Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، همزمان با کاهش تنش با روسیه، هزاران نفر از نیرو‌های ناتو همراه با چندین کشتی جنگی و ده‌ها جنگنده در تمریناتی نظامی که از اقیانوس اطلس تا منطقه دریای سیاه گسترش یافته است، شرکت می‌کنند.

هدف این تمرینات نظامی که «مدافع ثابت قدم ۲۱» نام دارد، شبیه سازی پاسخ نظامی ۳۰ کشور در برابر حمله به هر یک از اعضای ناتوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در سال‌های اخیر، آمریکا و متحدانش نیرو‌ها و تجهیزات خود را در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان مستقر کرده اند تا به همسایگان روسیه اطمینان دهند که در صورت حمله، متحدان آن‌ها برای نجات شان اقدام خواهند کرد.

متخصصان برجسته ناتو اصرار دارند که تمرینات نظامی با حضور ۹ هزار سرباز از ۲۰ کشور برای نشان دادن قدرت نظامی خود صرفا به روسیه نیست، بلکه آن‌ها بر سراسر منطقه دریای سیاه تمرکز دارند، جایی که روسیه متهم به مسدود کردن ناوبری آزاد کشتی‌ها است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، می‌گوید این تمرینات برای هر دشمنی پیام مهمی دارد: «ناتو همیشه آماده است.»

او در ادامه افزود: «ناتو برای دفاع از همه متحدان خود در آنجا حضور دارد و این تمرین نشان دهنده توانایی ما در انتقال تعداد زیادی نیرو و تجهیزات از سراسر اقیانوس اطلس و اروپا به این منطقه است.»

در این رزمایش، ناو هواپیما بر «ملکه الیزابت اچ‌ام‌اس» حضور دارد. این اولین اعزام عملیاتی این ناو بوده و ۱۸ جت اف-۳۵ را حمل می‌کند.

این ناو هواپیمابر که با جت‌های پیشرفته آمریکایی تجهیز شده و کشتی‌های جنگی سایر کشور‌های ناتو در کنار آن قرار دارند، به عنوان نماد وحدت اعضای این پیمان است.

استولتنبرگ همچنین بیان کرد: «ما آماده مذاکره با روسیه هستیم، زیرا فکر می‌کنیم گفتگو بسیار مهم است، به خصوص وقتی شرایط دشوار و تنش زا است.»

او در انتها گفت: «چالش اصلی این است که روسیه به دعوت ما برای برگزاری جلسه شورای ناتو و روسیه پاسخ مثبت نداده است.»

چندی پیش، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا و متحدانش در ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اوکراین و دریای سیاه افزایش داده و به نیرو‌های مسلح کی‌یف کمک مالی و تسلیحاتی می‌کنند. سرمایه گذاری در ارتش اوکراین برای صلح احتمالی در دونباس خوب نیست.

ماه گذشته، هنگامی که روسیه و اوکراین نیرو‌های نظامی و تجهیزات خود را در شبه جزیره کریمه و مرز مشترک خود مستقر کردند، گمانه‌زنی‌ها درباره تشدید درگیری‌ها بار دیگر افزایش یافت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریای سیاه ینس استولتنبرگ سازمان ناتو نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات نظامی مغرب و ناتو

وزیر دفاع مغرب با رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» درباره تقویت روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف لودبی» وزیر دفاع مغرب در محل کار خود با دریادار «راب پاور» رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی «نانو» درباره تقویت همکاری دوجانبه در منطقه مدیترانه گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع مغرب، این دیدار در چارچوب تلاش ناتو برای تقویت همکاری با کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در رباط صورت گرفت و طی آن وضعیت امنیت منطقه و فرصت‌های همکاری با ناتو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی مغرب، در این دیدار دو طرف درباره ابعاد مختلف همکاری ناتو و مغرب در خصوص آموزش و ارتقای توانمندی‌ها با هدف تامین امنیت در منطقه مدیترانه گفت وگو کردند.

تجهیز مغرب به جنگ افزارهای آمریکایی

در بیانیه وزارت دفاع مغرب آمده‌ است: رئیس کمیته نظامی ناتو، مغرب را یک بازیگر مهم در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مقابله با چالش‌های آن  دانست و ابراز امیدواری کرد که اجرای راهبردهای اصلاحی پادشاهی مغرب سبب استقرار صلح و ثبات میان کشورهای ساحلی دریای مدیترانه شود.

در پایان این دیدار دو طرف بر اراده مشترک مغرب و ناتو برای تقویت همکاری‌های دو جانبه در آینده  تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند