Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز ۲۸ خردادماه، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. تکاپوهای انتخاباتی از مدت‌ها قبل آغاز شده و نهادهای مجری و ناظر انتخابات، احزاب، چهره‌های شاخص جریان‌های سیاسی و نامزدهای احتمالی کارزار انتخابات را پیش می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش آخرین رخدادها در خصوص انتخابات پیش رو طی شبانه‌روز گذشته را به صورت جمع‌بندی ارائه می‌کند. تازه‌ترین اخبار در مورد تحولات و رویدادهای مرتبط با برگزاری انتخابات و آخرین مواضع نهادهای مسئول در این امر، تشکل‌های سیاسی و نامزدهای احتمالی انتخابات را در این گزارش می‌خوانیم.

آخرین مواضع نهادها در ارتباط با انتخابات

*سخنگوی شورای نگهبان: به بی بی سی اعتماد نکنید

«عباسعلی کدخدایی» با اشاره به انتشار خبری در بی بی سی مبنی بر اینکه او به آیت الله صادق آملی لاریجانی درباره رد صلاحیت‌ها تذکر داده است، اظهار داشت: هیچ گاه نباید به بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی اعتماد کرد.

کدخدایی در توییتر نوشت: بی بی سی همچنان دست از دروغ پردازی بر نمی دارد، آن هم دروغ شاخ دار و البته مثل همیشه دنبال ماهیگیری از آب گل آلود است. وقتی با سوء استفاده از دو واژه تذکر و متذکر شدن، آن را دستمایه اخبار کذب قرار می دهد خود دلیلی است بر اینکه هیچ گاه نباید به این بنگاه دروغ پراکنی اعتماد کرد.

*سخنگوی ستاد انتخابات کشور : انتظار داریم با حضور رای اولی‌ها انتخابات جذاب شود

«سیداسماعیل موسوی» اظهار داشت: در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار رای اولی داریم. انتظار داریم با حضور و مشارکت جدی رای اولی‌ها انتخابات ۱۴۰۰ جذاب شود به ویژه که جوانان نخستین بار می‌خواهند رای بدهند و شوق و ذوق دارند.

آخرین اخبار از جناح اصولگرا

*سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: اسامی منتخبان مجمع عمومی شورای ائتلاف شهر تهران اعلام شد

«امیر ابراهیم رسولی» سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نتایج انتخابات الکترونیکی مجمع عمومی شورای ائتلاف را اعلام کرد.

وی ضمن ارائه لیست اسامی منتخبان مجمع عمومی جهت معرفی به هیات انتخاب برای لیست ۲۱ نفره گفت: در جلسه فوق العاده شورا در روز پنجشنبه با اشاره به اینکه دست هیات انتخاب برای لیست ۲۱ نفره باز باشد ۸۴ نفر ابتدایی که بیشترین رای مجمع عمومی راکسب کرده اند معرفی شدند.

در این لیست نام افرادی همچون مهدی چمران، مهدی اقراریان، وحید ایمانی، محمد آخوندی، سید محمد  آقامیری،  مهدی  پیرهادی،  خسرو  دانشجو،  پرویز  سروری، مرتضی  طلایی، ابوالفضل  قناعتی، حبیب کاشانی و سوده نجفی به چشم می‌خورد.

*رئیس شورای ائتلاف استان تهران: تلاش می کنیم که لیست شورای ائتلاف در این هفته مشخص شود

«مهدی چمران»  با اشاره به انتخاب اولیه ۸۴ نفر از سوی مجمع عمومی این شورا برای حضور در لیست نهایی شورای ائتلاف برای شورای شهر تهران گفت: تلاش داریم تا لیست نهایی شورای ائتلاف در تهران را تا پایان هفته جمع بندی و نهایی کنیم.

* بیانیه جهادگران ایران اسلامی درحمایت از فرایند برگزاری انتخابات

جهادگران ایران اسلامی در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه هیچ گونه فعالیت تشکیلاتی در قالب حزب یا جبهه ندارد اعلام کرد: این مجموعه ضمن حمایت از فرایند برگزاری انتخابات تمام سعی و تلاش خود را برای برگزاری پرشور انتخابات به کار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است: از انتخابات اعلام حمایت کرده و اعلام می کنیم برای برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر حضور میدانی و عینی خواهیم داشت.

در این بیانیه تاکید شده است: جهادگران ایران اسلامی متشکل از ائتلاف نیروهای ارزشی وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان برای ایجاد شور انتخاباتی و انجام وظیفه دینی و مدنی فعالیت جریانی خودجوش دارد.

*دبیرکل جمعیت ایران فردا: شورای نگهبان روند بررسی صلاحیت‌ها و دلایل رد برخی نامزدها را برای افکار عمومی تبیین کند

«سعید طلوعیان» فعال سیاسی اصولگرا  در خصوص نتایج بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، گفت: رصد مواضع و کنش‌های سیاسی جریان‌های سیاسی و سلایق متنوع سیاسی نشان می‌دهد که انتقادات به فهرست تائیدصلاحیت‌ها منحصر به یک سلیقه و تفکر سیاسی نیست و تقریبا شامل همه سلایق و جناح‌های سیاسی می‌شود.

او افزود: علاوه بر این موضوع که افکار عمومی مردم و فعالان سیاسی در رابطه با فهرست تائیدصلاحیت‌ها به شدت دچار ابهام است اقتضائات حکمرانی در عصر کنونی ایجاب می‌کند شورای نگهبان، نسبت به مساله اقناع افکار عمومی مردم و شهروندان اهتمام داشته و نسبت به ایجاد شفافیت در رابطه با نحوه عملکرد خود در باب بررسی صلاحیت‌ها اقدامات مقتضی را پیگیری کند.

*حمایت جامعه مدرسین از نتیجه بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای از اقدامات شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری و نتایج اعلام شده از سوی این نهاد، حمایت و قدردانی کرد.

آخرین اخبار از احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب

*سخنگوی جبهه اصلاحات ایران: «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» هیچ ارتباطی با «جبهه اصلاحات ایران» ندارد

«آذر منصوری» در خصوص اخبار منتشر شده درباره «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» و ارتباط این جبهه با جبهه اصلاحات ایران، اظهار کرد: جبهه اصلاحات ایران طی بیانیه‌ای که صادر کرد و جمع‌بندی مجمع عمومی اعلام کرد که به دلیل رد صلاحیت فله‌ای همه نامزدهای خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، نامزدی در این انتخابات ندارد، این موضع، موضع مشخص جبهه اصلاحات ایران است.  «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» هیچ ارتباطی با آقای خاتمی و «جبهه اصلاحات ایران» و احزاب اصلاح‌طلب ندارد و هدف از انتشار اخبار از سوی این جبهه، تشویش اذهان عمومی است.

وی افزود: ما با همه تلاشمان برای تحقق مشارکت حداکثری در این انتخابات آمدیم؛ طیف کاندیداهای ما هم به گونه‌ای بود که حداکثر انعطاف در مورد اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند، وجود داشت و ۹ نفر کاندیدایی که از ۱۴ باقی ماندند، ثبت نام کردند. طبیعی است که زمانی که یک جریان سیاسی در قالب یک جبهه سیاسی در انتخابات حضور پیدا می‌کند و به این جمع‌بندی می‌رسد و در نهایت با دست خالی مواجه می‌شود، عملاً امکانی برای مشارکت فعال آن در انتخابات باقی نمی‌ماند و وقتی که نامزدی نداشته باشد، نمی‌تواند نامزد قرض کند.

* دبیر کل حزب اراده ملت: در این دوره رفتار شورای نگهبان ابهام‌انگیز و سوال انگیزتر شده است

«احمد حکیمی‌پور» در مصاحبه‌ای، در خصوص عملکرد شورای نگهبان و لیست افراد تأیید صلاحیت شده،‌ اظهار کرد: این عملکرد شورای نگهبان، موضوع جدیدی نیست، ابهامات و سوالات زیادی وجود دارد که هیچ نهادی پاسخگوی این ابهامات نیست و پاسخ همواره در ابهام باقی می‌ماند. در این دوره رفتار شورای نگهبان ابهام‌انگیز و سوال انگیزتر شده است به حدی که صدای اعتراض و ناباوری به این اقدام از داخل شورای نگهبان نیز شنیده می‌شود.

حکیمی پور ادامه داد: رد صلاحیت کسی که ۱۲ سال رئیس مقننه بوده و سال‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی حضور داشته است و رئیس سازمان صدا و سیما با حکم رهبری بوده است، جای سؤال دارد. این موضوع نشان‌دهنده این است که باید رسیدگی صورت شود که شورای نگهبان با این از تصمیم‌گیری به انتخابات کمک می‌کند یا برعکس.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شورای نگهبان ستاد انتخابات کشور عباسعلی کدخدایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شورای نگهبان انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شورای نگهبان ستاد انتخابات کشور عباسعلی کدخدایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری جبهه اصلاحات ایران بررسی صلاحیت ها دوره انتخابات شورای ائتلاف شورای نگهبان اصلاح طلبان مجمع عمومی جبهه اصلاح جمع بندی بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم

تولید در هر کشوری از جمله مهم ترین ارکان اقتصاد محسوب می شود. در کشور ما نیز این بخش از اهمیت بنیادین برخوردار است. به همین دلیل شاهد هستیم که طی سال های اخیر همواره مقام معظم رهبری در نام سال ها بر لزوم تقویت تولید، حمایت از این بخش و رونق تولید تأکید کرده اند.

سال جاری نیز عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را گرفته است. در نامگذاری این سال، مقام معظم رهبری بر یکی از شاخص های مهم اقتصادی و سیاسی کشور یعنی مشارکت مردم تأکید کرده اند.

دولت در راستای حمایت از تولید و بسترسازی برای مشارکت مردم در اقتصاد، به ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به مجلس مبادرت کرده است. این لایحه مهم در انتظار بررسی و تصویب در مجلس است. به زعم کارشناسان، تصویب به موقع این لایحه می تواند بسترساز رونق تولید و از جذابیت افتادن سوداگری در کشور باشد.

واقعیت این است که در شرایط فعلی تولید حاشیه سود بالایی ندارد. در طرف مقابل، سوداگری و بخش های غیرمولد اقتصاد سودآوری بالایی دارند. در همین ارتباط، دولت پیشنهاد کاهش مالیات عملکرد تولید و اخذ مالیات از سرمایه و دارایی افراد را مطرح کرده است.

بسیاری از کارشناسان اذعان دارند که تصویب و اجرای لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در نهایت به نفع تولید و به ضرر بخش های غیرمولد اقتصاد کشور است.

 حسین محمودی اصل، کارشناس اقتصادی در خصوص پیشنهاد دولت مبنی بر کاهش مالیات بخش تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم تصریح کرد: دولت در یک اقدام صحیح به دنبال کاهش مالیات بخش تولید است. این اتفاق حتماً باید در راستای حمایت از تولید رخ دهد. در شرایطی که تحت تحریم قرار داریم و تولید با مشکلات عدیده ای روبروست، باید از طریق کاهش مالیات ها به کمک تولید بیاییم و برای این بخش جذابیت ایجاد کنیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: از شواهد کاملاً مشخص است که فعالیت های سوداگرانه و مخرب در حال حاضر سودآوری بیشتری دارند و به همین دلیل افراد ترجیح می دهند سرمایه هایشان را در این بخش ها به کار بیندازند. حمایت هایی مانند کاهش مالیات تولید که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مطرح شده است، می تواند وضعیت تولید را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: هر چقدر دولت به سمت کاهش مالیات بخش تولید و بخش های مولد گام بردارد و در مقابل به افزایش مالیات بخش های غیرمولد اقتصاد و حوزه های مخرب و سوداگری بپردازد، به نفع کشور است. از همین رو لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را مثبت می دانم. این لایحه می تواند مهم ترین لایحه دولت در جهت تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: پیشنهاد در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم نیز برای سرمایه های خرد مردمی را هم مثبت ارزیابی می کنم. این طور مشوق ها می تواند زمینه ساز حضور بیشتر مردم در اقتصاد کشور باشد.

محمودی اصل گفت: نیاز است مجلس هر چه سریع تر به بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بپردازد. به نحوی که کشور از مزیت های این لایحه همچون معافیت های مالیاتی هدفمند بخش تولید، صادرات و مناطق آزاد بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد