده بود٬ در استان فقط برای تعداد محدودی انجام شد و دز دوم هم فقط برای آن تعداد محدود انجام شد.

پیدا ادامه داد: هوا بسیار گرم است و بیمار ام اس نباید از خانه خارج شود و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی از بیماران ما می‌خواهد در مکان‌های پرتجمع حاضر شوند و بعد با این موضوع مواجه می‌شوند که اسمشان در لیست نیست! بسیار از این موضوع ناراحت و گلایه مند هستیم.

رئیس انجمن ام اس استان با بیان اینکه در بجنورد حدود 11 نفر فقط واکسن را دریافت کردند تصریح کرد: در اسفراین این روند بسیار خوب است و در شیروان تازه ماجرای تزریق واکسن کرونا برای بیماران ام اس آغاز شده است.

انتهای پیام/311/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا تزریق واکسن کرونا خراسان شمالی برای بیماران بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد