Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به دستگیری عاملان تبلیغ تقلب امتحانات نهایی در فضای مجازی، از کلیه دانش آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ رامین پاشایی دراین‌باره گفت: برابر رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی اعضای دو باند تبلیغ تقلب و دسیسه در امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان که در پیام رسان تلگرام و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام تبلیغات می‌کردند مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از کسب مجوز قضائی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات ذی صلاح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اعضای این دو باند در مواجهه با ادله و سایر شواهد به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و اذعان داشتند در بسیاری از موارد پس از دریافت وجه و بیعانه از داوطلبان در ازای شرکت در امتحانات نهایی آنان هیچ گونه خدماتی به آن‌ها ارائه ننموده و با این ترفند از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کردند.

اعلام اسامی دانش آموزان و دانشجویان متخلف به وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم

سرهنگ پاشایی افزود: هم اکنون با راه اندازی کارگروه‌های ویژه در پلیس فتا تهران بزرگ، استان‌ها و سایر شهرستان‌های کشور بیش از ۱۰۰ پایگاه عملیاتی نظارت و برخورد قانونی، این نوع تخلف و جرایم را رصد می‌کند. همچنین در این راستا با همکاری ویژه با دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم رسیدگی با این گونه تخلفات در جریان بوده و در صورت رویت موارد مشابه و مجرمانه در خصوص دسیسه و تقلب در جریان امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه در هنگام کشف موارد مجرمانه در این حوزه، صورت اسامی دانش آموزان و دانشجویان متخلف نیز به نهاد‌های اجرایی دو وزارت خانه یاد شده به جهت اعمال برخورد‌های لازم و قانونی اعلام خواهد شد از کلیه دانش آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: خانواده‌ها می‌بایست با توجه به اینکه ارتکاب این اعمال مجرمانه و متخلفانه بعضا از سوی فرزندان آن‌ها به صورت مخفیانه صورت می‌گیرد ضمن راهنمایی فرزندان نظارت مستمر و دائمی را بر نحوه فعالیت‌های تحصیلی و امتحانات آنان داشته باشند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، این مقام مسئول به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به جهت برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان به پلیس فتا منعکس نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تقلب دانش آموز مجوز قضائی دریافت وجه دانش آموزان و دانشجویان امتحانات نهایی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مدیر دبستان امیرکبیر گفت: دانش آموزان با کسب قبولی در مرحله اول به مرحله نیمه نهایی این مسابقات کشوری راه یافتند.

نسرین غبیشاوی گفت: در این دوره از مسابقات سه کلاس پایه ششم شرکت کرده بودند و کلاس ششم میعاد یک با هدایت سیده ملیحه شریعتی توانست با موفقیت در مرحله اول کشور به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

وی افزود: آزمون مرحله نیمه نهایی این لیگ علمی بیست اردیبهشت در کشور برگزار می‌شود.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در دوره چهاردهم به مرحله نیمه نهایی و در دوره شانزدهم لیگ علمی بین المللی پایا به مرحله نیمه نهایی و نهایی راه پیدا کرده بودند.

وی افزود: امسال نزدیک به ده هزار دانش آموز در این مسابقه علمی با هم رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!