Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:47:48 GMT

برگزاری ۲ جشنواره ادبی دفاع مقدس در مازندران

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۱۹۲۸

برگزاری ۲ جشنواره ادبی دفاع مقدس در مازندران

صادقی سنگدهی از برگزاری یازدهمین دوره دو جشنواره ادبی شعر (اشک انار) و داستان کوتاه دفاع مقدس (یوسف) در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیدمحمد صادقی سنگدهی» امروز(۸خرداد) در جمع خبرنگاران از برگزاری یازدهمین دوره دو جشنواره ادبی شعر «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» در استان خبر داد و اظهار کرد: این دو جشنواره با موضوعات «شهدا»، «هشت سال دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، «شهدای مدافع امنیت»، «شهدای ترور و هسته‌ای و علمی» و «جنگ نرم» و «مقاومت ملل و بیداری اسلامی» برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، توجه و استفاده از زبان و ادبیات محلی و ویژگی‌های بومی استان، پرداخت دستاورد‌ها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌ها را از جمله ویژگی‌های آثار ارسالی برشمرد.

 

وی با بیان اینکه آثار شاعران و نویسندگان مازندرانی به دو زبان فارسی و محلی (تبری) با ترجمه پذیرش می‌شود، گفت: محدودیتی از نظر تعداد اثر وجود نداشته و آثار ارسالی باید در قالب WORD از یک تا ۵ صفحه A ۴ ارائه شود و قبلا در کتاب یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد.

 

این مسئول مهلت ارسال آثار را تا ۱۳ آبان ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق شماره ۰۹۳۵۲۳۰۷۱۵۸ در سروش و ایتا و یا آدرس الکترونیکی Sajed.mazandaran@gmail.com ارسال کنند.

 

صادقی سنگدهی با بیان اینکه مراسم اختتامیه دو جشنواره در صورت اعلام ستاد ملی کرونا در نهم دی برگزار می‌شود، گفت: از صاحبان ۲۲ اثر برگزیده دو جشنواره در استان تقدیر و آثار برگزیده برای رقابت در سطح ملی به تهران ارسال خواهد شد.

 

مدیر ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از چاپ آثار برگزیده و منتخب در قالب دو کتاب جشنواره شعر «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» خبر داد و گفت: کتاب جشنواره در روز اختتامیه به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف جشنواره اشک انار شهدای مدافع امنیت دو جشنواره دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی

ایسنا/خراسان رضوی جشنواره ملی «تیتر ۱۳» به‌عنوان نقطه عطفی در زمینه رونق نشریات دانشجویی از فردا به مدت سه روز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز می‌شود.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر ۱۳» است‌.

برای برگزاری این جشنواره در مرحله اول، فراخوانی منتشر شد و براساس آن دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شدند.

در اختتامیه جشنواره نیز که با حضور مسؤولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

همچنین براساس اخبار منتشرشده از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه فردوسی، هر کدام از فعالان نشریات و تشکل‌ها که اولویت خود را حل مسائل دانشگاه قرار دهند، از حمایت ویژه این معاونت برخوردار خواهند شد. 

مهمترین کارکرد نشریات دانشجویی، آگاهی‌بخشی به قشر دانشجو است و فرصت تعامل دانشجویان با جامعه را فراهم می‌کند. بنابراین ضروری است دانشگاه‌ها از ظرفیت نشریات دانشجویی بهره کافی را ببرند. 

آن‌طور که برگزارکنندگان جشنواره «تیتر ۱۳» اعلام کرده‌اند، این جشنواره نقطه عطفی در نشریات دانشجویی ایجاد خواهد کرد و باعث می‌شود امسال، سال پررونقی در حوزه نشریات دانشجویی باشد. 

جشنواره ملی رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت‌ ماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز