Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با موضوع ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ خردادماه امسال اظهار کرد: هریک از سالروزهای ارتحال امام خمینی (ره)، شهادت امام جعفر صادق (ع) و قیام ۱۵ خرداد موضوعات مهمی است که باید جداگانه به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بعد از ارتحال امام خمینی (ره) مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر معظم انقلاب انتخاب کردند که این انتخاب درست سبب شده تا ایشان بیش از ۳۰ سال با درایت کشتی انقلاب را در شرایط ویژه و خاص در مسیر درست هدایت کند.
امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود نیاز است تا ویژگی‌های خاص رهبر معظم انقلاب و دیدگاه‌های وی در حضور حداکثری مردم برای عموم تبیین شود.
وی با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت در برگزاری مراسم‌های باشکوه در این سه مناسبت خاص پیش‌رو بیان کرد: پیشنهاد می‌شود هر اداره، روستا یا مدرسه یک محفل با تبیین جامعه هدف خود برگزار کند و از فضای شاد مدارس در مسیر روشنگری و اطلاع‌رسانی جامعه هدف در این مناسبت‌های مهم استفاده شود.
ترابی گفت: با همکاری مرکز بزرگ اسلامی در نمازجمعه این هفته سخنرانانی حضور یافته و در کنار تشریح مناسبت‌های ملی و مذهبی این ایام درباره حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح سخنانی داشته باشند.
وی ابراز کرد: فضاسازی محیطی در تاثیرپذیری مردم نقش بسزایی داشته که انتظار می‌رود، انجام شود.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد یکی از موضوعات مهم تاریخ انقلاب اسلامی بوده و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است که باید این موضوع برای جوانان و نسل آینده به خوبی تفهیم و تبیین شود.
* تبیین اهداف نظام جمهوری اسلامی مهمترین هدف بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) با هدف و دیدگاه امام خمینی (ره) به عنوان یک گفتمان تحول در کشور ایران اسلامی و اینکه بزرگداشت تنها با برگزاری مراسم عزاداری اکتفا نشود، برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: تبیین اهداف نظام جمهوری اسلامی و بیان شخصیت‌ها و ویژگی‌های امامین انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند سپاه، شجره طیبه، هیئت‌های مذهبی، دانشگاه‌ها و دیگر ظرفیت‌ها مراسمات گفتمان به صورت تلفیقی و تبیینی در چند مباحث مهم به ویژه انتخابات پیش‌رو داشته باشیم.
حجت‌الاسلام سیدخلیل صفی‌الحسینی گفت: در شب ۱۴ خرداد مراسم متمرکز بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) در مسجد قائمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در شب ۱۵ خرداد نیز مراسم متمرکز به‌مناسبت قیام ۱۵ خرداد و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجدی به همین نام در بلوار دانشجو برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین مراسمات دیگری با جمعیت محدودتر در حوزه شهر و روستاها در کنار فضاسازی شهری انجام می‌شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی انقلاب اسلامی امام جمعه امام زمان ارتحال امام خمینی قیام ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان اردوی تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران برای مصاف برابر هنگ‌کنگ و ازبکستان از ۱۲ خرداد به اردو می‌رود.

به گزارش ایسنا،بر اساس اعلام محسن معتمدکیا مدیر رسانه تیم ملی فوتبال ایران، این تیم برای مصاف برابر هنگ‌کنگ و ازبکستان از ۱۲ خرداد به اردو خواهد رفت.

تیم ملی فوتبال ایران در جریان هفته پنجم مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، ۱۷ خرداد میهمان هنگ‌کنگ است و در ادامه باید هفته پایانی، از ازبکستان میزبانی کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدار قلعه نویی با سرمربی ایتالیایی ترکیه (+عکس) افشین قطبی در یک قدمی نیمکت تیم ملی ایران دستیار قلعه نویی پیشنهاد هدایت تیم ملی را نپذیرفت

دیگر خبرها

  • همسطح سازی و نصب ۳۰ دریچه منهول فاضلاب در بندر امام خمینی
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • اعلام زمان اردوی تیم ملی
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود