Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سازمان‌های حقوقی درباره اوضاع حقوق بشر در عربستان و سرنوشت بازداشت شدگان و ربوده شدگان در این کشور اظهار نگرانی کردند
به گزارش خبرگزاری آریا، سازمان‌های حقوقی درباره اوضاع حقوق بشر در عربستان و سرنوشت بازداشت شدگان و ربوده شدگان در این کشور اظهار نگرانی کردند و ولیعهد این کشور را به تلاش برای تحکیم سیطره خود بر نظام از طریق اقدامات سرکوبگرانه متهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، سازمان بین المللی حقوق بشری ”دموکراسی اکنون“ در پی اعلام موارد فاحش نقض حقوق بشر در عربستان سعودی که طی سال‌های گذشته فاش شده است، درباره سرنوشت بازداشت شدگان و ربوده شدگان در این کشور اظهار نگرانی شدید کرد.
در همین حال صفحه معتقلی الرای (زندانیان اندیشه) اعلام کرد رژیم عربستان سعودی در موج بازداشت‌های اخیر بیش از دوازده نفر را بازداشت کرده است.
پایگاه سعودی لیکس نیز محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را به تقویت حکومت خود از طریق شیوه‌های سرکوبگرانه برای تشدید سیطره خود بر نظام و استفاده ابزاری از قوه قضائیه به عنوان ابزار سرکوب برای ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان و زندانیان سیاسی متهم کرد.
فادی السید گزارشگر العالم با اشاره به افزایش نگرانی سازمان‌های بین المللی درباره سرنوشت بازداشت شدگان و ربوده شدگان در عربستان سعودی افزود: سازمان بین المللی حقوق بشری ”دموکراسی اکنون‌“ محمد بن سلمان را به استفاده از زندان‌های سری کشور برای انجام تخلفات و ارتکاب جنایات به دور از چشم رسانه‌ها و نگرانی از افشا شدن این جنایات متهم و تاکید کرد رژیم سعودی مانع از پخش تصاویر جنایات علیه بازداشت شدگان در زندان‌های سری می‌شود، زیرا این زندان‌ها زیر نظر سازمان امنیت کشور هستند که این سازمان نیز به نوبه خود با بن سلمان در ارتباط است.
در ادامه گزارش آمده است: آنچه باعث افزایش نگرانی سازمان‌های بین المللی شده این است که رژیم سعودی موجی از بازداشت‌ها علیه فعالان حقوق بشری به راه انداخته است و آن‌ها را به ارتباط با فعالان در خارج از کشور متهم می‌کند. صفحه معتقلی الرای ضمن اعلام خبر این بازداشت ها، مخالفت خود را با ادامه اینگونه بازداشت‌های ظالمانه علیه صاحبان فکر و اندیشه‌های آزاد و طرح اتهامات دروغین علیه وبلاگ نویسان و فعالان فضای مجازی اعلام کرد. این صفحه همچنین موضوع محاکمه‌های سری را که از بارزترین موارد نقض حقوق بشر به دست مقامات سعودی علیه زندانیان اندیشه به شمار می‌رود مطرح کرد و از مقامات خواست همه بازداشت شدگان بخصوص روزنامه نگاران و اصحاب رسانه و افراد مسن را که ظالمانه بازداشت شده اند آزاد کنند.
در ادامه گزارش آمده است: پایگاه سعودی لیکس نیز اعلام کرد هدف برنامه‌های بن سلمان برای اصلاح دستگاه قضایی تثبیت نظام ظلم و جور در عربستان و تحکیم سیطره بر دستگاه قضایی است. کارشناسان حقوقی به این پایگاه گفتند با توجه به موارد مداوم نقض حقوق بشر و آزادی بیان، نظام قضایی، نظامی عادل نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازداشت شدگان بازداشت ها بین المللی حقوق بشر بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد