Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در کنار انتظاراتی که از خودروسازان دارد، از شرایط تامین نهاده های تولید از جمله ورق های فلزی، فولاد، آلومینیوم و مس به قیمت های روز و جهانی توسط قطعه سازان و خودروسازان و عدم قیمت گذاری دستوری در زنجیره تامین خودرو نیز مطلع است؛ به همین جهت قرار است در جلساتی که برگزار خواهد شد، به این موضوعات و نحوه قیمت گذاری خودرو، رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین؛ یوسف داودی، با بیان این‌که هرگونه تغییر افزایش قیمت خودرو باید در گرو افزایش قابل قبول سطح ایمنی راننده و سرنشینان و آپشن های محصولات تولیدی خودروسازان باشد، افزود: تنها در این صورت است که می توان این افزایش قیمت را توجیه کرد. بر اساس گزارش های دریافتی از خودروسازان، در محصولات جدید ایران خودرو شاهد کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و به روزآوری محصولات به ویژه خودروهای جدید هستیم.
وی عنوان کرد: در آخرین جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با حضور نمایندگان وزارت صمت، شورای رقابت و ایران خودرو برگزار شد، مقرر شد تا خودروسازان قیمت تمام شده محصولات خود را بر اساس ریز قطعات خودرو و هزینه های دستمزد، انرژی، نیروی انسانی و... را در جلسه آتی به کمیسیون اعلام کنند تا میزان سود و زیان و قیمت نهایی خودرو، بررسی شود.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این‌که نظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این است که تولید داخل منجر به افزایش اشتغال می شود و از این رو، رویکرد حمایتی از خودروسازان داخلی دارد، بیان کرد: به ویژه تولید داخلی که قابلیت صادرات و رقابت با خودروسازان خارجی را داشته باشد، همواره مورد حمایت کمیسیون صنایع و معادن و نمایندگان مجلس بوده است.
وی در ادامه با بیان این‌که از سوی دیگر مردم باید در قبال پولی که برای خرید خودرو پرداخت می کنند، رفاه و ایمنی بیشتری را تجربه کنند، خاطرنشان کرد: محصولات جدید ایران خودرو و به خصوص خودروی تارا که دارای استانداردهای جهانی است و توانسته انتظارات مشتریان را برآورده کند. سعی کمیسیون نیز بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید بر تولید، پشتیابی و مانع زدایی ها داشتند، کمک به خودروسازان داخلی است تا بتوانند مشکلاتی که بر سر راه تولید و اشتغال قرار دارد را از میان بردارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران خودرو توانسته با افزایش تولیدات خود، به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کند، اظهار کرد: بخش اعظم اشغالزایی غیر مستقیم، مربوط به شبکه قطعه سازان است؛ به همین جهت، مجلس و نمایندگان آن، همواره از تولیداتی که به این شکل در کشور موجب ایجاد اشتغال می شود، حمایت می کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قطعه سازی قیمت گذاری خودرو صنعت خودرو انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجلس شورای اسلامی ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷

فرارو- تارا اتوماتیک تیپ V۴ امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و نسبت به دیروز افت قیمت ۳۰ میلیونی را تجربه می‌کند.

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مثل تارا اتوماتیک تیپ V۴ نسبت به دیروز ۳۰ میلیون ارزان شده و این یکی یک میلیارد و ۴۰ میلیون به‌فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، ۲۰۷ دنده‌ای، ۲۰۷ با موتور TU۳ و تارا اتوماتیک V۲ با کاهش قیمت ۱۰ میلیونی روانه بازار شدند و پنج میلیون از قیمت پژو پارس کم شده است. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

چهارم اردیبهشت 1403

پنجم اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

980 میلیون تومان

980 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

680 میلیون تومان

675 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

695 میلیون تومان

685 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

820 میلیون تومان

810 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 70 میلیون

یک میلیارد و 40 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

710 میلیون تومان

710 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

820 میلیون تومان

820 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

یک میلیارد تومان

990 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 260 میلیون تومان

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

675 میلیون تومان

665 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان