Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اداره کل با حمایت و همکاری خانه مطبوعات و رسانه های استان کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان و صدا وسیمای مرکز استان، نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان فتاحی افزود: این جشنواره با هدف اشاعه، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیای توسعه، اصلاح و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و رشد و تعالی سواد رسانه‌های استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار می‌شود.

وی از روزنامه‌نگاران، نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی مجاز و دوستداران طبیعت دعوت کرد تا آثار خود را براساس محورها و بخش‌های اعلام شده به دبیر خانه ارسال کنند.

دبیر جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان گفت: برای این جشنواره، هر سه بخش شعار سال ۱۴۰۰ اعم از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، ۱۴ اقدام محوری در قالب طرح ۱۴۰۰*۱۴*۳ در نظر گرفته شده است ‏که نتیجه آن، تقویت حفاظت، احیا و بهره‌برداری اصولی منابع‌طبیعی کشور خواهد بود.‏

فتاحی اضافه کرد: تولید نهال و بذر استاندارد جنگلی، توسعه زراعت چوب، غنی سازی و توسعه گیاهان دارویی، مرتعداری تلفیقی، جنگل‌کاری اقتصادی و توسعه فعالیت‌های ‏آبخیزداری و آبخوانداری از فعالیت‌های محوری این سازمان اقدامات چهارده‌گانه سال ۱۴۰۰ در بخش تولید خواهد بود.‏

وی اظهار داشت: برای بخش پشتیبانی ها به کارگیری فناوری‌های نوین، استانداردسازی و ارتقای ضریب حفاظتی، تکمیل شناسایی و تعیین حدود و آگهی و تهیه اجرای طرح حفاظتی ذخیره‌گاه‌های مرتعی و جنگلی استان و مبارزه با آفات و بیماری های جنگلی و مرتعی توسعه اقدامات حقوقی و قضایی برنامه ریزی شده است.

دبیر جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان گفت: تقویت شبکه‌های پیش آگاهی و مراقبت جلب مشارکت و بهره‌برداران و تشکل‌های مردم‌نهاد و تامین تجهیزات و به کارگیری فناوری‌های نوین در امر پیشگیری اطفای حریق نیز در بخش پشیبانی ها ابلاغ شده است.

فتاحی افزود: همچنین آگاهی‌بخشی، اطلاع رسانی، انجام اقدامات فرهنگی؛ تاسیس و توسعه صندوق های منابع طبیعی، آموزش و تقویت و ساماندهی تعاونی‌ها و تشکل‌های منابع طبیعی، تقویت شبکه همیاران طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای بین المللی، اصلاح ساختار سازمانی و نیروی انسانی با جذب تبدیل وضعیت ارتقای امور رفاهی، آموزش و مهارت افزایی کارکنان، تامین تجهیزات و بهسازی فضای اداری و اصلاح و تقویت ساختار سازمانی در قسمت پشتیبانی ها ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: با هدف حفاظت ‏مؤثر از اراضی منابع‌طبیعی، اتمام کاداستر اراضی ملی و تعیین تکلیف تمامی ‏پرونده‌های ماده واحده و اراضی اختلافی، توسعه دولت الکترونیک و اصلاح فرایندها و دستورالعمل‌ها از اولویت‌های مهم در بخش مانع‌زدایی است.

دبیر جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان اظهار داشت: سال گذشته در اجرای طرح اقدامات جهشی موسوم به  ۹در ۹۹ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، عنوان اداره برتر کشور را کسب کرد.

فتاحی اضافه کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید تا تاریخ ۱۰/۱۱/۱۴۰۰ آثار خود را در سایت pressfestival.ir و نیز به آدرس پست الکترونیک frwkurdistan1400@gmail.com  ارسال کرده و همچنین به صورت چاپ شده  و نیز مندرج در لوح فشرده از طریق پست به دبیرخانه جشنواره  ارسال کنند.

برچسب‌ها کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری رسانه سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری رسانه کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری رسانه سنندج اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سید رسول میرخلفی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکنون برای افزون بر هشت هزار پرونده تسهیلات مصوب پرداخت شده است.

میرخلفی گفت: ۵۱.۸ همت منابع مالی استان قم طی سال گذشته در مجموع به ۲۱۱ هزار فقره پرونده معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، منابع بانکی استان قم ۲۰ درصد رشد داشته و بیست و یکمین استان کشور از نظر سهم منابع مالی بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ادامه داد: همچنین استان قم با رشد ۴۱ درصدی مصارف منابع مالی در سال گذشته در رتبه دوم کشور قرار گرفته که یک موفقیت قابل‌توجه برای این استان است.

میرخلفی با اشاره به بهبود وضعیت و نسبت بین منابع و مصارف بانکی خاطرنشان کرد: نسبت بین منابع و مصارف منابع مالی استان هم اینک به ۸۳ درصد رسیده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم اظهار داشت: ۷۹ همت مجموع منابع مالی قم در بین ۲۱ بانک فعال در این استان بوده است.

وی عنوان کرد: ۹ همت تسهیلات قرض‌الحسنه تکلیفی نیز سال گذشته برای ۱۲۱ هزار پرونده پرداخت شده که بخش مهمی از آن در حوزه ازدواج، فرزندآوری و خوداشتغالی بوده است.

دیگر خبرها

  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد