Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حمل و نقل دریایی را صنعتی پویا و تحولات جهانی در این صنعت را بسیار گسترده، سریع و غیرقابل پیش‌بینی توصیف و به‌روزرسانی دانش در این حوزه را لازم و اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در مراسم قدردانی از اساتید مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، با اشاره به ظرفیت رو به توسعه آموزشی در این انجمن، خاطر نشان کرد: با افزایش ظرفیت آموزش دریانوردی در مراکز بخش خصوصی، پشتوانه بسیار خوبی برای نسل‌های آتی علاقه‌مند به مشاغل دریایی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، اقدمات بسیار مثبت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در حوزه آموزش را قابل تقدیر دانست و گفت: روند رو به ارتقای آموزش در این مرکز به عنوان قدیمی‌ترین انجمن صنفی صنعت دریایی، مورد حمایت کلی سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

ضرورت آمادگی بنادر برای پذیرش کشتی های سایز بزرگ

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به توسعه غافلگیر کننده ظرفیت و فعالیت در شرکت‌های کشتیرانی کانتینری، برمبنای اقتصاد مقیاس، تاکید کرد: بالارفتن سایز کشتی‌ها، یعنی محدود شدن بنادر برای پذیرش انواع کشتی‌ها و شکل‌گیری یک رقابت جدید.

راستاد افزود: از طرفی اقتصاد مقیاس یعنی پایین آمدن کرایه حمل کالا که این رویکرد چالش جدی برای شرکت‌های کوچک‌تر کشتیرانی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره اقدمات این سازمان در خصوص تحولات صورت گرفته در افزایش سایز کشتی‌های کانتینری، اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه‌ای در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور، امکان پهلو‌گیری و پذیرش کشتی‌های تا سایز ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU فراهم شده است.

ادامه تحصیل در رشته‌های دریایی و بندری تا مقطع دکترا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین در این مراسم مسعود پل‌مه؛ دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، اظهار داشت: آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در راستای ارتقای سطح علمی ذینفعان صنعت دریا و خدمات بندری از سال ۱۳۸۶ با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات آموزشی این مرکز در تهران و سایر استان‌ها و بنادر شمالی ارائه می‌شود، افزود: در پی امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای استان تهران، دوره های فنی و عملیاتی جدیدی در زمینه دریائی و بندری، در این مرکز مهیا شده است که منجر به دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد دریائی وبندری توسط انجمن شد.

پل‌مه خاطرنشان کرد: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به منظور ارتقای سطح علمی جامعه دریائی وبندری، طی انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی ، رشته‌های تخصصی دریائی و بندری را در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا برای متقاضیان آماده کرده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: این مرکز آموزشی در جهت ارتقای سطح خدمات آموزشی خود در سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت (ایزو) شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته صنعت دریانوردی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» ضمن اشاره به دستور کار قرار گرفتن ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا، از افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به ۱۴ نفر در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» گفت: یکی از افتخارات بزرگ نظام ج. ا ایران و دولت سیزدهم این است که تحت منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری سیاست توجه به آفریقا را در کانون توجه سیاست‌های خارجی کشور به‌ویژه در حوزه تجاری قرار داده است.

وی با خطاب قرار دادن رئیس جمهور، افزود: موفقیت‌های اولین اجلاس ایران و کشورهای غرب آفریقا در سال گذشته منجر به توافقات خوب در تجارت بین‌المللی شد؛ آن موفقیت انگیزه‌ای شد تا شما دستور بفرمایید اجلاس ایران و قاره آفریقا ادامه پیدا کند. مفتخر هستم که اعلام کنم ابتکار شما منجر به بزرگترین رویداد همکاری‌های اقتصادی ایران و قاره آفریقا شده است.

به گفته معاون وزیر، در این اجلاس، ج. ا ایران میزبان بیش از 30 کشور آفریقایی است و وزرات صمت به عنوان سیاست‌گذار و سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی برگزاری این اجلاس در تعامل نزدیک با وزارت امور خارجه کشور، سفرای محترم کشورهای آفریقایی در ایران و نمایندگان ایران در قاره آفریقا، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای برگزاری هدفمند این اجلاس انجام داده است. همانگونه که مستحضرید این رویداد همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است.

ضیغمی با بیان اینکه آشنایی با بخشی از توانمندی‌های صادراتی ایران در دستور این اجلاس است، افزود: دستگاه‌های تخصصی، اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی طی جلسات مکرر و نشست‌های تخصصی نسبت به ارتباط تجاری و اقتصادی با همتایان خود تبادل نظر خواهند کرد و سعی کردیم در این اجلاس در قالب 12 کمیته تخصصی نسبت به همکاری‌های مشترک تبادل نظر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم افزیش سطح روابط اقتصادی ایران با قاره آفریقا، گفت: اقتصاد ایران و بسیاری از کشورهای آفریقایی مکمل یکدیگر هستند و به راحتی می‌توان از مسیر تجارت آزاد دوطرفه نسبت به جهش در مناسبات تجاری اقدام کرد. در همین راستا سازمان توسعه تجارت در نظر دارد با همراهی و همفکری معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه تعداد رایزنان بازرگانی را در سال جاری در قاره آفریقا از 3 نفر به 14 نفر افزایش دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن برشمردن موانع توسعه اقتصادی ایران با کشورهای آفریقایی، گفت: شناخت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طرفین محدود است؛ امیدواریم از مسیر این اجلاس و نمایشگاه ایران اکسپو 2024 و نشست‌های فراوانی که برنامه‌ریزی کردیم این نقیصه را برطرف کنیم. همچنین حل این مسائل زیرساختی که به آنها اشاره می‌کنم، از جمله ضرورت راه‌اندازی خط منظم هوایی به ویژه به غرب و جنوب آفریقا، ( توافقنامه‌ای در این زمینه امضا شد اما اجرایی نشده است) و ضرورت راه‌اندازی خط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا الزامی است. وی ادامه داد: همانگونه که می‌دانید ما به شرق و شمال آفریقا خط منظم کشتیرانی راه‌اندازی کردیم و با دستور رئیس جمهوری در سفر به الجزایر موضوع کشتیرانی به غرب آفریقا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی زیرساخت‌ها در تبادلات مالی و بانکی است که ابتکارات خوبی را در این اجلاس با همتایان آفریقایی خود به اشتراک خواهیم گذاشت و امیدواریم این سه موضوع اصلی در اجلاس بعدی حل و فصل شوند.

ضیغمی در پایان پیشنهاد داد با توجه به دستاوردها و توافقات این اجلاس، همزمان با ایران در دبیرخانه اتحادیه آفریقا نیز ساز و کاری برای حفظ، توسعه و این ارتباطات شکل بگیرد. امروز ضمن رونمایی از تندیس و لوح یادبود دبیرخانه دائمی ایران و آفریقا در این زمینه با مقامات آفریقایی مذاکراتی خواهیم کرد؛ امیدواریم این اجلاس نقطه عطف جهش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران با کشورهای قاره بزرگ آفریقا باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان