Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رشد ۶ برابری اعتبار ورزشی، توسعه  ۵۰ درصدی زیر ساخت و فضاهای ورزشی که حاصل آن رشد ۴۰ سانتی متری سرانه فضای در این خطه شمالشرق کشور بود  و تخصیص ۳۰ درصد از اعتبار سرانه ورزشی به بانوان در هشت سال اخیر در دولت موسوم به  تدبیر و امید باعث شد تا جان تازه ای به کالبد ورزش بانوان در این خطه از شمال کشور به عنوان نیمی از جمعیت  دمیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس آمار رونق ورزش بانوان در استان خراسان شمالی در هشت سال اخیر نه تنها باعث افزایش ۵۰ درصدی آمار زنان ورزشکار که میزان مدال آوری آنها نیز بیش از ۶۰ درصد رشد کرد به گونه ای هم اکنون ۱۱ هزار نفر از ۲۵ ورزشکار ساماندهی شده استان را زنان تشکیل می دهند و از ۲۳۳ مدال رنگارنگی که ورزشکاران در رشته های مختلفی ورزشی  اعم از میادین ورزشی ملی، آسیایی، جهانی و بین المللی و حتی منطقه ای  در سال ۹۸ کسب کردند، حدود ۱۲۷ مدال  به به بانوان  اختصاص یابد.
اختصاص ۳۰ درصد اعتبار و سالن ورزشی به بانوان 
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی گفت : خیز ورزش این استان با توسعه همه جانبه زیرساخت های ورزشی در سال های اخیر تا حد زیادی مرهون توجه بودجه ای به این حوزه در دولت یازدهم و دوازدهم است، به طوری که با افزایش سرانه فضای ورزشی، موفقیت ها در میادین بین المللی و ملی برای ورزشکاران خراسان شمالی فراهم شد.
مصیب اکبرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دولت ۶۱ فضای ورزشی جدید به بهره برداری رسید به گونه ای که آمار این سالن ها و فضاهای ورزشی از ۱۳۶ فضای ورزشی در سال ۹۱ پیش از دولت تدبیر و امید، به ۱۹۷ فضای ورزشی رسید و سرانه فضای ورزشی نیز از ۳۶ سانتی متر قبل از دولت فعلی به حدود ۶۰ سانتی متر رسید.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه مساحت فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده این استان که تا سال ۹۱، حدود ۳۰۰ هزار متر مربع بود به ۴۳۱ هزار متر مربع  در سال ۹۹ رسید که حدود یک سوم به فضای ورزشی استان خراسان شمالی در این مدت افزوده شد  و به موازت افزایش ساخت و سازهای ورزشی، بخشی از این فضاها نیز برای ورزش در اختیار بانوان قرار داده شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این که حدود ۳۰ درصد از اعتبار و سرانه ورزشی در استان برای توسعه ورزش بانوان هزینه می شود، در همین سطح نیز سالن های ورزشی برای پرداختن به امر ورزش در اختیار این قشر قرار می گیرد و نتیجه این توجه رشد آمار ورزشکاران و حتی کسب مدال آنها در میادین ورزشی داخلی و خارج از استانی است.
اکبرزاده اظهارداشت: با توجه به نقش بانوان در خانواده باید به ورزش این قشر به خصوص در حوزه فضاهای ورزشی توجه بیشتری انجام شود و در دولت یازدهم و دوازدهم گام اساسی برای توسعه ورزش بانوان برداشته شد و امیدواریم که این روند در دولتهای آینده نیز پیگیری شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی ساخت فضای ورزشی اختصاصی برای بانوان را از برنامه های مهم اداره کل متبوعش اعلام کرد و تصریح کرد: قدم اول برای این کار با تهیه طرح های مطالعاتی برای ساخت سالن های ورزشی اختصاص برای بانوان در سه شهرستان بزرگ استان برداشته شد و پیشنهادهایی نیز به استان و وزارت ورزش و جوانان برای اختصاص اعتبار برای ساخت این پروژه ها داده شد.

رونق ورزش بانوان 
بتول پاکروح مربی و داور بین المللی کوراش در استان خراسان شمالی می گوید: در هشت سال گذشته حمایت از ورزش بانوان نسبت به دولت های گذشته از رشد خوبی چه در حوزه اعتباری و چه سرانه فضای ورزشی برخوردار شد و نتیجه این توجه دولت ، شناسایی دختران با استعداد در حوزه ورزشی بود.
این مربی و داور بین المللی افزود: نمونه این توجه به ورزش بانوان را می توان در حوزه کوراش به خوبی لمس کرد به گونه ای که این قشر موفق شدند تا در مسابقات ملی و آسیایی نیز راه پیدا کنند و نتیجه این حضور نیز کسب رتبه سوم مسابقات آسیایی کوراش ۲۰۱۷ از سوی بانوان این خطه شمال شرق کشور بود.
 

                                   

بتول پاکروح افزود: با پیگیری های مسوولان ورزشی دولت در استان سالن ویژه ای برای تمرینات کوراش بانوان اختصاص یافته است و  اگر  فضاهای ورزشی و امکانات برای بانوان نه تنها در کوراش بلکه سایر رشته ها مهیا شود، شاهد حضور بانوان زیادی در تیم ملی و افتخارآفرینی آنها برای کشور خواهیم بود.

رشد شاخص ورزش بانوان خراسان شمالی در سطح ملی 
رییس هیات تیراندازی باکمان خراسان شمالی گفت: در هشت سال گذشته توجه به ورزش بانوان چه از لحاظ اعتباری و فضاهای ورزشی از رشد بسیار خوبی نسبت به دولتهای گذشته برخوردار شد و توجه به ورزش این قشر باعث رشد شاخص های ورزش بانوان استان در سطح ملی شد.
حکمت شیردل اظهارداشت: به طور مثال در رشته تیراندازی با کمان  تا قبل از دولت یازدهم و دوازدهم، بانوان استان خراسان شمالی رتبه ۳۰  در بین ۳۱ استان کشور قرار داشتند، و توجه به ورزش بانوان به خصوص در حوزه شناسایی استعدادهای برتر باعث شد تا هم اکنون جایگاه هشتم کشور به بانوان این استان اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: ورزش تیراندازی با کمان در مقایسه با مردان ورزشکار این رشته ورزشی در استان نیز در سال های اخیر از جایگاه برتری در تیم ملی برخوردار شدند به طوری که هم اکنون از سه ورزشکار دعوت شده به تیم ملی تیراندازی با کمان از این استان دو نفرشان را بانوان تشکیل می دهند.
به گفته وی همچنین حدود ۵۰ درصد از ورزشکاران تیراندازی با کمان استان خراسان شمالی را نیز بانوان تشکیل می دهند و با وجود این که این رشته ورزشی یکی از پرهزینه ترین رشته ورزشی محسوب می شود، همچنان بانوان عنوان دار در این رشته محسوب می شوند و این جوشش ورزش بانوان مرهون توسعه زیرساخت و  حمایت از ورزش این قشر در سطح ملی و استانی در هشت سال گذشته بود.
  

                                   

وی افزود: اما در این آنچه که مهم است تداوم این حمایت ها است به گونه ای که دولت آینده نیز این روند مثبت در تعادل بخشی بین تعداد بانوان ورزشکار و آقایان ادامه دار باشد.

رشد ۶۰ درصدی مدال آوری بانوان خراسان شمالی 
مسول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز گفت: توجه به زیرساخت های ورزشی، تحرک ورزش بانوان را نیز در این استان در رقابت های برون و درون مرزی ایجاد کرد به گونه ای که مدال آوری بانوان در عرصه رقابت های ورزشی از ۷۰ مدال در سال ۹۲، به ۱۲۷ مدال رسید که این آمار رشد حدود ۶۰ درصدی در این حوزه را نشان می دهد.
فرانک سرایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن دعوت بانوان ورزشکار این استان به تیم های ملی نیز از پنج نفر در سال ۹۱ به ۲۵ نفر در سال ۹۸ رسید که رشد پنج برابر را شاهد بودیم و پیش بینی می شود که با شکست کرونا و از سرگیری رقابت های ورزشی در میادین داخلی و بین المللی آمار ورزشکاران بانوی استان نیز رشد خوبی داشته باشند.

                                   
وی یادآور شد: در این مدت آمار ورزشکاران سازمان یافته یا همان بیمه ای در حوزه بانوان نیز در هشت سال گذشته نسبت به دولت قبل حدود ۵۰ درصد افزایش یافت و از پنج هزار به ۱۱ هزار نفر رسید  و این نشان می دهد که توجه به زیرساخت ها، ورزش بانوان را نیز به تحرک واداشت که این رشد تاثیر به سزایی در سلامت این زنان به عنوان مادران آینده دارد.

تعادل بخشی بین بانوان ورزشکار و آقا
سرایی با بیان اینکه در این سال ها تعادل خوبی بین جمعیت ورزشکاران زن و مرد استان ایجاد شده است، تصریح کرد: هم اکنون ۳۹ درصد ورزشکاران استان در رشته های مختلف را بانوان تشکیل می دهند به گونه ای که تا سال ۹۲ پنج هزار و ۴۷۲ بانوی ورزشکار در استان ساماندهی و بیمه شده بودند و این رقم اکنون به ۱۱ هزار و ۳۵۰ نفر رسیده است.
این مسوول ورزش بانوان استان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم و افزایش میزان مشارکت بانوان استان در ورزش های قهرمانی، اظهار داشت: برخلاف سال ۹۲ که تنها ۸ ورزشکار زن استان در تیم ملی حضور داشتند هم اینک ۲۵ بانوی ورزشکار استان در رشته های دوچرخه سواری، اسکیت، تیراندازی و هنرهای رزمی به اردوی تیم ملی راه یافته‌اند.
سرایی توجه به ورزش بانوان در دولت یازدهم و دوازدهم را باعث افزایش رویکرد بانوان به ورزش و توسعه باشگاههای ورزشی اختصاصی دانست و افزود: هم اکنون ۴۹ باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان در استان فعال است که نسبت به دولت گذشته رشد ۲ برابری را نشان می دهد.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمالشرق کشور وجود دارد که ۶۰ درصد آن در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شده است.

برچسب‌ها بجنورد وزارت ورزش و جوانان خراسان شمالی حسن روحانی بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت ورزش و جوانان خراسان شمالی بجنورد وزارت ورزش و جوانان خراسان شمالی حسن روحانی بانوان اخبار کنکور دولت یازدهم و دوازدهم توجه به ورزش بانوان استان خراسان شمالی تیراندازی با کمان هشت سال گذشته خراسان شمالی بانوان ورزشکار تشکیل می دهند ورزش و جوانان فضاهای ورزشی گونه ای ورزشی اختصاص بانوان استان نسبت به دولت بین المللی فضای ورزشی سرانه فضای مدال آوری هم اکنون رشته ها ۶۰ درصد تیم ملی ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال

تین نیوز

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: میزان بارگیری راه آهن لرستان در فروردین ماه امسال به بیش از ۳۵ هزار تن رسید که ۳۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، رحمت رحمت نژاد افزود: میزان تن کیلومتر مبدا مقصد طی فروردین ماه سال جاری در اداره کل راه آهن لرستان به ۱۶ میلیون تن رسید که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.

رحمت نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا بارگیری شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان بارگیری ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن، رشد ۴۰ درصدی دارد.

به گفته وی در سال ۱۴۰۱ تعداد واگن ها ۵۵۱۸ عدد بود که در سال گذشته ۷۸۲۴ واگن شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی