Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز شنبه در نشست امضای چهارمین موافقنامه همکاری مشترک با معاونت امور زنان و خانواده و در راستای تقویت توانمندی‌ها و مهارت زندگی دختران که در دفتر معاونت برگزار شد، اظهار داشت: همکاری بین آموزش و پرورش و معاونت امور زنان از همکاری های پرارزش و پربهایی است که می تواند در جامعه تحول آفرین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: پیشرفت دغدغه همه کشورها است و به تبع پیشرفت در جست و جوی الگوی مناسب هستند اما پیدا کردن این الگو به دغدغه برای همه تبدیل شده با آنکه مطالعات بسیاری هم در حوزه جامعه شناسی و هم مدیریت انجام شده است.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه کار سیاستگذاران توجه به نیازهای جامعه است، یادآور شد: توسعه فرهنگی یکی از اصلی ترین نیازهای یک جامعه است و هیچ شاخص معتبری به اندازه توسعه فرهنگی اهمیت ندارد؛ فرهنگی که از نظام آموزش تاثیر می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پیشرفت اگر متکی به نظام یادگیری درست نباشد منتج به نتیجه پایدار نخواهد شد و برای پایداری و رشد مستمر نیازمند این هستیم که در نظام یادگیری کاری کارساز انجام دهیم.

وی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری توصیه کرد: امروز همه درصدد مشارکت در انتخابات هستند در این میان نامزدها باید راهکارها و برنامه های خود در حوزه فرهنگ و آموزش و یادگیری را اعلام کنند که قرار است چه کاری انجام دهند و  چگونه با نظام توسعه فرهنگ ارتباط برقرار می کنند.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه در نظام یادگیری جنسیت مطرح نیست اما جنس مونث اهمیت بیشتری دارد، توضیح داد: چرا که مدرسه نخست خانواده است و کسی که در خانه نقش آفرینی می کند و دامن پرمهر خود را می گستراند مادر است و بار امانت را به دوش می کشد چنانچه هفتاد درصد معلمان مقطع ابتدایی زنان هستند پس باید سهم زنان در اهتمام به این دوره طلایی بیش از مردان باشد.

وی با یادآوری اینکه باید بیشترین سهم برای ساختن آینده به زنان داده شود، تصریح کرد: دربرآورد  آینده یک جامعه به زنان آن جامعه نگاه کنید و اگر از پرورش زنانی کارساز و خلاق غفلت کنیم آینده خود را از دست خواهیم داد.  

به گفته وزیر آموزش و پرورش، اگر فردی خودباوری لازم را نداشته باشد نمی تواند هستی بخش شود پس مادری می تواند فرزند قوی و توانمند را تحویل جامه دهد که خود اعتماد و عزت به نفس داشته باشد.

وی تاکید کرد: مادری که درک روشنی از حقوق و تکالیف خود دارد بهتر می تواند فرزندانی را تربیت کند که شخصیت خود را بخوبی می سازد در نتیجه فضای عمومی جامعه هم متحول می شود اما در جامعه ما هنوز مانده تا به استانداردها برسیم.  

کتاب بانوی اول در شبکه شاد بارگذاری شد

وزیر آموزش و پرورش در این نشست از بارگذاری کتاب بانوی اول در شبکه شاد خبر داد و گفت: این کتاب در دسترس همه دانش آموزان قرار گرفته است تا الگوی خوبی برای دختران باشد.

حاجی میرزایی یادآور شد: حتی اگر یک نفر با خواندن این کتاب در حوزه فرهنگ و تعلیم تربیت کار کند ارزش زیادی دارد. ضمن اینکه در دولت تدبیر و امید این رویکرد و توجه به حوزه یادگیری جدی تر شد و امیدواریم در دولت بعد هم جدی تر استمرار یابد.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید معصومه ابتکار بانوان محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید معصومه ابتکار بانوان دولت تدبیر و امید معصومه ابتکار بانوان محسن حاجی میرزایی اخبار کنکور آموزش و پرورش حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: در این کارگاه آموزشی ۱۴۰ نفر از مربیان فعال کانون‌های تربیت محور مساجد گیلان آموزش‌های لازم را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد را از اساتید فرا گرفتند.
حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: تفاوت کارفرهنگی با کارتربیتی، فرآیند جذب و حفظ نوجوان، رفتار شناسی، اختلال دوران نوجوانی، آشنایی با مسائل نوجوان، بازی، بازوی تربیت و برنامه سازی و قالب‌های تربیتی از موضوعات این کارگاه آموزشی یک روزه است. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان فرهنگ و دین را هدف قرار داده اند تصریح کرد: همه ما باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد با این ترفند‌ها و توطئه‌ها مقابله کنیم. 
وی با تاکید براینکه در مقابله با جنگ نرم جوانان و نوجوانان بایدآموزش‌های لازم را فرا گیرند افزود: از ظرفیت‌های مساجد در راستای تربیت درست نسل جدید باید بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه مضمار به معنی میدان و عرصه است گفت: امروز همه ما باید در میدان جنگ نرم حضور داشته باشیم و با برپایی فعالیت‌های فرهنگی گسترده جوانان را بیش از پیش در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: طراحی بازی، تدوین قالب‌های تربیتی و برنامه سازی تربیتی از دیگر برنامه‌های است که در این کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به رویداد فرهنگی و هنری هزار مشعل اشاره و تصریح کرد: در میدان جنگ تمدنی نیازمندیم که مشعل‌های فراوان در همه مناطق داشته باشیم، و کارگاه آموزشی و تربیتی یک روزه مضمار در راستای این رویداد در استان اجرا شده است.
رحیم شوقی شهردار رشت هم در این کارگاه آموزشی گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه دین اسلام و نظام دارند و ما باید طرح‌های گسترده تری در مقابله با این ترفنده‌های دشمنان تدوین و اجرایی کنیم. 
وی با تاکید براینکه از ظرفیت‌های مساجد بهره گرفته شود افزود: کانون‌های مساجد امروز خط مقدم مقابله با این توطئه های دشمنان در فضای مجازی هستند. 
محمد حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوان پسند در مساجد برگزار شود، گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های مسجد محور و تربیتی زمینه‌ی حضور مردم و جوانان را در مساجد افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • آنتن شبکه تهران از امشب انتخاباتی می‌شود
  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)