Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مسئول صنایع تبدیلی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت گفت: نخستین واحد صنعتی فرآوری شیرین بیان با مجوز جهاد کشاورزی با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال در مرودشت به بهره برداری رسید.

سیده فاطمه زارع با بیان اینکه این واحد صنعتی در زمینه بسته بندی قلمه و تهیه پودر شیرین بیان فعالیت می‌کند، افزود: محصول فرآوری شده به صورت غیر مستقیم به کشورهای فرانسه، ایتالیا، سوئد، سوئیس و هند صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، او افزود: در این واحد صنعتی، برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

زارع با بیان اینکه این واحد صنعتی به عنوان تنها واحد فرآوری شیرین بیان است که با مجوز جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیده است، به موانعی که برای برداشت این محصول وجود دارد اشاره وعنوان کرد: محصول خام شیرین بیان عمدتا از کشورهای آذربایجان، ارمنستان و از شهرستان‌های، اقلید، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، اهواز و اردبیل تامین می‌شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه حدود ده هکتار شیرین بیان در شهرستان وجود دارد  اظهار کرد: کشت دیم این گیاه دارویی برای جلوگیری از  واردات شیرین بیان از کشورهای آسیای میانه و خروج ارز از کشور توصیه می‌شود.

زارع، تولید داروهای گیاهی، تهیه شکلات و  قرص شیرین بیان و طعم دار کردن آب معدنی و... را از موارد مصرف شیرین بیان برشمرد.

او گفت: مدت زمان، کاشت، داشت و برداشت گیاه دارویی شیرین‌بیان، سه ساله است و بوسیله بذر و قلمه تکثیر می‌شود.

مسئول صنایع تبدیلی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت یادآور شد: این شهرستان قطب صنایع کشاورزی در استان فارس است و بیش از ۱۰۴ واحد صنعتی در زمینه تولید رب گوجه، شوری، ترشی،  صنایع بسته بندی مواد لبنی و ... فعال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها صنايع تبديلي مرودشت شیرین بیان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود