Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:46:10 GMT

برگزاری ۲ جشنواره ادبی دفاع مقدس در مازندران

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۱۹۲۰

برگزاری ۲ جشنواره ادبی دفاع مقدس در مازندران

ایسنا/مازندران مدیر ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از برگزاری یازدهمین دوره دو جشنواره ادبی شعر اشک انار و داستان کوتاه دفاع مقدس "یوسف" در استان خبر داد.

سیدمحمد صادقی سنگدهی از برگزاری یازدهمین دوره دو جشنواره ادبی شعر «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» در استان خبر داد و اظهار کرد: این دو جشنواره با موضوعات «شهدا»، «هشت سال دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، «شهدای مدافع امنیت»، «شهدای ترور و هسته‌ای و علمی» و «جنگ نرم» و «مقاومت ملل و بیداری اسلامی» برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی سنگدهی، توجه و استفاده از زبان و ادبیات محلی و ویژگی‌های بومی استان، پرداخت دستاوردها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌ها را از جمله ویژگی‌های آثار ارسالی برشمرد.

وی با بیان اینکه آثار شاعران و نویسندگان مازندرانی به دو زبان فارسی و محلی (تبری) با ترجمه پذیرش می‌شود، تصریح کرد: محدودیتی از نظر تعداد اثر وجود نداشته و آثار ارسالی باید در قالب WORD از یک تا ۵ صفحه A ۴ ارائه شود و قبلا در کتاب یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد.

این مسئول مهلت ارسال آثار را تا ۱۳ آبان ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق شماره ۰۹۳۵۲۳۰۷۱۵۸ در سروش و ایتا و یا آدرس الکترونیکی Sajed.mazandaran@gmail.com ارسال کنند.

صادقی سنگدهی با بیان اینکه مراسم اختتامیه دو جشنواره در صورت اعلام ستاد ملی کرونا در نهم دی برگزار می‌شود، اظهار کرد: از صاحبان ۲۲ اثر برگزیده دو جشنواره در استان تقدیر و آثار برگزیده برای رقابت در سطح ملی به تهران ارسال خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مدیر ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از چاپ آثار برگزیده و منتخب در قالب دو کتاب جشنواره شعر «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» خبر داد و گفت: کتاب جشنواره در روز اختتامیه به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره ادبي دفاع مقدس استانی فرهنگی و هنری دو جشنواره دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  همزمان با بزرگداشت روز معلم، آئین تجلیل از ۳۵شهید معلم و دانش آموز هنرستان فنی و حرفه‌ای رنجبر قائم شهر امروزبرگزار شد.

حجت الاسلام باباپور از وعاظ مازندران، شهدا و خانواده‌های بزرگوار آنها را معلمان معنوی و ارزشی جامعه دانستند که همواره به جامعه درس ایثار و فداکاری و صبر و بردباری و عزت و افتخار می‌آموزند.

او با اشاره به نقش آفرینی معلمان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: از بیش ۲۰۰هزار شهید جنگ تحمیلی ۳۶ هزار شهید از قشر نوجوان و جوان دانش آموز بودند که در راه دفاع از انقلاب و کیان اسلامی جانشان را تقدیم کردند.

حجت الاسلام باباپور با اشاره به پیشگامی استان مازندران در دفاع مقدس افزود: از ۱۰ هزار و ۷۰۰ شهید استان مازندران دو هزار شهید معلم و دانش آموز بودند.

او اضافه کرد: ۱۰ درصد شهدای استان مازندران نوجوان بودند که به سن تکلیف نرسیده بودند ولی به تکلیف عمل کردند و آنها معلمان واقعی جامعه ما هستند.

حجت الاسلام باباپور با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف شهید آیت الله استاد مطهری، شهدا را حافظان دین و مملکت دانست و گفت: برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و کیان اسلامی ۷۵۰ مادر شهید در کشور تک فرزند بودند و یک مادر ۹ شهید و دو مادر هشت شهید، یک مادر هفت شهید، شش مادر شش شهید، ۵۸ مادر پنج شهید و۱۲۰ مادر کشور چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

در این مراسم ضمن اجرای چند برنامه متنوع فرهنگی و هنری از مقام والای ۳۵ شهید هنرآموز و هنرجوی هنرستان فنی و حرفه‌ای مرحوم رنجبر قائم شهر تجلیل و تکریم شد.

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد