Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:27:09 GMT

انجمن اوتیسم بیجار صاحب خانه شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۸۲۸۹

انجمن اوتیسم بیجار صاحب خانه شد

فهیمه میرازیی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۵ کودک اوتیسمی در شهرستان بیجار شناسایی شده و دارای پرونده هستند که تعداد واقعی این بیماران بیش از این تعداد است، فضا و مکانی مناسبی برای توان‌یابی و سایر آموزش های یادگیری نداشتند و بدون هیچ آموزشی در حال رشد بودند.

وی افزود: با همیاری معتدمین و خیرین بیجاری با این انجمن، ساختمان معروف به امامیه که توسط اولین امام جمعه بیجار وقف تعلیم و تربیت و بهداشت مردم بیجار شده بود، توسط فرزند ایشان، حجت الاسلام سید ذبیح الله امامی به مدت پنج سال رایگان در اختیار انجمن اوتیسم برای آموزش و توانبخشی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل انجمن اوتیسم شهرستان بیجار با اشاره به اینکه ساختمان امامیه بیش از یک دهه بلااستفاده مانده بود یادآور شد: ساختمان امامیه از ابتدا بیش از نیم قرن با عنوان مدرسه علمیه شهرستان بیجار فعالیت داشت که استاتید بنام و برجسته ایی را تحویل جامعه دینی کشور داد و پس از آن با توجه به وقف نامه آن، در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت و با اولین درمانگاه به مردم این دیار خدمت های فراوانی داشت.

او تاکید کرد: ساختمان امامیه از نظر قدمت بنا نیاز به تعمیر و بازسازی کلی دارد که امیدواریم با وجود خییرین همیشه خوش نیت، مشکلات پیش روی برداشته شود.

میرزایی اضافه کرد: حجت الاسلام امامیه در کنار همیاری ساختمان، بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دیگر نیز برای تعمیرات سیستم گرمایش و تعویض در و پنجره ها و تهیه لوازم کمک آموزشی به این انجمن کمک و دیگر خیرین نیز حدود ۲۰۰ میلیون ریال، کودکان اوتسیم بیجار را همیاری کردند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان اوتیسم در کنار همه نیازهای درمانی و هزینه های زندگی، باید توسط جامعه پذیرش شوند گفت: فرهنگ برخورد با کودکان و بزرگسالان اوتیسیم باید در جامعه نشر یابد تا این قشر نیز بتوانند به زندگی عادی برگردند.

 مدیرعامل انجمن اوتیسم شهرستان بیجار با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ کودک تحت نظر انجمن اوتیسم بیجار قرار دارند و دارای پرونده و مشخصات کامل هستند تاکید کرد: بیش از پنج کودک دیگر نیز در منزل نگهداری می شوند که بنا به دلایلی تمایلی به تشکیل پرونده و حضور در انجمن ندارد و متاسفانه در هر روستایی نیز کودکانی که از این بیماری رنج ببرند وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه خانواده ایی که دارای فرزندان اوتیسم هستند در گذشته باید برای انجام هر نوع درمان و ورزشی به شهرهای همجوار مسافرت می کردند افزود: مسافرت به شهرهای همجوار به صورت مرتب و دوره ایی در توان مالی و حوصله بسیاری از والدین نیست اما تست غربالگری اوتیسم در بیجار شروع به فعالیت کرده است و در حال حاضر نیز کودکان اوتیسمی ۱۴ سال به بالا، استعداد یابی و توانبخش شده برای اشتغال و کارورزی به مراکز آموزشی معرفی می شوند.

میرازیی با بیان اینکه یارانه و کمک دولتی هر یک بیماری اوتیسمی حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و به مراکز توانبخشی اهدا خواهد شد اضافه کرد: این بیماری در دسته بیماری های خاص قرار می گیرد و که هزینه های درمانی و حرکتی به ازای هر نیم ساعت ۵۰۰ هزار ریال و برای هر یک جلسه کار درمانی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

وی افزود: در انجمن اوتیسم و این مرکز فعالیت های هنری، ورزشی و فرهنگی در کنار درمان به فرزندان اوتیسم ارائه می‌شود که تامین هزینه های مربی نیاز به حمایت مالی دارد.

مدیرعامل انجمن اوتیسم شهرستان بیجار با اشاره به اینکه تامین یک منبع مالی ثابت و قابل اطمینان یکی از چالش ها پیش روی انجمن است اظهار داشت: با فعالیت های انجمن در فضای مجازی، برخی از خانواده هایی که دارای فرزند اوتیسمی هستند و در خارج از کشور زندگی می کنند، در برخی از موارد اورژانسی کمک هایی به این مجموعه داشته اند.

وی یادآور شد: یکی از خیرین در حاشیه شهر بیجار یک خانه باغ به انجمن اوتیسم بیجار اهدا کرده است که با نام گذاری بوستان سبز برای این فرزندان، در افزایش روحیه و نشاط به این بیماران کمک بسزایی داشته است.

میرزایی با تاکید بر اینکه دانشمندان بزرگی در جهان زندگی می کنند که اوتیسمی بوده اند و به زندگی عادی برگشته اند گفت: این بیماری همچنان از نظر علمی قابل پیشگیری نیست و نوع درگیری این بیماری با فرد می تواند متخلف باشد.

وی افزود: در برخی از موارد مشاهده شده است کودکان مبتلا به اوتیسم، به علت نوع بیماری، بدون آموزش سواد آموزی می توانند کلمات و جمله های کوتاه را خوانده و برای مخاطب بیان کنند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم شهرستان بیجار با ابراز اینکه هدف اصلی انجمن اوتیسم فعالیت های علمی، آموزشی و پرورشی در زمینه توانجویان طیف اوتیسم است یادآور شد: حرفه آموزی، استعداد یابی و حمایت از مراکز حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی می تواند زمینه جامعه پذیری و استقلال شغلی را برای جوانان اوتیسمی مهیا کند.

به گزارش ایرنا، طیف اوتیسم، اختلالی نورولوژیک است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند، این اختلال باعث مشکلاتی چون رفتارهای تکراری و کلیشه ای، نقص در مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیر کلامی و رفتارهای اجتماعی می شود و در حال حاظر آمار شیوع اوتیسم یک نفر در هر ۵۹ تولد است که مهمترین علت های آن را در نقایص ژنتیک و زیست محیطی شناسایی کرده‌اند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها انجمن اتیسم ایران کردستان بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن اتیسم ایران کردستان بیجار انجمن اتیسم ایران کردستان بیجار اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم

داشتن زایمان لاکچری در تاریخی رند و خاص از سال ۸۸ در کشور رواج یافت و برخی از والدین بدون آگاهی از عوارض خطرناک اصرار به انجام این کار دارند. 

تولد نوزادان نارس، ابتلا نوزادان مشکلات ریوی و عفونت‌های تنفسی و افزایش آمار ابتلا به اوتیسم از جمله عوارض خطرناکی است که زایمان‌های لاکچری برای نوزادان به همراه خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت