Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@15:58:10 GMT

فراخوان ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۴۵۵

فراخوان ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی اعلام شد

فراخوان ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی از سوی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دبیرخانه ستاد اجرایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستا ی تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و استفاده از قابلیتهای طراحی ، دوخت و تولید در عرصه لباس ها ی مناسبتی ،مذهبی، عاشور ایی و ترو یج هرچه بهتر شعائر دینی و تأ ثیر آن بر شئونات مختلف اجتما عی و فرهنگی جامعه و همچنین کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی ،کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ششمین نمایشگاه لباس ها ی عاشور ایی را در دوبخش اصلی و جنبی برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف ازیرگزاری این نمایشگاه تعظیم شعائر دینی و احیای فرهنگ غنی عاشورا در راستای وظایف محوله به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشوراست. ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها با نگاه دینی و طراحی لباس های مناسبتی ، مذهبی و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف ،تقدیر از زحمات پیشکسوتان ،چهره های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه تولید و توزیع ، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم صفر و شیوه های انتقال فرهنگ عاشورا ونیز استفاده از علایم و نشانه های اقوام ایرانی در لباس های مذهبی ، عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس نأمانوس و نامناسب در مراسم عزاداری و هیئت های مذهبی ، از دیگر اهداف ششمین نمایشگاه لباس عاشواریی خواهد بود.

بخش های اصلی این نمایشگاه شامل : 1- بخش های مسابقه:پوشاک آقایان ،پوشاک بانوان و پوشاک کودک و نوجوان 2-بخش رقابتی مجموعه‌سازان:طراحی پارچه ولباس تولید شده کاربردی دربخش پوشاک آقایان ،پوشاک بانوان وپوشاک کودک و نوجوان با محوریت و الویت موضوعاتی چون ،لباس عزاداری اقوام استان ها درماه محرم وصفر ، لباس های آئینی در مراسم عزاداری در تکایا و هیئت ها و مورد استفاده در ایام محرم و صفر، لباس مراسم تعزیه خوانی واقعه عاشورا ، لباس مناسب راهپیمایی اربعین ، طراحی لباس عاشورائیان با نگاه روزشمار واقعه عاشورا ، طراحی پارچه با مضامین و اشعارمرتبط با موضوع عاشورا، طراحی داستان های وقایع عاشورا بر روی لباس ،استفاده و بکارگیری اشعار محتشم کاشانی ، عمان سامانی و ... ، در طراحی لباس و پارچه ودیگر مضامین نوآورانه مرتبط با موضوع ،خواهند پرداخت.

همچنین بخش جنبی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی نیز شامل :الف: نشست ها و کارگاه های آموزشی،ب: مسابقه زنده ایده تا محصول ،ج : مسابقه زنده طراحی تصویر گری لباس عاشورایی و برگزاری کارگاه سه روزه (وركشاپ) گرافیک خواهد بود.

علاقمندان برای حضور دراین نمایشگاه از روز دوشنبه 17خرداد ماه تا چهارشنبه 6 مردادماه ،فرصت دارند آثار خود را براساس ضوابط اعلام شده به نشانی دبیرخانه : تهران ،خیابان حافظ ،چهارراه کالج ، جنب پمپ بنزین ،کوچه هلال احمر،پلاک 6 کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور،ارسال و درصورت نیاز با شماره تلفن های 66747829  - (021)  ، 66722312  - (021) ونمابر02166722313 تماس بگیرند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر  از طریق پست الکترونیک به آدرس  ravabet.mode@gmail.com مراجعه کنند.

زمان برگزاری این نمایشگاه :روز یکشنبه :18/05/1400 لغایت روز یکشنبه : 24/05/1400ومکان برگزاری آن  متعاقبا اعلام خواهد شد .

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی اعلام فراخوان کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) گفت: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است. 

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰ شرکت معتبر در نمایشگاه نساجی یزد
  • برپایی نمایشگاه نساجی و پوشاک در یزد
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»