Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@22:08:13 GMT

قطعی برق واکسیناسیون کرونا را مشکل کرد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۳۷۷

قطعی برق واکسیناسیون کرونا را مشکل کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بروز مشکلاتی در واکسیناسیون کرونا با قطعی برق خبرداد.

دکتر احمد هاشمی، 8خرداد ماه، درجلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر ازدحام برای واکسیناسیون کاهش پیدا کرده اما قطعی برق مشکلاتی را برای نگهداری واکسن در مناطق روستایی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون در بیمارستان‌‎های استان 274 نفر بستری هستند که ازاین تعداد 38 نفر در شب گذشته بستری شدند، اظهار کرد: روند بیماری ثبات  پیدا کرده، اما طبق روال همیشه کاهش بیماری سرعت زیادی ندارد و مرگ ومیر درسنین 60 الی 65 سال بیشتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تعداد نمونه‌گیری‌ها کمتر شده و درصد نمونه‌های مثبت‌ها 30 الی 40 درصد است و متوسط استانی واکسینه شدگان 71 ساله، 70درصد است و همچنان در حال واکسینه کردن سنین 70 الی 80 سال هستیم.

میزان استفاده از ماسک در اسفراین 81 درصد است

اسحاق ایلدر آبادی، رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین، نیز در ادامه این جلسه گفت: 95 درصد بستری‌ها و 41 درصد نمونه‌گیری‌ها در اسفراین کاهش پیدا کرده است وهم اکنون 10 الی 12نفر در بیمارستان بستری هستند و استفاده از ماسک دراین شهرستان به 81 درصد رسیده است.

ایلدر آبادی افزود: شش هزار و 800 واکسن دریافت کردیم که 622 دوز واکسن باقی مانده است و بیش از پنج درصد جمعیت اسفراین واکسینه شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین در خصوص سالمندان واکسینه شده اسفراین، بیان کرد: 26 درصد سالمندان اسفراین واکسینه شدند که واکسیناسیون برای بیش از 80 درصد سنین بالای 80 سال انجام شده است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی